امنیت ما به این تصمیمات گره خورده است!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۳۹۶/۵/۲۳ کد خبر: 137106 منبع: پرینت

امنیت افغانستان به سه تصمیم و گزینه روی میز رییس جمهور ترامپ گره خورده است.

گزینه اول حضور ارتش آمریکا با اضافه سه تا پنج هزار سرباز دیگر است. این گزینه را جنرال ماتیس وزیر دفاع و جنرال نکیلسون فرمانده ناتو در افغانستان و مقامات پنتاگون مطرح کرده اند.

گزینه دوم خروج کامل نیروهای آمریکا از افغانستان. منطق این گزینه حیرت انگیز و دشوار این است که جنگ را باخته ایم حضور در افغانستان به سود منافع آمریکا نیست. گفته می شود استیو بنین مشاور ارشد در امور استراتژیک و دیگر سیاستمداران طرفدار این طرح هستند.

گزینه سوم که باز در نوع خود بی سابقه است. در این طرح امور جنگ به شرکت خصوصی "بلک واتر" سپرده می شود. ایریک پرنس رییس این شرکت که خود جنرال و نظامی است گفته است امنیت را در افغانستان تامین می کند می گوید که می داند با مخالفان چگونه مقابله نماید و چگونه امنیت را تامین کند.

ایریک پرنس صد طیاره، پنج هزار و پانصد مزدور جنگی و ده میلیارد دالر برای خصوصی سازی جنگ خواسته است.

سازمان های حقوق بشری باگزینه سوم به شدت مخالف هستند و می گویند مزدوران جنگی تیکه داران بیرحمی هستند که قوانین جنگ را زیر پا و حقوق بشر را نقض می کنند و بگونه بیرحمانه مخالفان را می کشند.

رییس جمهور ترامپ گفته است که به زودی تصمیم راهبردی مهم جنگ را در افغانستان اعلام می کند.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
بلک واتر
نظرات بینندگان:

>>>   ناطقی جان تو برو دلت به امی خوش که در پس پیری یک عکست با رهبران شمال چاپ شد. خوب خوش استی

>>>   افغانستان عزیزم:
شنیدم برای آرامش قلب خونچکان توزورمداران دنیاهنوزتصمیم نگرفته اندهرکدام فکری دارند ونظری میدهند،میخواهم ازتوبپرسم؟
آیا توصاحب داری یابی صاحب شده یی،وطنم اکنون کاربجایی رسیده است آنانیکه بقای حیات شانرادرگامهای رادمردان قهرمان توجستجومیکردنداکنون برای نجات تومی اندیشند،آنانیکه ازصدای شیهه اسپ تکسواران تومیلرزیدندومانندروبهان به سوراخها کوه می خزیدندامروزعزت وعظمت ترابه تمسخرگرفته اند،آنهایکه غیرت فرزندان ترارادرمضمون تاریخ به کودکان شان یادمیدادندوآنانیکه آب هیرمندوترکستان ترابه نوزادان شان مینوشانیدندتاهمت وشجاعت افغانهادررگهای شان بخروشدامروزبرای سرنوشت ابترتوتصمیم میگیرند،وطنم کجاست احمدشاهان،کجاست ملالیها،کجاست فاتحان نامدارت که برای حراست ازنام ونشان توقبل ازدیگران جان شانراهدیه میکردند،ونهال عزت تراباخون سرخشان آبیاری میکردند؟وپرچم رنگ رنگ ترابربلندای جهان نهاده بودند.
افغانستان:توپاکستان نبودی که ابرقدرتهابرای زنده ماندنت خیرات وصدقات میدادند،توجیره خوارامپراتوران شرق وغرب نبودی که برای بقایت نزد هرقلدر سرتعظیم فرودمیکردی،توجزیره ی اعراب نبودی که ذکات فطره وخیرات حاجیان رابرایت هدیه میدادند،تونوزادومولودازنسل شرق وغرب نبودی که برای ایستادنت دستت رامیگرفتندوبرای نمردنت جیره میدادند،توسرزمینی بودی که به دیگران چگونه زیستن راتعلیم کردی،بگوچراامروزاینگونه بخاک افتاده یی که حتی دشمنانت برایت اشک تمساح میریزد،ساکنان توکه به قلمروبیگانگان سفرمیکردند مردم دنیادست ازهمه چیزمیکشیدند وباافتخاربرای تماشای جمال غیرت نشان افغانهاسبقت میگرفتند،ای میهن حزینم چه شدکه امروزباشنیدن نام افغان برسم انزجارونفرت میگریزندوپاسپورت تراکتاب تروروکینه ونفرت ووحشت میپندارند؟
مادروطنم:ابرمردان تاریخ دردامان توپرورش یافته بودندآیاهیچ خلفی وفرزندی ازتبارآن ابرمردان زنده نیست که باشمشیرشجاعت وغیرت به میدان بیاید وبه دادمظلومیت افغانستان برسد؟اگرکسی باقی نمانده است ازتوخواهش میکنم کتابی ازکارنامه های ان نامداران وطنم رابدست قاصدان راز دارت بفرست تاسرمشق وارثان ناقابلت قرارگیردورگهای غیرت شان به تپش آیدتاسرنوشت زاروابترتراازدست بیگانگان نجات دهندوبه فرزندان اصیلت بسپارند.
هموطن شماازکابل

>>>   بیایند تشنگان خون ما بیایند چه بنام بلک واتر و یا وایت واتر!!!
ماهم گزینه بیش در دست نداریم
1. باید از کشور فرار نمائیم از خورد گرفته تا بزرگ و مرد و زن. این گزینه نا ممکن است.
2. باید دست به دست هر جناحیکه مخالف این وحشیان اند بدهیم و مردانه وار از خود دفاع کنیم. بهترین گزینه با تجربه سابق برای افغانها!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است