آمریکا به هیچ بندی از پیمان امنیتی پایبند نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۴۷    ۱۳۹۶/۵/۲۲ کد خبر: 137091 منبع: پرینت

آمریکا به پیمان امنیتی که با افغانستان امضا کرده است معتقد نیست و به آن عمل نمی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محسن مختار آگاه مسایل نظامی در برنامه «همگام» با انتفاد از آمریکا و عمل نکردن به پیمان امنیتی بیان داشت: آمریکا به پیمان امنیتی که با افغانستان امضا کرده است معتقد نیست در آنجا معاهده های بسیار زیادی نوشته شده است یکی از معاهده هایش تامین امنیت افغانستان و از بین بردن تروریزم است اما آمریکا حتی به یکی از آنها پایبند نیست و حتی یکی از آنها را عملی نکرده است. آمریکا فقط خواسته از این پیمان استفاده کند تا در افغانستان حضور داشته باشد و به خواسته های خود برسد.

وی در ارتباط با تاثیر حضور آمریکا در افغانستان گفت: تا آمریکا در این کشور حضور داشته باشد افغانستان به همین حالت بدبختی قرار دارد و مردم ما قربانی خواهند داد. جنگ ها ادامه پیدا می کنند و کشت و کشتار و انتحار و انفجار جریان خواهد داشت. گروه های تروریستی هم هر روز بیشتر و بیشتر می شوند مردم ما را قربانی می کنند تا منافع آمریکا و دیگر ابرقدرت ها را تامین کنند. تا آمریکا نخواهد و در منافع خود نبیند افغانستان روی آرامش را نخواهد دید و مردم آن همچنان آواره خواهند بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
پیمان امنیتی
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا در یکی از مواد معاهده اش با افغانستان چنین گفته است:
ما در عین حالی که از نبرد نیرو های افغانستان در مقابل تروریستان حمایت میکنیم، در عین حال از مبارزات نیرو های پاکستانی نیز در مقابل تروریستان حمایت میکنیم و از کوشش های همه جانبه کشور های افغانستان و پاکستان در راستای مذاکرات صلح با مخالفین مصلح نیز پشتیبانی میکنیم.
روی همین ملحوظات ما نیرو های مسلح افغانستان را اکمال میکنیم و به دولت پاکستان نیز بخاطر مبارزات شان برضد تروریزم، کمک مالی میکنیم و همچنان شورای صلح را نیز با یک بودجه پنجاه میلیون دالری تاسیس کردیم.
پس گناه ما چیست که با وجود این همه کوشش های ما در افغانستان صلح نمی آید؟
شاید شما از زیر دل بخاطر آمدن صلح در کشورتان دعا نمی کنید و یا شاید هم در هنگام دعا کردن وضو ندارید، ازین خاطر دعا آدم قبول نمی شود.
این همه انتحاری ها و انفجاراتی که در افغانستان صورت میگیرد، وضؤ پدر آدم را میشکند.

>>>   مگر در گذشته ما هشدار ندادیم که با امضا سند افغانستان فروشی هرگز اوضاع جاری درست نخواهد شد و بلکه باعث ناامنی خواهد شد . کجایند تربیت شدگان غرب ! ببینید که تمام ولایت ها درگیر جنگ و نا امنی شده اند پس چرا برای امنیت نمی تواند کاری انجام دهد . افغانستان راحل نظامی ندارد و باید با گفتگو تمام مشکلات را حل کنیم افغانستان نیاز به وحدت دارد .
حبیب الله یوسف زی

>>>   زور قالب ندارد

>>>   Saboor Raheel
سیاستمداران تاجیک مرده اند. فاشیزم شب و روز علیه خودشان و قوم شان برنامه می ریزد و عملی میکند و اینها خاموش اند. تو گویی خاک مرده روی شان پاش داده باشند.

ارگ در هر برنامه یی برون راندن ناجیک از قدرت را در برناه دارد. فساد اداری یکی از عرصه های گرمیست که لبۀ تیز آن علیه تاجیکان است. فاسدان دریانوش پشتون را هرگز به محاکمه یی نمی کشند. اما علیه جنرالان و افسران تاجیک فقط بهانه می جویند تا بگیرند، ببندند، تشهیر کنند و به زندان بیفگنند.

قضۀ اخیر گرفتاری دو جنرال وزارت دفاع از همین دست است. اینجا مبارزه با فساد خود آگنده با هزاران فساد و خیانت و بوده برنامه دیگریست در خدمت اهداف قومی.

>>>   أمريكا را خو ما أشغال نكرده ايم وريس جمهور أش را هم خو وزير خارجه ما به كرسى نه نشانده است كه بابند تعهدات خود به بإداران خود بأشد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است