رشوه های سیاسی و چوکی های کاذب تغییر نمی آرود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۰    ۱۳۹۶/۵/۲۲ کد خبر: 137080 منبع: پرینت

فساد متمرکز و سازماندهی شده دولت غنی بسیار خطرناک تر از فساد گسترده و پراکنده کرزی است.

گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، هارون معترف، آگاه سیاسی در گفتگو با "محور" درباره تاکید رییس جمهور در مراسم روز جهانی جوانان بر پایان دادن به بحران ها در کشور گفت: نمایشنامه ای که در ارگ اجرا شد با توجه به وضعیت رقت باری که جوانان درکشور دارند، توهین به شعور جوانان بود. غنی نزدیک به سه سال است که با کلمات بازی می کند و شعارهای میان تهی می دهد.

معترف می گوید: آنچه در مراسم روز جهانی جوانان در ارگ اجرا شد یک نوع سیاست عوام فریبانه و خاک زدن به چشم مردم بود؛ هیچگاه شاهد برنامه مدون با درون مایه ای که بتواند تغییر بیاورد، بوجود بیاورد نبوده ایم.

این آگاه سیاسی، درباره اظهارت رییس جمهور مبنی بر جوان شدن کابینه اظهار می کند: تا زمانیکه در لایه های اجتماعی و میان توده های مردم تغییر احساس نشود، جوانان به منابع قدرت و تصمیم گیری دسترسی نیابند و محور قرار نگیرند، رشوه های سیاسی و چوکی های کاذب نمی تواند تغییر بیاورد و بیشتر رشوه دادن است.

وی فساد متمرکز و سازماندهی شده دولت غنی را بسیار خطرناک تر از فساد گسترده و پراکنده زمان کرزی می داند و می گوید: فساد، بی کفایتی و بی برنامگی این حکومت، بیشترین قربانی را از جوانان ارتش گرفته است و افزون بر قربانیان جنگ بیشترین فرار افراد از کشور در این دوره این حکومت صورت گرفته است.

معترف افزود: پیامد کارنامه های منفی حکومت وحدت ملی باعث شده است که جنبش ها و جریان ها برای تغییر فکر و کار کنند و شاید نرسیده به انتخابات سرنوشت سیاسی کشور تغییر کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت وحدت ملی
هارون معترف
نظرات بینندگان:

>>>   در عوام فریبی و دروغگویی اشرف غنی احمد زی جوره ندارد جوره ندارد و درین رشته متفکر اول جهان است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است