دولت بايد تفاوت های قومی_مذهبی جامعه را بشناسد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۶/۵/۲۲ کد خبر: 137077 منبع: پرینت

در جامعه کثيرالقومی افغانستان مشکل خواستن حقوق توسط اين و يا آن قوم نيست. اقوام حق دارند حقوق و آزادي های خويش را مطالبه کنند و از آنها دفاع نمايند. اقوام حق دارند در پروسه تصميم گيری های سياسي سهم و بالای آنها تاثير و نفوذ داشته باشند.

دولت بايد تفاوت های موجود قومی، زبانی، مذهبی جامعه را بشناسد و به آنها احترام بگذارد. هيچ دولتی و هيچ نيرویی نه اين تفاوت ها را تغيير داده می تواند و نه اينها را نفی کرده می تواند. درک و احترام اين تفاوت ها است که در جامعه تفاهم، روابط سازنده و احترام متقابل را بوجود می آورد.

مشکل زمانی ايجاد مي گردد که خواست ها و حقوق اين و آن قوم ناديده گرفته شوند، تفاوت های موجود درک نشوند و يا هم اين و يا آن قوم دعوی برتری کند.

دستگير روشنيالی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تفاوت قومی
اقوام افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع ما خیلی مایوس کننده است
اشرف غنی واقعا لیاقت مقام ریاست جمهوری نداشت وندارد ، از اشرف غنی اعمال گفتار آن با هم همخوانی ندارد یک چیز میگوید دیگر چیز عمل می کند که گویی اربا یک قبیله کوچک است نه ریس جمهور همه ملت.
مردم آگاه و چیز فهم ضعیف بودن ریس جمهور اشرف غنی را خوب درک کرده اند وامیدوارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ مریض جسمی و روحی است.
برای ا فغانستان جنگ زده ما باید یک شخص صحتمند صاق بوطن ودلسوز بمردم با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه ریاست اشرف غنی و طن بطرف بحران و فاجعه در حرکت است.
اخوت و همدلی بهتر است و دامن می زننند، تعصب قومی تباهی ، بی برکتی ، فقر گرسنگی ، ناداری را در کشور به وجود آورد است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است