آلمان رسما اخراج پناهجویان هموطن را متوقف کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۳۹۶/۵/۲۲ کد خبر: 137068 منبع: پرینت

دولت آلمان بگونه رسمی به دولت افغانستان گفت که اخراج اجباری پناهجویان این کشور را متوقف کرده است.

به نقل از بی بی سی، حفیظ احمد میاخیل، مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین افغانستان می‌گوید دولت آلمان پس از بررسی وضعیت امنیتی افغانستان و به درخواست دولت افغانستان این تصمیم را گرفته است.

میاخیل گفته است که از تمام کشورهای اروپایی می خواهند که با توجه به وضعیت امنیتی افغانستان در درخواست های پناهندگی افغانستانی ها بازنگری داشته باشند و آنها نیز درمورد توقف اخراج اجباری مهاجرین کشور تصمیم مشابه بگیرند.

سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین افغانستان نیز چند روز پیش گفته بود که آنها موفق شدند بحران اخراج اجباری مهاجران افغانستانی را از کشورهای میزبان، کنترل کنند.

در سال 2017، کشور آلمان 72 مهاجر هموطن را که درخواست‌ پناهندگی‌شان رد شده بود از کشورش اخراج کرد و 200 مهاجر نیز داوطلبانه این کشور را ترک کردند.

تاکنون مشخص نیست این تصمیم آلمان تا چه زمانی ادامه خواهد یافت اما این موضوع ارتباط مستقیم به وضعیت امنیتی افغانستان دارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان هموطن
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   رییس دولت ایالت بایرن کشور آلمان انتقاد نموده است که زمانی که یک پناهنده به کشور آلمان وارد میشود، دوباره اخراج کردن آن با وجودی که رد هم شده باشد، بنا بر دلایل مختلف، منجمله مریضی و عدم توزیع اسناد هویت و پاسپورت از طرف سفارت های کشور های این پناهندگان ، برای آنها و دلایل مختلف دیگر ، نا ممکن بوده، بنا برآن آنها بصورت دایم اینجا باقی میمانند.
بدین ملحوظ وزیر داخله آلمان این کندی را در روند انتقال دوباره پناهندگان رد شده به کشور هایشان میپذیرد و در اکثرموارد سفارت های کشور های این پناهندگان را مورد ملامت قرار میدهد که برای آنها اسناد لازمه را تهیه نمی کنند.
بنأ او تصمیم گرفته است که اگر سفارت های مربوطه درین کار تعلل ورزند، در آینده در قسمت توزیع ویزه کشور آلمان، برای مقام های رسمی این کشور ها ممانعت ایجاد خواهد شد.
اما در قسمت افغانستان، نظر به عدم موجودیت دفاتر رسمی سفارت آلمان د کابل و قونسنلگری آلمان در شر مزار شریف، بعد از حملات انتحاری، پروسه اخراج پناهجویان به تعویق افتاده است.
اما این بدان معنی نیست که این پروسه بعد رفع مسایل تخنیکی دوباره از سر گرفته نشود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است