قانون شکنان نباید به هر نامی معافیت داشته باشند
اگر قانون یکسان تطبیق نشود، نه تنها مردم که اول پایه های این حکومت از بین می رود. حکومت باید مردم را در جریان مسایل قرار دهد تا روشن شود که با سرنوشت شان معامله نمی شود 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۹    ۱۳۹۶/۵/۲۱ کد خبر: 136988 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ریحانه آزاد، عضو مجلس نمایندگان در برنامه "محور" درخصوص وارد شدن آقای حکمتیار در ملاعام و ایراد سخنرانی گفت: مردم تشویش جدی دارند و بر این باور هستم که اگر حکومت فرهنگ معافیت را گسترش دهد و به آن نقطه پایان نگذارد برای مردم قابل قبول نیست کسانیکه قانون را زیر پا گذاشته اند به هر نامی از قانون معاف باشند.

آزاد می گوید: درست است که مردم به صلح نیاز دارند اما برای فردای خود تضمین می خواهند و از طرفی حفظ دستاورهای دو دهه جنگ برای مردم بسیار مهم است که از جمله آن می توان به آزادی رسانه ها و آزادی بیان را نام گرفت.

عضو مجلس نمایندگان، درخصوص اظهارات آقای حکمتیار درباره رسانه ها اظهار می کند: وقتی که حکمتیار از آزادی بیان انتقاد شدید می کند و همچنین می گوید که در ایران هم بعضی اقلیت ها به بعضی چیزها دسترسی ندارد باید برایش روشن شود که افغانستان یک کشور مستقل و دارای جغرافیای مستقل است و ما به هیچ عنوان نمی خواهیم دستاوردهای خود را از دست بدهیم.

وی افزود: این اظهارات برای مردم تکان دهنده است. با وجود تمام اشتباهات، قربانی ها و جنگ ها، مردم فقط بخاطر صلح اینها را پذیرفته اند و اینها حق ندارند که بر دستاوردها نقطه پایان بگذارند.

این مقام کشور، درخصوص اینکه حکومت چه راهکاری می تواند داشته باشد، بیان کرد: مردم آرزو دارند که حکومت این مسایل را جدی بگیرد اما متاسفانه این حکومت خود را به جنجال ها و کشمکش های بسیاری مصروف کرده است. کسانیکه جفا کرده اند باید به پنجه قانون سپرده شوند. اگر حکومت می خواهد پایه های دمکراسی را مستحکم کند و به شعارهای کمپین های انتخاباتی جامه عمل بپوشاند تنها راهش عدالت است.

آزاد افزود: اگر قانون یکسان تطبیق نشود، نه تنها مردم که اول پایه های خود این حکومت از بین می رود. حکومت باید مردم را در جریان مسایل قرار دهد تا برای شان روشن شود که با سرنوشت شان معامله نمی شود و اینکه چهار نفر در پشت پرده دور از چشم رسانه ها و مردم گفتگو کنند اینها بزرگترین خیانت است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قانون
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   Raheemi
سلام به شما شاید بهتر بدانید که پدران رییس غنی را با نادر کور وبرادر آنش آوردند و در لوگر جا سازی کردند آنها پسران کاکا میباشند وبه همین شکل افغانستان صوب سرحد پاکستان شده واز گیر پاکستان به هیچ وجهه خلاصی ندارد زیرا پدران شما انگریز ها را به جوانی ونا جوانی کشته اند باید این حالت را ببینند

>>>   در روزگار قدیم درشهری دزدی صورت گرفت، حاکم شهر داروغه یا عساکر نگهبان را خواست وآنهاراشدیدا مجازات کرد، ازحاکم سوال شدکه چرا اینهارا مجازات کردی درحالیکه دزد کسان دیگری بوده؟ حاکم گفت: مقصراصلی داروغه است، چونکه یا به وظیفه خود درست عمل نکرده است، ویا بادزد همدست می باشند، باید مشکل ازریشه حل شود. امروز اگرقراراست کسی بخاطر تخلف مجازات شود اول رئیس جمهور است، زیرا او دررٱس قدرت است وریشه تمام فساد به ایشان ختم میشود. وهمچنین رئیس جمهور با انتخاب مردم سرکارآمده وباید نسبت به تمام فساد درکشور پاسخگوباشد، اگرچه تمام مٱموران دمتخلف دولتی به رئیس جمهور ختم میشود وباید مجازات شود، ولی مشکل بایدریشه ای حل شود، وراه حل آن محاکمه ومجازات رئیس جمهوراست.
جاغوری

>>>   Rahimi
من طرح تحريم دراجتماع را پيشنهاد ميكنم آنها اسلحه را رو بطرف خود گرفته ما هرچي داد از برادري زديم نشد حالا كمك كنيم تا بيشتر به انزوا بروند و خودكشي كنند تحريم از اجتماع يعني از رفاقت هاي شخصي از آنها بگذريم از همسايه گي با آنها پرهيز كنيم اگر همسايه اي ما است رفت و آمد خوب و بد نداشته باشيم اگر مشتري ما است هرچي ميتوانيم گرانتر نسبت به ديگران بفروشيم اگر دوكاندار هستند از خريدن و معاملات تجاري پرهيز كنيم اگر موتر دارند در شهر كار ميكنند كوشش كنيم تا سوار موتر شان نشويم تا بدانند كه اعتماد شان در بين جامعه ازبين رفته مردم از دوستي با آنها حراس دارند تنها بگذاريم با خود بسوزند و بسازند. تمام پشتونها مقصر هستند آنهاست كه فرزندانشان به هر ارگانها و سازمانهاي تروريستي ثبت و راجستر هستند از خون مردم تغذيه ميكنند آنها هستند كه افراد مانند گلبدين، كرزي، اتمر، استانكزي، و اشرف غني را به قدرت ميرسانند و حمايت ميكنند.
در آينده هم اگر پشتون كانديد رياست جمهوري بود مردم حمايت نكنند و رأي ندهند بيبينيم چطور رئيس جمهور ميشوند رهبران و رهبرچه ها اگر حمايت كرد، مردم نكنند به اين ترتيب تنبيه ميشوند و احساس حقارت و پشيماني در وجود خورد و بزرگ شان پيدا ميشود. بدين گونه بايد اصلاح شوند يعني آدم شوند!

>>>   Sediq
انشاالله با بيدار ساختن مردم توسط جوانان اگاه مان، مبارزه بر ضد فاشيزم شدت و قوت بيشتر گرفته و ميگيرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است