دادستان: فساد امنیتی، ملت را به تباهی می کشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۲    ۱۳۹۶/۵/۱۹ کد خبر: 136972 منبع: پرینت

آغاز یک تحقیقات گسترده و جدی را درخصوص واقعه قریه میرزاولنگ اعلام می کنم.

گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان((afghanpaper، محمد فرید حمیدی، دادستان کل کشور در جمع بندی کنفرانس مبارزه با فساد اداری در سکتور امنیتی و دفاعی امروز پنجشنبه 19 اسد 96 گفت: بحث فساد در نیروهای امنیتی ما را بر سر دو راهی مرگ و زندگی یک ملت قرار داده است، فساد در هر اداره ای جبران پذیر است اما با هر فساد در مسایل امنیتی خون سرباز این کشور ریخته می شود، ظرفیت حربی و جنگی نیروها زیر سوال می رود و آمادگی برای دفاع از کشور پایین می آید.

حمیدی گفت: با امضای این تفاهمنامه مشترک کار، دید و عمل مشترک برای مبارزه با فساد صورت گرفت و سنگ تهداب یک مبارزه جدی علیه فساد گذاشته شد و تعهد می کنیم که با قاطعیت، بی طرفی، غیرسیاسی و غیر وابسته در هر گوشه و کنار با فساد مبارزه شود.

دادستان کل کشور، درخصوص فاجعه قریه میرزاولنگ بیان کرد: واقعه میرزا ولنگ در قرن 21 وجدان بشریت را تکان داد و همکاران آغاز یک تحقیقات گسترده و جدی را اعلام می کنیم.

وی افزود: گزارشات و معلومات اولیه نشان می دهد که عناصری از جنایت علیه بشریت در این حادثه وجود داشته است که از جرایم جدی بین المللی محسوب می شود شامل صلاحیت محکمه بین المللی نیز می شود ولی صلاحیت اولیه رسیدگی در اختیار محاکم حکومت افغانستان است.

این مقام کشور وعده سپرد: به مردم اطمینان می دهم که تحقیقات در میرزاولنگ با انصاف و ظرفیت کامل در تمام ابعاد در منطقه پیش برده می شود و دست عدالت گریبانگیر تمام مجرمان از جمله کسانیکه دستور دادند و برنامه ریزی کردند چه در داخل و خارج از کشور خواهد شد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مبارزه با فساد
دادستان کل
نظرات بینندگان:

>>>   پس از جنرال هابیل رییس دفتر ستاد ارتش، جنرال مسعود اندرابی معاون ریاست عمومی امنیت ملی، دومین نظامی عالی رتبه است که بدلیل نا رضایتی از مدیرت نظام و رهبری قوای مسلح از سمت خویش کنار می رود.
فهيم فطرت

>>>   من بر عكس ديگران، از حكمتيار تشكر مي كنم كه بحث زبان فارسي و ديگر مسائل قومي را دامن مي زند چون اين به نفع است. زماني در افغانستان فارسي به طرف سچه شدن رفت كه افراد و حلقات خاص با اين زبانِ بزرگ مخالفت و اعلام دشمني كردند. در ١٧ سال گذشته من به عنوان يك فارسي زبان ممنون آنهاي هستم كه بر واژه گان فارسي سچه جبهه گيري و تاخت و تاز كردند و اين باعث شد فارسي زبان ها از زبان شان جدي تر پاسداري كنند و آنقدر «دانشگاه» و «دادستان» و «دانشكده» و «فرايند» و «نگارستان» و ... مطرح شد كه ديگر مجالي بر مخالفت به دشمنان فارسي نماند. موضع گيري اخير آقاي حكمتيار يك بار ديگر باعث شد فارسي زبان هاي افغانستان فارسي زبان تر شوند، همچنان بر خلاف نگاه تمركزگرايانه او، آنقدر بر ايجاد جزيره هاي قدرت و نظام فدرال كار و شعار داده شود كه ديگر كاخ هاي استبداد و انحصار گرانِ "قدرت مركزي مقتدر قومي" حكومت هاي خودكامه قومي و برتري طلبي فاشيزم فرو ريزد.
هارون معترف

>>>   جالب این جاست که طالبان هنگامی که مناطق جنوب کشور را تصرف میکنند، مردم بیگناه هیچ آسیبی نمی بینند. سربازان به پشتون و غیر پشتون تقسیم میشوند و غیر پشتون ها سر بریده میشوند و تیر باران میشوند و سربازان پشتون رها میشوند و به آنها گفته میشود که کوشش کنید که خود را به قطعات و جزو و تام های سمت شمال برسانید و در آنجا وظیفه اجرأ کنید تا در هنگام حمله ما به آنجا کمک کنید.
اما زمانی که طالبان به سمت شمال حمله میکنند، از زن و مرد و کودک گرفته تا پیر هشتاد و نود ساله ،همه به قتل میرسند.
تا بحال چندین مرتبه ولسوالی های هلمند و فراه و قندهار و پکتیا و غیره مناطق جنوب به دست طالبان افتاده است، کدام آدم بیگناه بقتل رسیده است؟
اشرف غنی با مقرر کردن خلیلی و محقق و دانش در دولت،هزاره ها را خلع سلاح کرده است.
زمان آن رسیده است که هزاره ها کاملأ رهبری جدیدی که هیچ در حکومت کار نکنند، برای خود اختیار کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است