مسوول قتل عام و تجاوز، عطا، دوستم و کرزی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۱    ۱۳۹۶/۵/۱۹ کد خبر: 136969 منبع: پرینت

گر چه بردن و گم شدن 400 زن قندوزی، چپاول و قتل عام مردم در حمله ی اول این غداران به یاد کسی نمانده است یا قتل عام در غور همین چند روز پیش متاسفانه ولی بگذارید بی ناموسی و قتل عام میرزاولنگ پند بزرگی از بیرحمی رهبران جهادی و دمکرات باشد برای بقیه مردمی که این فجایع انتظار شان را می کشد!

رهبران در کشور ما را حوادث میزاید.
این است که انها (رهبران حزب ایتلاف، رهبران حزب محور ... ) در ظهور حوادث هولناک خود را به یاد اورده و تجدید قدرت می کنند و وظیفه ی شان برای بقا، حفظ جنگ و بحران است ورنه نابود می شوند مثل حباب ها بعد از ارام شدن شطه زدن اب در سوحل.

رهبر های موجود در افغانستان با تداوم جنگ زنده می مانند و با حفظ بحران می توانند ادامه بدهند. این را عطا و دوستم به زبان ساده در رسانه های ملی و بین المللی با (قوطی خالی پیپسی) انگاشتن و عنوان کردن خود اقرار کرده اند.

وقتی خرج میلیون ها دالر پول از درک گدایی و دزدی در راه صلح و جنگ که هدف برای تداوم حیات رهبر های تصادفی با حفظ بحران و ذات جنگ باشد طبعن نتیجه مرگ ، فقر ، تجاوز و ویرانی کاشانه های ما مردم است.
مردمی در تاریخ ادعای ملت بودگی می کند که برای تولد حیات مادی و معنوی شان رهبر های دگر خواه ، هوشمند و اگاه با هدف نجات انسانیت و خاک شان بسیج شده و مبارزه کرده اند.

عطا ، دوستم ، اسپنتا ، کرزی ، داود زی، امرالله ، اتمر و... با بازماندگان سردم داران کهنه ( ضیا ، صلاح الدین ، ادیب ...) رهبران جدید زاده ی حوادث هولناک این خطه اند. بخاطر بزرگ شدن بیشتر ، قدرت مند شدن بهتر و تداوم حیات سیاسی و اقتصادی شان برای حفظ بحران ، جنگ کرده صلح را شعار می دهند.

در چنین فضایی با حضور چنین رهبرانی ، مدیرانی چون غنی که مسامحه ، اشتراک نگذاشتن منافع ملی برای حراج و محافظه کاری از برای حفظ چوکی را پیشه نمی کنند حکومت های کمر شکسته و فضای بحرانی را از خود بجای می گذارند.

امنیت و ارامش در زمان حکومت مشترک المنافع کرزی با دول سرمایه دار و رهبرهای داخلی پدید امده از حوادث هولناک ، نتیجه ی مسامحه کاری ، محافظه کاری و خیانت به منافع ملی بود.

ضد جنگ نوشت: مسوول اخرین قتل عام و تجاوز ، عطا ، دوستم و کرزی است !
اگر با بسیج ملی مردمی تان ، رهبر و مفهوم رهبریت را تغیر ندهید این افتضاح ترین ، غیر انسانی ترین و نا عادلانه ترین جنگ تاریخی همچنین ادامه خواهد داشت.

ویدا ساغری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عطا
تجاوز
نظرات بینندگان:

>>>   ويدا جان ،كاملا درست گفتيد،

>>>   حتما نفر غنی هستی

>>>   دیر نشده که به این موضوع پی بردید، ولی هرگز خودرا نفهمانده نیگیرید!

>>>   من می گو یم هر کسی که برای از بین بردن این رزیم فسا د و غلا م با شد
من انرا به دیده قدر می بینم زیرا هر دو رهبر غلا م فروخته شده امریکا و انگلیس است مر ا به خدا اگر انها نماز را هم بفهمند یهو د و نثارا هستند
هر زما نیکه هر دو شا ن از این پوست دور شد بداند که در این وطن صلح دایمی می اید

>>>   حقیقت گفتین قربان انگشتان

>>>   سلام عرض ادب آگا هان صاحب دل کسیت شایسته رهبر کرسی ریاست جمهوری این کشور جنگ زده ؟ او باید شحص صادق دارای ایده فرا قومی باشد ، کشور را از عقب ماندگی تاریخی، جهل، فقر و وابستگی، و جنگهایِ خانمان سوز خون ریخته شده ای امروز بیرون آورد و مردم عزیز بی دفاع ما را به جاده‌یِ آسایش و رفاهیت ، وحدت و امنیت رهنمون کند.هموطن قلم بدست دلبسوزان بمرد بیچاره کشور غرق خون تان و یک دوسطر تبصره غم شریکی به حال مردم بدی دفاع کنید در پای مضمون نشر شده من بروی صفحه کامنت گذارید .
ممنون از شما

>>>   ویدا ساغری چونکه خودت یکی از اعضای فعال حزب اسلامی گلبیدین جاسوس تمام عیار و مشهور ای اس ای پاکستان هستید در توهین تحقیر تان از هم رهبران نامبردید اما از کسیکه از سالهاست که در دامن ای اس ای افتیده و ودر هر زمان در مقابل حکومت ها بخواست پاکستان تیغ بروی مردم کشیده و صد ها انسان پاک وباوجدان این خاک را ترور و صدها پل وپلچک و سرک ومکتب وتاسیسات عام امنفع را ویران کرده اند وتا دیروز در دفتر ای اس ای در پاکستان نشسته بود واز چند روز است که بخاطر تفرقه ونفاق بدستور ای اس ای با غنی احمدزی یک سندی را بنام مصالحه امضا کرده اند که در واقعیت سند قومگرایی و قوم اندیشی است اما خودت از تمام خیانت ها وجنایت های گلبیدین شیطان صفت چشم بسته کرده و دیگرا را میتکانید اگر چنین نیست دلیل چشم پوشی تانرا واضح سازید تا مردم قضاوت درست کنند .

>>>   این جنایات هیچ ربطی به دوستم وعزطا ندارد بلکه پاکستان واشرار وعربستان مسئولیت دارند

>>>   مردم هزاره جنایت کسانی که واز وجود داعش در میرزاولنگ خبر میدهند بالاتر از جنایتی است که در انجا رخ داده
بادقت باندیشید :تا دیروز طالبان وداعش دشمن بودند!!!؟؟
چی شد امروز آنها برادرانه در کنار هم بر سر یک تعداد مردم بیگناه حمله میکنند وزن وبچه پیر وجوان راقتل عام میکنند.
ببنید مظلومیت مردم هزاره را که حتی سخنگوی دولت که خود شیعه مذهب است. بر جنایات طالبان سرپوش گذاشته واین جنایات را به داعش نسبت میدهد
ومسئولان امنیتی بعد چند روز سکوت تنها به یک تاسف اکتفا می کنند .
حتی حامیان خارجی طالبان نیزبا دروغ در روز روشن برای اینکه طالبان را مبرا کند از وجود داعش وپرچمهای سیاه نام برده واز بردن نام طالبان با صراحت خودداری میکنند.

امروز ای جوان هزاره از خواب غفلت بیدار شو که دشمن همان خواب های 250ساله را در سر دارد
ان جوانی هزاره که تاریخ گذشته ومصائب امروز را فراموش کند مطمئن باشید خون هزاره در رگهایش نیست
جوان هزاره بیدار شو .جوان هزاره بیدارشو.

>>>   ساغری بسیار سطحی وبی پایه واساس سخن گفتی، این تحلیل وسخنان شمارا یک تحلیلگر وکارشناس منصف نمی پذیرد که هیچ چی، حتی یک فرد عادی وبیسواد نیز نمیپذیرد، دقیقا تحلیل شما برخلاف آنچیزیست که آقایان دوستم وشرکایش رامتهم کردید، اینها عقل وشعور دارند، بلکه بیشترازمن وشما، پیش بینی های دوستم مبنی برجابجایی داعش درشمال وتذکرجدی به غنی، وعدم اعتنای غنی به این مسٱله، فاجعه ها آفریده شد، آقایان دوستم و... برای اصلاح ونجات کشور ازدست دشمنان داخلی(ارگ) ودشمنان بیرونی یعنی طالب وداعش، ارگ را ترک کردند، شما درتحلیل تان دقیقا دچار تعارض هستید، هم به سیخ میزنید هم به نعل، اتهام شما به دوستم وعطا و... کاملا بی اساس ویک تهمت آشکاراست، اگر دریک محکمه ی ازشما بخواهد که این اتهام را اثبات کنید، آیا قادربه اثبات آن هستید؟ منصفانه جواب دهید، ضرب المثل است که، آش نخورده ودهن سوخته. پس شما این آقایان را قصاص قبل ازجنایت کردید. خداوند ازسر تقصیرات شمابگذرد، پس درتحلیل وقضاوتهای تان بیطرفانه وبدون پیش فرض وبدون ذهنیت وارد شوید.
جاغوری

>>>   این نوشته یک تصویر روشن و واقعبینانه است .ما سیاستمداران خرد گرا برخواسته
از بطن ومتن مردم و جامعه نداریم و این فقر اصلی ما است .
ایتلاف ها و احزاب همه به خاطر وصول به قدرت و یا حصول قدرت از دست
رفته است آنهم به خاطر مرام های شخصی و ثروت . رژیم به اصطلاح وحدت ملی برخواسته از یک کودتای انتخاباتی سیاسی و در خصلت مافیایی به دستور امریکا
و به وساطت جان کری وزیر خارجه ء وقت آنست .
مافیاگری چیست و مافیا کیست ؟ قانون شکنی مافیا گری است و قانون شکن مافیا است . نقض قانون اساسی و شبخون به انتخابات از جانب اشرف
غنی به حمایت مفسدین چند ، و سازش عبدالله با تیم فساد اوراهم به مافیاگری کشاند.
سهیلا حبیب

>>>   ویدا جان خودت که لیاقت نوشت چین متن ومعلومات را نداریی. روشن است که ای اس ای پاکستان این متن را برایت تهیه کرده و خودت صرف اسمت رادر پایش نوشته ای. این اشرف غنی اجنت موساد اسراییل و اتمر خادیست روس است که اوضاع کشور را تا این حد خراب ساخته و دست هایشان بخون مردم بی گناه آلوده است. این غنی نخواست با دوستم که او را به این کرسی رساند کار کند اما خواست قاتل مردم کابل و کشور گلبدین را جون شاهنشاه در پهلوی خود بخواند و پشتونیزم را جان تازه دهد.

>>>   Safaa
....... و این اجیران، مصطلحات را هم میگویند "ترمینالوژی" ....ترمینالوژی قابل قبول است اما دانشگاه و دانشجو نی.......... آفرین راکتیار صیب ... چهار دانه غول دیگر هم مانند تو که پیدا شود، افغانستان آباد میگردد ..... بسیار خوب شد که این خر را از کوه پایان کرده و برایش اجازه گپ زدن میدهند تا سطح سواد و دانش این غول را مردم بدانند که این .... چی بیسوادی است .... سر دوستم شکر کنی.....

>>>   غنی ، حکمتیار، کرزی و طالب برادران یکدیگر اند. اینها از جنایات یکدیگر معذرت ناخواسته هرگز دوست مردم ما شده نمیتوانند. گذشته خود را فراموش نکنید تا راه نان گم نشود.

>>>   جنایات این تکنوکرات های غربی بیشتر از جهادی های کثیف است در ۲ سال حکومت غنی وطن فروش ۷۵ هزار مردم ما کشته شده و در ۱۷ سال با کرزی طالب ۱ میلیون هموطن مارا قتل عام کردند

>>>   تمام داعیه و ماموریت پشتونیزم تکنوکرات، مجاهد و طالب را تداوم خشونت، انتحار، ویرانگری و امتیاز طلبی قبیلوی در سایه ماشین نظامی، مالی و حمایت سیاسی نیروهای خارجی تشکیل می دهد.

>>>   رهبر محبوب شما غنی کم وکاستی های دارند بلکه افتخار منطقه وجها ن اند ..؛ زیرا به همت وی سبب شده است که تعصب دراین کشورفریاد نکشد ؛ مواد مخدده وفساد اداری هم که انشالله به برکت ایشان درسطح جهانی هنوز هم درمقام نخست قرار داریم که سرفرازی این کشور را به نمایش میگزارد

>>>   مسول همه این بدبختی ها وقتل عام ها تعصب و مریضی روحی برادران پشتون هتست که به خصوص گلبی راکتیار آنها رابه قوم گرایی تشویق و در عقب پرده حمایت میکند.

>>>   البته که در کشورما ناامنی ها ازجانب پاکستان وعربستان وآمریکا برملت ما تحمیل میشود، ولکن بایگفت که زمینه این ناامنی ها ازسوی رهبران سیاسی افغانستان است. اگر رهبران سیاسی ما اعم ازدولت وطالبان غیرت ملی واسلامی داشته باشد نباید ازکشورهای مداخله گر پیروی کند، فعلا برای نوکری مسابقه گذاشته اند که هریگ ازدیگری پس نماند، تااین فکر ازتمام رهبران صاحب نفوذ اصلاح نشود، کشور روی آرامی رانخواهد دید. شاعر میگوید: خدا آن ملتی را سروری داد٭ که تقدیرش بدست خویش بنویشت٭ به آن ملت سروکاری ندارد٭ که دهقانش برای دیگران کِشت. خداوند درقرآن شریف فرموده: تغیر هرقومی بدست خودشان است. فعلا مردم ما اینگونه تغییر را علیه خودشان بوجود آورده اند.
جاغوری

>>>   درقدم سلام ویداجان ساغری
دفاع ازاشرف غنی به معنی دفاع ازحلقه خاص جنگ افروزان داخل ارگ است
شایق ازکندز

>>>   ویدا جان وقتی تحلیل همه جانبه ودرست نباشد و جانب دارانه باشد از اهمیت موضوع میکاهد و نگارنده در اذهان جایگاه خود را از دست میدهد ضمنا تخصص و درایت درمورد موضوع که به کنکاش گرفیه میشود حرف اول را میزند .خواهر عزیز فرضا اگر از افرادی که نام بردید همه را از بدنه دولت جدا کرد ایا تاثیر در امنیت خواهد داشت جواب است خیر چون دولت و قوای مصلح توسط شخص غنی اداره میشود .حتی تاثیر پنج فیصدی عبدالله هم موثر نیست . پس خواهر عزیز اول تشخیص درد بعد تجویز دارو و انگشت گذاشتن درجای زخم ان وقت موثر خواهد بود.
بیانی

>>>   اگر جناب ژنرال به سمت شمال و سر زمین خودش بود نه طالب ،و نه داعش هم چو جراات رو نداشتند که به سمت شمال توسط چرخ بال های نا معلومه همه شب شروع به فعالیت و تخریب ان محل کند ، اما افسوس که دست های مخرب کاخ قرمز نگذاشته که ، دوستم به مزار پیاده بشه و شروع به پاک سازی نمایند .

>>>   مسوول جهالت و بیسوادی و فقر اقتصادی و فقر اجتماعی ملت است و این شخصیتها هم زاده همین ملت است و آنها هم افراد فقیر از لحاز سیاست و انسانهای وابسته و بیچاره اند و طبق هدایت باید حرکت کنند و رنه هیچ میشوند.

>>>   اگر تو ویدا ساغری صادقانه این موضوع را می گفتی همه تایید میکردند همانطور که از دزدان قاتلان تاجک و ازبک ویک پشتون قندهار گفتید از دزدان وقاتلان و قا چاقبران پشتون مشهور مانند اشرف غنی ، خپلواک ، زاخیلوال ، حکمتیار ، حاجی قدیر ، همدرد وکل قدوس و غیره وعیره نام می بردید.

>>>   قاتل بودن این سه فرد در متن بالا حتمی نبوده بلکه کیانه آمیز است ، شما به ظاهر متن دیده قضاوت نمودید، مطلب متن از نگاه بنده این بوده که این سه فرد باتشکیل خود باید دست بکار شوند تا چه وقت به این اتلاف و اتالاف بازی باید در عمل پیاده کنند و عملی سازند،،،،،،،
وسلام دلسوز ملت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است