اعتبار آمریکا بشدن افول کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۸    ۱۳۹۶/۵/۱۹ کد خبر: 136941 منبع: پرینت

آمریکا در مقایسه با سال 2001 که در منطقه حضور پیدا کرد تا امروز با چالش های بیشتری را در حوزه سیاست خارجی روبرو شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر لطیف نظری، استاد دانشگاه در برنامه «چشم انداز» گفت: صبحت های مقام های آمریکایی حرف تازه ای نیست. قبلا هم اینها چنین صحبت هایی راتکرار کرده بودند و بیش از همه آمریکایی ها می دانند که چه کشورهایی از طالبان حمایت می کند و تغییر در رفتار پاکستان هم بارها از سوی آمریکایی ها مطرح شده است ولی در واقع پاکستان هم در حال حاضر تغییر کرده و آمریکایی ها هم تغییر کرده اند به این معنا که پاکستان امروز، پاکستان سال 2001 نیست. این کشور در منطقه نیرومند تر شده است و حوزه نفوذی اش افزایش پیدا کرده و توان بازی اش هم در واقع روند سعودی را طی کرده است.

وی افزود: از طرف دیگر آمریکا هم در مقایسه با سال 2001 که در منطقه حضور پیدا کرد تا امروز چالش های بیشتری را در حوزه سیاست خارجی با آن روبرو شده است. اگر در سال 2001 آمریکایی ها اعتبار و اقتدارش در حد بالا قرار داشت امروزه شیب افول اعتبار آمریکا را در منطقه شاهد هستیم. بنابراین برعکس، رقبای آمریکا مثل روسیه و ایران نیرومند تر شده و با توجه به چنین وضعیتی تغییر رفتار پاکستان کار دشواری خواهد بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعتبار آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تب شدید شکست امپراطوری درتن آمریکا سرایت کرده اگر تشخیص وتداوی نشود دیگرابرقدرت جهان نخواهد بود. خون ناحق دست ازدامان قاتل بر نداشت. ... .دیده باشی داغ های دامن قصاب را. درموجودیت ناتو وایساف وامضا پیمان امنیتی تمام ملت باین باورشدند دیموکراسی. حفوق بشرمبارزه بامواد مخدر صرف شعار میان تهی بیش نیست ورنه که جرأت دارد درموجودیت این قدرامکانات نظامی دست به کشتار درگوشه وکنار کشور بزند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است