بلک واتر مسوول خصوصی سازی جنگ افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۶/۵/۱۸ کد خبر: 136926 منبع: پرینت

هرگاه نیروهای خارجی از افغانستان بیرون شوند، طالبان یا گروه داعش بیرق‎های شان را در طی شش ماه بر فراز سفارت امریکا در کابل بلند خواهند کرد.

ریک پرینس، بنیانگذار شرکت خصوصی-امنیتی بلک واتر آمریکا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفته است که این شرکت علاقمند است که حدود 5 هزار قراردادی نظامی خصوصی را بجای سربازان امریکایی، برای آموزش و کمک با نیروهای امنیتی به افغانستان بفرستد.

رییس شرکت بلک واتر گفته است که او با استخدام افراد مسلکی، آموزش و مشورت دهی نیروهای را تا سطح لوا انجام می دهد و نیز یک فرماندهی واحد ایجاد کند.

جنرال جان نیکلسون فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، مک مستر مشاور امنیت ملی امریکا و جنرال متیس وزیر دفاع امریکا با طرح خصوصی سازی ماموریت نظامی امریکا در افغانستان مخالفت کرده اند.

از شرکت بلک واتر، در جنگ عراق نیز به شکل گسترده کار گرفته شد اما نارضایتی ها از عملکرد این شرکت امنیتی همواره وجود داشت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلک واتر
جنگ افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   خصوصی سازی هر چیز را دیده بودیم ولی خصوصی سازی جنگ را دو تا مالیخولیا یکی ترامپ و دیگری غنی ترویج میکنند. متفکر اول و دوم!!!!!!

>>>   Malikyar
این دولت اصلا کدام برنامه که برای بهبود زندگی روزمرهٔ مردم در اجندا خویش ندارند و راستی یک شرکت سهامی است که گاهی غنی و گاهی اوقات عبدالله نفع میبرد تا وقتی که این مردم گوسفندی افغانستان در خواب باشند این قاتلین مردم بالای شان حکمرانی میکنه دیگر گپ نیست غنی و عبدالله هر دو شاه شجاع های امریکایی استنند.

>>>   شرکت های خصوصی ذاتن برای حصول مفاد و سرمایه بیشتر می جنگند و سپردن جنگ به شرکت خصوصی به معنای دوام کار و استمرار جنگ این شرکت در افغانستان برای کسب مفاد است ، زیرا اگر جنگ ختم شود این شرکت سقوط میکند ، مبارک باشد غنی خان با این معامله ات که مردمت را به جنگ فروختی و مفادش را هم شرکت امریکائی میگیرد و به تو پول میدهد تا جوانان مجبور را برای این شرکت استخدام کنی و جنگ هم ادامه داشته باشد تا کار آن ادامه داشته باشد.

>>>   اگر مسوليت جنگ افغانستان بدست بلك واتر وَيَا كدام شركت خصوصي ديگر بافتد، آخرين ميخ به تابوت افغانستان زده ميشود. اينكار بهيچصورت بمفاد افغانستان نيست. ويك ذره هم به صلح كمك نميكنند. باينكار بازار NGO بازي يكبار ديگر گرم ميشود و اربابان قدرت و قوماندانان استفاده أعظمي از آن ميبرند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است