میرزاولنگ در تکرار نسل کشی ها
میرزاولنگ در نفرت قومیتی و خشم مذهبی در خون جسدهای سربریده شده و وحشت کودکان، زنان و مردانی که سلاخی شدند تا تاریخ است بر شانه های ارگ سنگینی می کند، ارگی که با ترویسم، نسل کشی می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۶/۵/۱۸ کد خبر: 136913 منبع: پرینت

گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان((afghanpaper،میرزاولنگ ولایت سرپل در غارت و وحشی گیری طالبان و داعش صحنه دگرباره از نسل کشی شد که دهه هاست در افغانستان رخ می دهد از نفرت قومیتی گرفته تا خشم مذهبی اما آنچه جسدهای سربریده شده و تکه پاره نشان می دهد نه نمایش خشونت و وحشت از سوی تروریستان بلکه سیاست حکومت است در قبال مردمی که سال هاست با کمترین سلاح ها در بی تفاوتی ارگ، مبارزان خاموش علیه تحجر و تروریسم بودند.

طالب و داعش که کودکان، زنان و مردم را به طرز فجیعی قتل عام کرده و اسیر دارند شاید در ظاهر در نبرد با یکدیگر باشند اما در هدف یکی هستند: کشتار شیعه، اعمال خشونت های بی حد و حصر و نبرد علیه انسانیت.

تمامی فرماندهایی طالب و داعش که در بی کفایتی رهبران جنگ و بی تفاوتی ارگ دست به جنایت در این روستا زده اند، شناخته شده و آگاه به منطقه که مدت های مدیدی به دنبال فرصت برای به خاک و خون کشاندن مردمی بودند که تنها به جرم شیعه و هزاره باید قتل عام می شدند، همان مردمی که در برابر تروریسم به پاخاستند اما با تمام شدن مهمات و مقاومتی تا سر حد مرگ، سقوط کردند.

حال چگونه شمال امن در هجوم ترویستان رها شد؟
زمانیکه طالبان و تعدادی معدودی از نیروهای داعش در جنوب افغانستان متمرکز بودند و محاصره در میان ولایت های خشک که چاره ای جز کشت گسترده کوکنار برای تامین هزینه های مالی نداشتند در هماهنگی با رده های بالای حکومت و شکنندگی سیاسی برخاسته از ارگ توانستد در مسیر امن به شمال منتقل و دست به نسل کشی و خشونت بزنند.

اگر جنرال دوستم ماه ها قبل در جوزجان خبر از انتقال هزاران هزار داعشی به شمال را می دهد و بی پروا از طالب دوستان ارگ نشین می گوید از سوی اشرف غنی مجبور به انزوا و تعبعید شد، سرنوشتی مشابه برای تمامی رهبران جهادی که با وجود کارنامه نه چندان روشن اما سابقه طولانی مبارزه با طلالبان را دارند و موفق در تامین امنیت مناطق خود که باید برای "پروژه ناامن کردن شمال" از صحنه سیاسی محو می شدند.

رهبران پشتونی که همواره در راس قدرت به سر می برند چنان در نفرت از قومیت های دیگر هستند که با استفاده از طالب و یا هر گروه تروریستی دیگر به دنبال نابودی جبهه مقاومت و رسیدن به قدرتی تک بعدی پشتون بر افغانستان، حال می خواهد در این راه، قندوز ویران، تیوره به خاک و خون کشیده شود و میرزاولنگ در نسل کشی خونبار و دیگر مناطقی ...

عمق فاجعه زمانی رخ داد که رییس اجرایی، والی سرپل و محقق اعلام کرده اند که قبل از فاجعه میرزاولنگ، گزارش های از حمله تروریستان به این منطقه در اختیار حکومت بود، ریاست جمهوری و ارگ به مانند بیشمار رویدادهای دیگر نخواستند هیچ عملیاتی برای دفاع از مردم صورت گیرد.

در حالیکه نه توان نظامی حکومت کم است و نه از امکانات نظامی محروم بلکه بر اساس پروژه ای که در حکومت وحدت ملی زمینه ظهور پیدا کرد باید منطقه مقاومت شمال در هم شکسته و نسل کشی ها ادامه یابد تا آنجا که دیگر هیچ مقام و مردمی جرات مقابله با حکومت رهبران پشتون را نداشته باشد.

خشم تروریستان طالب و داعش که در سلاخی مردم به نمایش گذاشته شد همان نفرت مقام های است که از قومیت و مذاهب دیگر دارند که چهاردهه افغانستان را در ناامنی و فجایع به نابودی کشاند و حال تنها تروریسم بهانه ای شد برای به سرانجام رسیدن خواست دولتمردانی که در پشت پرده و آشکارا به نبرد با انسانیت در این سرزمین رفته و از اعمال هیچ خشونتی دریغ نمی کنند.

سیاست ارگ به دست اشرف غنیِ منفورِ جامعه تا آنجا پیش رفته است که مقام ها و رهبران جنگی که با اقتدار در پی نابودی تروریسم در افغانستان بوده اند یا در ترور جان داده اند و یا در دسیسه و معامله دیگر قدرتی برای دفاع از مردم ندارند.

اگر جنرال دوستم در شمال همچنان از قدرت برخوردار بود هیچ گاه از قندوز گرفته تا سرپل شاهد چنین یکه تازی های وحشی گران طالب و داعش قرار نمی گرفت و اگر ولایت هرات در ولایت اسماعیل خان باقی، دیگر جایی برای گروه های مسلحی نمی ماند که در روشنایی روز به قتل و غارت بپردازند و این ولایت همواره در تهدید طالبان به سر برد به مانند دیگر مناطق که در گذشته به دست رهبرانی از دل همان مردم و قومیت بوده که اکنون یا در ناامنی می باشد و یا سقوط کرده است.

جنرال دوستم، عطا محمد نور و محقق که تن به اتحاد داده و در هر فرصتی به حکومت می تازند با وجود چنین سیاست خصمانه ارگ در برابر قتل عام مردم بی گناه از چنان محبوبیتی برخوردار هستند که می توانند با بسیج مردمی حکومت را ساقط کنند اما آیا به صلاح کشور و جامعه چند قومیتی افغانستان است؟

اما تنها راه بازگشت دگر باره رهبرانی است که مناطق را به مانند گذشته در امنیت حفظ کنند و سدی باشند در برابر حکومت پشتونیزم و تروریستان به مانند جنرال دوستم، اسماعیل خان، عطا محمد نور، محقق و ....

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میرزاولنگ
نسل کشی
نظرات بینندگان:

>>>   شورای صلح باید منحل شود صلح با کی ؟؟؟
با جنایت کار !!!!
خلیلی اگر غیرت داری استعفا کن.

>>>   قوم بنی اسرائیل( پشتونها)
را خدا تابع نتانیست.
قران را بخوانید سراسر از خیانت وجنایت ولجبازی این قوم گمراه است .
از نامردی در حق برادر تا قتل پیامبران، از نافرمانیها در دستور خدا تاانواع بهانه گیریها وهزاران جنایت دیگر
که خدا از دست این قوم وحشی به فغان امده برای همین نام دیگر انها را افغان گذارده اند.
ان وقت ما ساده دلها میخواهیم باشورای به اصطلاح صلح انها را به راه راست اوریم!!!!!!؟؟؟؟

>>>   سلام در ایران نیروی مقاومت بسیج و در عراق نیروی مقاومت حشدالشعبی باعث نجات از شر تروریسم شد.
مردم افغانستان نباید به این دولت امیدی داشته باشند بلکه خود باید به پا خیزند

>>>   هدف از کشتار وحشت فقط وفقط ازمیان برداشتن نسل جدید است که نسل آینده را به دلخواه خود تربیه کنند
حقبین

>>>   Abdullah
چهره هاي سياه را بشناسانيد!
عجيب است كه رمضان بشر دوست و سيما سمر از قتل عام ولايت سر پل تا همين لحظه خبر ندارند. اگر بيني يك طالب از پيش يك تاجيك يا يك هزاره خون شود صداي لچري اين دو روسپي سياسي از تمام رسانه هاي دنيا شنيده ميشود، اما حالا سكوت كرده اند.

>>>   هزاره ها بپاخیزیزد اگر ادعای مردی و غیرت دارید از ناموس خود دفاع کنید و طرح پشتونسازی شمالی و توطئه های رنگارنگ ..... بیفرهنگ را خنثی کنید
سید حمید محقق

>>>   اگرخودمردم به فکرخودشان نباشند کسی دیگری مانند غنی و... به فکرشان نخواهد بود. حفظ جان وناموس واجب است، پس خود مردم اقدام کنند وبرای دفاع ازجان وناموس خود حتی موتر خورا فروخته واسلحه تهییه کنند، جان باشد تاموتر ودارائی بکارآید. جان وآبرونباشد مال دنیا چه بکارآید؟ جوانان هزاره وشیعه! شما بخاطر تفاوت مذهبی بیشتر درمعرض خطرهستید، پس بیشتر برای دفاع اقدام کنید، بدون شک هرکس برای دفاع ازجان وناموس خود کشته شود هم شهید وهم افتخاراست، بخصوص درمقابل تروریستانی که بوی ازاسلام نبرده است.
جاغوری

>>>   به نقل از فرهاد الله فرهاد معاون دبیرخانه شورای عالی صلح، گزارش شده که حنیف اتمر به نام مصرف انتخابات ریاست جمهوری هشت میلیون دالر را برداشت کرده بود. شورای صلح گاو شیری دو پستانه تمام ارگ نشینان است. به گواهی مدارک موجود در شورای صلح، در زمان معصوم استانکزی یک و نیم میلیارد دالر تا وبالا شده و حدود چهارصد پروژه عمرانی و زیربناییی (فقط روی کاغذ) طرح شده و مبالغ عظیمی کشیده شده است.
حتی قول معروفی در میان اراکین دولت وجود دارد که شورای صلح را «بانک جهانی» لقب داده اند.
به گفته فرهاد الله فرهاد، خپلواک ازین هشت میلیون دالر مفقود شده به حیث ناخون افگار اتمر استفاده می کند و میگوید که باید یک دوسیه ترتیب شود.
درگزارش آمده است که هیچ کسی نمی داند که هشت میلیون دالر در چه راهی خرج شده است

>>>   خلیلی محقق هزاره بیغیرت کجای زیر .... پت شدی بلند شوید تا کی بی غیرتی که این اوغان ها هزاره های بی اسلحه را بکشد این دوتا که غیرت ندارد مردم هزاره بلند شوید تاکی این اوغان ها مارا بکشد بس است این اوغانها یک حزب ادمکش داره ما هزاره ها این کار را بکنیم مگر مااز که کمیم این اوغانها را تارمار بکنیم من خودم 4سال همرای 10نفر در منطقه جنگی بودم حاضرم بیا یم در مقابل ... غنی بجنگم ...

>>>   وقتی لحظه ای در این جنایت هولناک فکر می کنم انگار دنیا برسرم خراب شده است!!!
واقعا متاسفم از اینکه اسم انسان را بر این وحشی ها می گذارند!
خداوندا از این قوم جاهل و قسی القلب به تو پناه می برم!
خداوندا همان داغی که این پست فطرت ها بر دل مادران و پدران بیگنآه این دیار نهاده اند هزاران بار افزون تر دل این تبهکاران روسیاه را بسوزان!

>>>   خداوند همراه همه مردم ما باشد وکسانیکه انسانهارا سلاخی میکنند. باید به جزای اعمال شان رسانیده شوند.
نمیدانم این انسانهای بی گناه چه بی حرمتی کرده بودند تنها انسان بودند ومانند انسانهای زندکی داشتند وفارغ از تعصب وبا وفا به ملت زندگی میکردند ،خداوند متعال همه شان رحمت فرماید .
عبدالله ریحان

>>>   مردمی که دل به رحم دشمن خود است و بخود نمی آید، از هرنگاه مستحق چنین فجایعی است،
ما اگر به فکر خود نباشیم دیگران که چشم دیدن ما را ندارند، به فکر مانخواهند بود. درست است که کشور در اشغال غربی هاست، و آنها اهداف خود را دارند، اما باید توجه کرد که همین امریکایی ها در عراق هم بودند، و بطور قطع نمی خواستند حکومت شیعی که خواست اکثریت بود به وجود بیاید، اما مردم آنجا با درایت آیت الله سیستانی بخوبی از پس نقشه های شوم غربیها و دشمنان منطقه ای خود برآمدن پس ما چرا نتوانیم؟؟؟؟؟
دلیلش هم نبود یک رهبر با کفایت است که ما در بین خود نداریم، رهبری که فکر جیب خود نباشد بلکه به فکر مردم خود باشد، در آن صورت هم حیثیت مردمش حفظ خواهد شد، هم جیب خودش پور خواهد شد. اما امان از این رهبران بی کفایت ما که کوتاه بین ترین مردم آنها هستند؟؟؟؟

>>>   بهروز جلال آبادی‎
جنگ پاکستان با افغانستان بر سر چیست؟
پشتونهای پاکستان خصوصا جنرال های نظامی پشتون تبار پاکستان در کوشش اند تا مناطق پشتون نشین افغانستان را شامل خاک پاکستان کنند تا بتوانند در مقابل پنجابی ها اکثریت شوند و پشتونهای افغانستان تا اتک دعوای دارند و خواهان شامل این مناطق پشتون نشین پاکستانی در خاک افغانستان اند تا بتوانند دعوای دروغین اکثریت خوده به حقیقت تبدیل کنند !

>>>   رئیس جمهوری افغانستان از "تغییر نوعیت جنگ، برادران ناراضي،ومخالفان سياسي اش سخن گفت، و آن را نمونه تازه‌ای از این تغییرجنگ دانست که نمونه‌های مشابه آن به گفته او، در هرات و غوربيان کرد. مفهوم این تغییر چیست؟
رییس جمهورافغانستان محمد اشرف غنی احمد زی،حرف دلش را گفته حقیقت دارد.
که محمد اشرف غنی احمد زی، و تیم اش اماده هست که نسل کوشي اقوام خاص را پلان شده، به نو بت به اجر درآورد جامعهٔ جهانی وملّت افغانستان شاهد است از جلریز تاغور حرات وکشتار میرزآولنگ سرپل...........؟وغیره که محمد اشرف غنی احمد زی وتیم اش برای قوم خاص وحزف باقی اقوام خوب پلان شده وکاملاً نسل کوشی را ترح کرده، وبی علاقه نشان دادن کمک رسانی برای مباریزین درایام نبرد از طرف وزیر دفاع.وتصمیم گرفتن کابینه حکومت پس از پنج روز از قتل عام و آواره شدنها تسميم ميگيرد
کشتار میرزآولنگ سرپل، ترح محمد اشرف غنی احمد زی، و تیم اش بود.
ق.ناصری

>>>   Salam
هزاره ها مى توانند در اين بازى هاى سياسى بازنده گان بدى باشند . هزاره ها هر قدر افغان تر هم شوند باز هم بيش تر از هر قومى آسيب پذير اند . در اين هفده سال هزاره قبل از هر تبارى در تير رس جنايات افراطى هاى سنى و تبارى بوده اند . هزاره ها را اكثريت افراطى هاى مذهبى قبيله يى و داعشيان حتا مسلمان نمى شمارند و قتل شان را واجب مى دانند . قتل هزاره ها و جنوسايد در سر پل با همين تفكر صورت گرفته است و اين آخرين جنايت عليه اين تبار نخواهد بود، بهتر است نخبگان سياسى هزاره به عقل آيند و دريك گفتمان جامع با تاجيكان و ازبيك هاى صادق همراه شوند و مجزا عمل نكنند .نخبگان هزاره كوشيده اند تا با تاجيك ها رقابت كنند و در سياست جاى خالى تاجيكان را گيرند ، ولى قبيله گرايان وقتى بغل مى گيرند ، شمشير را هم به قلب حريف فرو مى برند . هزاره به جرم هزاره بودن و شيعه بودن قبل از هر تبارى محكوم شكست اند. استاد مزارى با صداقت با پشتون ها همكارى كرد تا مگر گذشته فراموش كنند و همكار شوند ، ولى نتيجه اش را خيلى تلخ چشيد .

>>>   ارگ،طالب وداعش هر سه ضلع یک مثلث است!
اشرف غنی ودولتش کدام فرد وسرباز شیعه را نجات داده که مردم میرزا اولنگ را نجات میداد؟
داعش وطالب را کرزی ‏،اتمر واستانکزی به وجود آورده اند وامریکا ،قطر وعربستان هم پشتیبانی میکنند،
در این یکماه اخیر حدود هزار نفر شیعه به شهادت رسیدند ویا زخمی شدند!سه تا کاسه لیس رفته بخاطر 5 افغانی صدقه مردمشان را فروخته اند!از مزار ویا کابل چند دقیقه راهست که چندتا هلی کوپتر نفرستادند؟غنی،کرزی،اتمر،استانکزی،داعش وطالب یک هدف دارند وآن نابودی شیعیان در افغانست،
پس ساده لوحی هست که دست در بغل بشینیم ونابودی مان را بنگریم!یک راه باقی نمانده وآن راه اتحاد وانسجام تمام شیعیان ازجنوب تا شمال وازشر تاغرب هست پس با ایمأن به خداوند قادر وتوانا ،تمام کفار ارگ،داعش وطالب را نابود کنیم انشألله!.
نادرشه

>>>   برای مردم تهیه اسلحه ازنان شب واجب تر است، باید اسلحه تهیه کنند چون فاجعه تکرار شدنی است و حکومت فاشیسزم می خواهند اقوام دیگر را با برنامه های سیستماتیک وهدفمندش نابود کنند. این قضیه از آفتاب روشن تر است که پشت قتل عام ها وفجایع انسانی دست حکومت کاملا دخیل است، غنی، اتمر و...24ساعته فقط کشتار مردم افغانستان را برنامه ریزی میکنند. دیگر به فکر آبادانی کشور نیست.
حق گو

>>>   اتفاقات غم انگیز افغانستان طی دهه گذشته نشون میده که این کشور بیش از گذشته نیاز به شیر مردهایی چون احمد شامسعودو... داره.مردم افغانستان اعم از شیعه و سنی باید بصورت خودجوش با هم بسیج بشن و از همدیگر دفاع کنن و تو این زمینه منتظر حکومتشون نباشند.

>>>   انچه در مرزا ولنگ گذشت با همه بدی ها و قساوتها وناروای های که ملاحظه میشود درست همان چیزیست که در سوریه وعراق بالای طایقه ای بنام اهل سنت اجرا میشود نه این مظلوم نما ها برات میتوانند داشته باشد ونه ان ظالم های بی باک وسفاک درینجا میکشند والحمد لله میگویند ودرانجا قتل عام مینمایند ونعره های حیدری بالا مینمایند ویا علی میگویند ولی در نهایت هردو از دایره ای اسلام بیرون اند وبه این رسا ومبین تعلق ندارند ماکه به تماشا نشسته ایم وقضاوت های عجولانه مینمایم تنها از عملکرد یک جانب متاثر میویم وجانب دیگر را زیر بار ملامت گور میسازیم {کل حزب بما لدیهم فرحون}هر که به داشته های خود می بالد
اما در نهایتاز هردوجانب مسلمان می میرد وافغان کشته میشود وملت تباه میگردد واسلام متضرر میگردد انچه در مناطق سنی نشینتوسط دولت مداران اگاه وچیز فهم وفیلسوف نما رخ میدهد کمتر از صحنه های دلخراش مرزا ولنگ نیست ودر حلب وبصره وتکریت و..
دیده گر بینابود هر روز روز محشر است
حسین علی بامیانی

>>>   مردم هزاره جنایت کسانی که واز وجود داعش در میرزاولنگ خبر میدهند بالاتر از جنایتی است که در انجا رخ داده
بادقت باندیشید :تا دیروز طالبان وداعش دشمن بودند!!!؟؟
چی شد امروز آنها برادرانه در کنار هم بر سر یک تعداد مردم بیگناه حمله میکنند وزن وبچه پیر وجوان راقتل عام میکنند.
ببنید مظلومیت مردم هزاره را که حتی سخنگوی دولت که خود شیعه مذهب است. بر جنایات طالبان سرپوش گذاشته واز وجود واین جنایات را به داعش نسبت میدهد
ومسئولان امنیتی بعد چند روز سکوت تنها به یک تاسف اکتفا می کنند .
حتی حامیان خارجی طالبان نیزبا دروغ در روز روشن برای اینکه طالبان را مبرا کند از وجود داعش وپرچمهای سیاه نام برده واز بردن نام طالبان با صراحت خودداری میکنند.
امروز ای جوان هزاره از خواب غفلت بیدار شو که دشمن همان خواب های 250ساله را در سر دارد
ان جوانی هزاره که تاریخ گذشته ومصائب امروز را فراموش کند مطمئن باشید خون هزاره در رگهایش نیست
جوان هزاره بیدار شو .جوان هزاره بیدارشو.

>>>   حضرت علی علیه السلام با خوارج مدارا می کرد، تا شاید هدایت شود تا انکه یکی از شیعیان مخلص آن حضرت را شهید کردند وجنین همسری مئو منه اش را از رحم خارج کردند، بالای نیزه در منظر مردم قرار دادند، امیر المئو منین علیه السلام خشم گیین شد،به محل تجمع خوارج در نهروان حمله کرد وتمام آنان را به درک واصل کرد به جز چند نفر که فرار کردند،
در افغانستان هم وقت آن رسیده که مردم وتمام مسلمانان به پا خیزت به پیروی حضرت علی که امام اول شیعیان و خلیفه چهارم اهل سنت است، وجود خبیث داعشیان و وهابیان را از خاک افغا نستان پاک کنند همانند عراقی ها که حتی از لوله های فاضلاب اخراج کردند

>>>   ای چه بسا عجیب که دوباره اوغان های فاشیست و متعصب متظاهر با هویت پشتونی به نام اقوام هزاره نظر میگزارند به ضدیت مردم هزاره و شرم هم نمیکنند

>>>   هیهات من الذله
هیچ گاه زیر پای ظلم سرخم نمیکنیم
وای بر رئیس جمهور بی اقتدار کشورمان روزی میرسد ک این خونهای بیگناه را باید جواب پس بدهد
لعنت خدا بر قوم ظالم امیدوارم ک روزی خود اینها همچنین بلاهایی سرشان بیاید به امید ان روز...
اللهم عجل الولیک الفرج...
مصطفی حیدری

>>>   ملت افغانستان باید متوجه باشید که این تخم فجایع که توسط دولت مردان بذر میگردد تنها برای بقای حکومت شان است اما چند نسل دگر باید تباه شود تا این کدورت مرفوع گردد ارگ نشینان بس است دامن رسوایی شما چنان گسترده شده که نزدیگ است خود تان را غرق نماید . سر از خیمه های ننگین تان بیرون کنید از وضعیت مردم با خبر شوید. او مردم بیدار شوید اگر این بار به این ها رای دادید باور کنید که دگر نام از انسانیت در افغانستان باقی نخواهد ماند دگر به این ها رای ندهید تا هرچه زود تر از ارگ پاین افتیده به عنوان قاتلین این خاگ به پای میز محکمه کشانده شوند.

>>>   این گپ ها جائی را نمیگیرد۰ کوچی احمدزی و تیم فاشیستی اوغان میلیتی های او از نسل کشی برادران طالب خود خاموشانه پشتیانی میکنند و در ظاهر شما را بنام وحدت ملی فریب میدهند۰ فقط تمام قوم های غیر اوغان باید متحد شوند و حساب خود را یکسره از حساب این اوغان های و.... برای همیشه جدا کنند۰ تجزیه بین اوغان و اتحاد غیر اوغان ها راه حل است۰

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کتشار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن باهم همبستگی و همکاری میکنند۰

>>>   خوارج زمان حضرت علی (ع) شعور بالای داشت از خوارج زمان ما خوارج زمان حضرت علی(ع) فقط شکم زن حامله را پاره گرده بود دیگر بیشتر از این کار نگرده بود .
وای بر خوارج زمان ما نه شعوردارد نه عقل نه احساس بشر دوستی دارد.
اگر حضرت علی (ع) می بودی خوارج زمان مارا می دیدخواهد می گفت بدتراز خوارج زمان ما ست لعنت بر این ها نه عقل دارد نه شعور گرگ در لباس آدمیت است وبس

>>>   امیدوارم روزی ماهزاره هابه قدرت برسیم وانتقام خون تک تک هزاره هاراازقوم ظالم پشتون صفت بگیریم. ای نفرین برقوم ظالم. پشتون وخون خورکه تشنه ی خون ماهست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است