متهم بر دیگران اتهام می زند
بین کسیکه صادقانه کار می کند و بدبختانه بخاطر اختلافات و نظریات سیاسی متهم به فساد است با مفسد واقعی تفاوت وجود دارد و متهم ساختن وی جفا به خانواده اش و مردم است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136878 منبع: پرینت

اولین جلسه، کنفرانس سه روزه مبارزه مشترک دادستانی کل و نهادهای امنیتی با فساد اداری با حضور آگاهان و مسوولان مربوط امروز سه شنبه 17 اسد 96 برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapper)، محمد معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی در این مراسم درخصوص مبارزه مشترک علیه فساد اداری گفت: تلاش ها برای مبارزه با فساد برای این صورت می گیرد تا نیروهای امنیتی که مدافعین واقعی جان مردم هستند را به چیزی که لیاقتشان را دارند، برسانیم.

استانکزی گفت: در راه مبارزه با فساد و تطبیق و رعایت قانون باید زورمند و ضعیف یکی باشند. تا هنوز در آن حالت نیستیم و یک تعداد هنوز از قانون بالاتر هستند و یک تعداد قریب و بی واسطه تحت قانون هستند و امید می رود که با تلاش های مشترک به این نقطه برسیم.

رییس عمومی امنیت ملی، درباره عرصه هایی که باید در مبارزه با فساد به آنها توجه کرد اظهارکرد: قدم اول مبارزه با فساد حقیقی است که از تعمینات و خدمات صورت می گیرد و قدم دوم مبارزه با برداشت های فساد و سو استفاده از ابزارهای سیاسی، بستن اتهامات وبدنام ساختن نظام سیاسی کشور است. این برداشت ها یک فضای منفی را در سطح دنیا و جامعه نسبت به اینکه افغانستان از نظر فساد در یک سطح پایین قرار دارد، بوجود آورده است.

وی بیان کرد: بین کسی که صادقانه کار می کند و بدبختانه بخاطر اختلافات و نظریات سیاسی متهم به فساد می شود با مفسد واقعی تفاوت وجود دارد و متهم ساختن وی جفا به خانواده اش و مردم است. کسانی هستند که تاگلو غرق در فساد هستند، از موقف و صلاحیت خود سو استفاده می کنند و در تمام عرصه های فساد ذی دخل هستند اما صدایشان در متهم ساختن دیگری بلند است به این بخش باید در رسانه ها و بخش های عدلی و قضایی توجه شود.

این مقام ارشد نهادهای امنیتی افزود: مفسدین فی الارضی که زمینه را برای مبارزه با فساد کند می کنند دشمنان مردم هستند. عده ای با نام اسلام و آزادی به اشاره بیگانگان قتل و خونریزی می کنند و انسان های بی خبر را به میدان جنگ می کشانند. این فساد است که باید با آن مبارزه کرد.

استانکزی، از تعهد و آمادگی همه جانبه امنیت ملی در قسمت برخورد و کشف مفسدین اداری و همکاری با دادستانی کل گفت و افزود: در داخل اداره امنیت ملی اداره مشخصی وجود دارد که بخش های اپراتیفی و داخلی را از تعمینات گرفته تا بخش لجستیک و خدمات ارزیابی می کند و تخلفات توسط دادستانی مشخص امنیت ملی بررسی می شود.

وی، درخصوص پلان مشترک وزارت دفاع و داخله اظهار کرد: در این اواخر پلان مشترک وزارت دفاع و داخله برای جلوگیری از نفوذ دشمن در نهادهای نظامی روی دست گرفته شد که در این بخش تعداد زیادی افراد دستگیر شدند و در همین راستا ریاست امنیت ملی درخصوص نظرایات و پیشنهادهایی که در کنفرانس ارایه می شود خود را مکلف به تطبیق و همکاری نزدیک با ارگان های عدلی و قضایی می داند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فساد اداری
استانکزی
نظرات بینندگان:

>>>   حکومت باید این شرکت سهامی انحصاری پنشیر وردک را از سکتور خصوصی جدا و آنرا یک اداره رسمی دولتی بسازد همه اختطاف چیان سارقان ودسیسه بازان را ازین کمپنی خصوصی بیرون سازد واز همه ولایات افراد با تجربه صادقذ را استخدام نماید

>>>   سخنی با خود!

- از نفس سیاست و کار سیاسی نمی ترسم. از روش ها و سازکارهای سیاسی می ترسم که آدم های رذل و فرومایه و سود جو را بر اریکه ی قدرت سیاسی می نشاند.

- از سیاست مداران اصول گرا نمی ترسم. از بی اصول هایی می ترسم که به نرخ روز نان می خورند و هیچ نواله ی ناگزیری را رد نمی کنند.

- از دروغگویان و شایعه پردازان نمی ترسم، از آن هایی می ترسم که به قول شمس "سخن حق برزبان و اندیشه ی باطل در دل دارند" و با بلند کردن شعار های دروغین، انجمن ساختن های فریبکارانه، و خلق کردن امید های کاذب جنبش ها و حرکت های راستین و اصیل داد خواهانه را، در اوج پیشرفت و باروری، به سود دشمنان به تعویق می اندازند و فرصت ها را برباد می دهند.

- از وحدت نمی ترسم، از تبلیغ برای حقنه کردن وحدت ملی ی می ترسم که وجود ندارد، و به حال ستم دیده گانی افسوس می خورم که در معاشرت نا برابر با ستم گران و ستم پیشه گان، ادا و ژست ستم گران را در میاورند، تا ارواح خبیث و ضعیف خود را با دروغ قانع بسازند.

لطیف پدرام

>>>   این #پشتون_ارگی داعش را در افغانستان آورد و رهبر #داعش در افغانستان است.
این شخص باید به هر صورت ممکن #ترور شود.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک I
در سر پل قتل عام جریان دارد اما اینجا درکابل موضع و درگیری ارگ ایشچی و ایشچی‌سازی مناسبات سیاسی است. با پر رویی تمام ارگ تاکید می‌کند که ما در جنگ نسبت به سال‌های گذشته، دست بالا داریم و دشمن را در میدان‌ها شکست داده‌ایم؛ با تاسف این درحالی است که کودک، زن، مرد در سرپل گروگان گرفته می‌شود، کشته و تیرباران می‌شود؛ تا هنوز اقدام عملی ارگ در برابر این فاجعه و قتل عام صفر است. مردم که کشته شد، قتل عام که صورت گرفت، دشمن که به هدف خود دست یافت؛ طبعا که دشمن آنجا ایستاد نمی‌شود، بعد ارگ می‌رود جای خالی دشمن را تصرف می‌کند؛ نوشدارویی بعد از مرگ سهراب!

>>>   منببع_موثق_از_وزارت_دفاع
ریس جمهور و حلقات پشتون در ارگ مانع آغاز عملیات ها در مقابل تروریست ها در چهار روز گذشته در سرپل شده اند.
گفته میشود که قوماندان طالبان بنام "غضنفر" که جنایات تحت نظر او صورت گرفته است از زمانی که "حنیف اتمر" وزیر امور داخله بود، توسط #جنیف_اتمر اکمال و تجهیز میشد و انواع مختلف سلاح برایش داده شده بود.
ادمین ۲
وزیری

>>>   از قبیله گرا ها کرده منافق تر و فاسدتر تا هنوز ندیده بودم.
نه به ملا و ریش دار این قوم اعتبار است و نه به سکولار و تحصیل کرده غرب اینها.
فقط تشنه قدرت هستند. از راه اهای ممکن و ناممکن و مشروع و نامشروع دریغ نمیکنند.

>>>   تمام داعیه و ماموریت پشتونیزم تکنوکرات، مجاهد و طالب را تداوم خشونت، انتحار، ویرانگری و امتیاز طلبی قبیلوی در سایه ماشین نظامی، مالی و حمایت سیاسی نیروهای خارجی تشکیل می دهد.

>>>   هزاره ها همه روز قتل عام میشن، ولی هنوز هم مثل گوسفند در فکر افشار ماندن. افشار ی که اصلن واقعیت ندارد بجز یک توطئه که توسط اغونها راه انداخته شده

>>>   Raheel
مشکل اصلی مردم ما ارگ است. طالب و داعش زادۀ بیکارگی، کجروی، غدر، برنامه های پیدا و پنهان قومی و مزدوری ارگ نشینان است. پاکستان و تروریزم بهانه یی بیش نیست!
سر این مار در ارگ است!

>>>   پیام«دشمنان افغانستان» به حکومت وحدت ملی:
لطفا از این پس نگویید«دشمنان افغانستان یک‌بار دیگر چهرهء اصلی خود را نشان دادند».
ما بیش از پانزده‌سال می‌شود که همین یک چهره را داریم. این شما استید که در چهار فصل سال چهار چهره عوض می‌کنید.
ما قدر شما بی‌شرم نیستیم!
طارق عظيم

>>>   رستگار دهگان
هنگامیکه عملیات تصفیوی برضد طالبان صورت میگیرد; شورای امنیت ارگ آنرا نسل کشی میخواند; اما نسل کشی در میرزا اولنگ نه شورای امنیت را تکان میدهد و نه حقوق بشر را. این است سیاست یک بام دو هوای قبیله.

>>>   دو لنگ و يك بي معده بهمكاري جنايتكار حرفوي وطن را به سوي قهقراء دارند ميبرند. خداوند اين وطن را از شر شان خلاص كند. اينها بأهم يك وجه مشترك "جاسوسي" دارندو فقط بخاطر قدرت ، زور و زر بأهم يكجا شده اند.

>>>   مردم افغانستان یک دیوانه واقعی را برمقدرات وسرنوشت خود حاکم ساخته است، ازسخنان آن معلوم است، چونکه دائم باجرٱت در مقابل ملت اظهار میکند که ما دست بالا را درسنگرها داریم، درحالیکه ولسوالی پس ازولسوالی بدست طالبان سقوط میکند ومردم نیز قتل عام میشود، ضرب المثل است که میگوید: همه مردم من را ملامت کرد ولی من خودم راملامت نکردم. نمیدانم غنی زیاد کودن است؟ یاغنی هوشار وزرنگ ولی مردم را خیلی کودن دیده است؟ من از داشتن اینگونه رئیس جمهور خجالت میکشم. شماچطور؟
جویا

>>>   دوتا لنگ ویک کله خراب قومگرا باهم متحد شده ویکتعداد افراد واشخاص دیگری را که با مفکوره خودشان کاملا موافق اند وطن را بر باد ومردم را بدست دوستان شان بنام طالبان قتل میکند و اینها نظاره گر میمانند تا زمانیکه عملیات خاینانه ترورستان طالبان به اخرین مرحله اش برسد و پس از ان همین سه کله که دستور کار نزد انها است و بدون اجازه انها تحرکات نظامی صورت گرفته نمیتواند دستور عملیات را صادر میکنند و انزمان هرچه بوده وفق میل طالبان انجام گردیده ونیازی دیگر به بودن طالبان ترورست در انجا نیست عملیات اغاز میگردد و پس از چند روز شادی و خوشی میکنند مدال ها وتقدیر نامه هابه رفقا و دوستان شان داده میشود تا زمانیکه این سه کله طرفدار طالبان باشد و قوم وزبان مطرح برای شان باشد همین اش است همین کاسه مگر اینکه اینها از بین برده شوند و یا در اندیشه و فکر انها تغیرات کلی عملا رونما گردد .

>>>   این حرف ها فائیده ندارند۰ اوغان ها دست از تمامیت خواهی و وحشت بر نمیدارند۰ فقط تمام قوم های غیر اوغان باید متحد شوند و حساب خود را یکسره از حساب این اوغان های ....برای همیشه جدا کنند۰ تجزیه بین اوغان و اتحاد غیر اوغان ها راه حل است۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است