سران حکومت، درد مردم سرپل را به تمسخر نگیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136863 منبع: پرینت

بيشتر از اين با برنامه‌هاى گنگ و مبهم تان، نظامی را كه به قيمت خون ميليون‌ها انسان بدست آمده است، به باد هوا ندهيد.

رحمت الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی در صفحه فیسیوک خود درخصوص عوام فریبی حکومت در جنایات سرپل نوشته است که "مردم بى‌دفاع از گوشه و كنار كشور از اين درد و زجر كشيدن ها داد و فرياد مي‌كشند و بخود مي یپيچند و دادخواهى می‌كنند و از سران حكومت می‌خواهند؛ تا حداقل يكبار هم كه شده درد شان‌را به تمسخر نگيرند و از خون اولادهای‌شان باج‌گيرى ننمایند".

رییس پیشین امنیت ملی افزوده است که "سران حکومت به اصطلاح وحدت ملی، با بى احساسى و پر رويى تمام از اين وضعيت بد امنيتى در كشور استفاده ابزاری، جهت طرح و تطبيق برنامه‌هاى تيمى، سمتى و تبارى شان می‌نمايند. اینها با عوام‌فريبی و با كمال پر رويى مي گويند كه كسانى داد و فرياد می‌كنند كه منافع‌شان از تطبيق برنامه‌هاى اصلاحى ما به خطر افتاده است و گويا اين بلند نمودن فريادها جهت متوقف ساختن اصلاحات است. اين در حالى است كه بيشتر از 90 درصد مردم ما از وضعيت جارى در كشور نگران و مايوس از آينده هستند. اين است نتيجه اصلاحات تان و اين است نتيجه طرح‌هاى‌تان كه 3 سال قبل با ذكر شان گلو پاره می کردید".

وی افزوده است که "یکبار دیگر می‌گويم به عوض اينكه منتظر رسيدن 3 هزار نيروى خارجى جهت نجات 30 ميليون انسان این سرزمین باشید و تا آن‌ زمان نظاره‌گر ريختاندن خون 3 هزار هموطن ديگر باشيد، و يا هم اينكه در ديدارها و ملاقات‌هاى مخفى‌تان به نظاميان پاكستانى تضرع نموده و معامله‌هاى پيدا و پنهان را به قيمت منفعت‌هاى ملى و تماميت ارضى كشور با آنها انجام بدهيد! بیایید به 30 ميليون انسان با شرف و با عزت افغانستان رجوع كنيد و راه حل را از مردم جويا شويد و بجای طرح و تطبيق برنامه‌هاى مردم را به‌جان همديگر انداختن، مردم را از خود ساخته و بجای فصل، باعث وصل مردم شويد. مردم را به‌عوض بسيج نمودن عليه يكديگر عليه دشمنان وطن و تروريستان خون آشام بسيج سازيد".

رییس پیشین امنیت ملی از رهبران خواسته که اگر توان بسیج مردم را ندارند، شرافتمندانه از مردم معذرت بخواهند و صادقانه در پیشگاه مردم اعتراف کنند كه هيچگونه طرحى براى نجات كشور از اين بحران ها را ندارند. در آنصورت نسل جوان و ظرفيت‌هاى وطن‌دوست كشور اصالت و رسالت دارند، تا در مورد آينده كشور تصميم گرفته و كشور را از ورطه هلاكت نجات دهند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رحمت الله نبیل
سرپل
نظرات بینندگان:

>>>   سران حکو مت در غم تقسیم قدرت هستند مردم ولا یا ت در ما تم
مگر درمرکز در همین روز ها نه اتحاری است و نه انجاری

>>>   Ariaie
به عقيده من تلفات در طول چند دهه را نمى توان يك حكم عمومى داد اما مورد به مورد بايد ان را ارزيابى كرد. در همين مورد خاص نخست غير نظاميان را چرا بايد أسير گرفت؟! هيچ دليلى ندارد.. بعضاً براى فشار به دولت چنين ميكنند اما اينكه انها را قتل عام كنند به ويژه كودكان را با خونسردى كامل نه از روى تصادف و اشتباه و يا جنگ دو طرف بلكه عمداً، اين جنايت عليه بشريت و نسل كشى است

>>>   Raheel

اگر در مورد قتلهای هرات تا غور و سرپل بنویسیم، جز لعنت و جز نفرین به فاشیستهای ارگ و گرگیان برون از ارگ که نام شانرا رهبر و بزرگ سیاسی این مناطق گذاشته اند اما تماشاگر بیتفاوت و بیکاره اند، چیزی سزاوار گفتن نمی شود بر زبان راند.

اینهمه کشتار را نه جن میکند، نه پری؛ نه از اثر سونامی است و نه سیلاب؛ نه صاعقه است و نه توفان و خشم آسمانی. این جنایات توسط افرادی صورت می گیرد که نام دارند، نشان دارند، هویت دارند، به یک خانواده، به یک منطقۀ، به یک قوم و به یک ولایت منسوب اند. اینها پایگاه دارند، خانه دارند، محل زندگی دارند، محل تجمع دارند. اینها ارواح نیستند که از ناکجا بیایند، جنایت کنند و به ناکجا بروند.اینها وجود خارجی دارند. چرا دولت به دنبال اینها نمی رود و پیش از این که به راه بیفتند و جنایت بیافرینند، سرکوب شان نمی کند؟ آیا دنبال کردن و پیدا کردن اینها در محلات زیست و یا راههای رفت و آمد شان ناممکن است؟ چرا و با کدام منطق دولت در برابر اینهمه جنایت خاموش است و خود را به درماندگی زده است؟ مگر می شود باور کرد که دولت خود شریک جرم و جنایت نیست؟ اگر نیست چرا اقدام نمی کند؟ در کجا مثلا از کدام جنایت از قبیل آنچه در غور، هرات، و سرپل یا هزاران جای دیگر صورت گرفت، این دولت جلوگیری کرده است؟ آیا با چنین دولتی همکار بودن و برای سرنگونی اش کاری نکردن، خود شرکت در جرم نیست؛ خیانت نیست؟

وضعیت به گونه ییست که مردم در جهنم خشم فاشیزم قومی طالبی و فاشیزم قومی ارگی و افغان ملتی می سوزند، اما شماری سیاستمدار دولتی و غیر دولتی در کابل چنان لمیده اند و هر روز مصروف چکر و سفر و عیش و عشرت اند که گویی دنیا گل و گلزار باشد.

پس آیا می شود جز نفرین به اینها چیزی بر زبان راند؟

مردم گیچ و کرخت و افسون شده اند. مردم در چنگال جنایت و خیانت، فریب و دغا و غدر گرفتار اند.
مگر خدا خودش اینها را بیدار کند تا سرنوشت شان را خود به دست بگیرند؛ دست به دست هم بدهند، سیلاب شوند و بنیاد ظلم و دغا و وحشیگری و خیانت را برکنند! هیچ کس دیگری و هیچ نیروی دیگر بشری نیست که به درد و فریاد برسد. به قولی، به امید خدا نیز نباید نشست. شما چه می دانید که خدا به امید خود شما نشسته باشد تا کمر همت ببندید.

چرا در دفاع از خانه و زندگی تان کشته نشوید تا این که بیگناه و مظلوم و غیر مسلح به دست نامردان و بیغیرتان جنایتکار بیفتید و سلاخی شوید!

>>>   Amini
بخصوص به امید خدا نباید نشست، چون خدا با طالبان است. اگر کسی با این واقعیت مخالفت دارد لطفآ بگوید خدا چگونه راضی میشود تا کودکان معصوم پرستنده گانش به این وحشت و مظلومیت کشته شوند، آنهم همانطوریکه خودخدا گفته کفار را آنگونه بکشید.

>>>   لطفن ديگر كسي توصيه نكند كه اجساد سلاخي شده و جسم هاي به خون غلتيده اي كودكانِ بي گناه را نشر نكنم. ديگر نگوييد عكس هاي جوانانِ سربرييده شده را همگاني نكنيم. ديگر نگوييد تصاوير جناياتِ ضد انساني را فاش نكنيم. كسي براي من نگويد تكه پاره هاي اجساد شهدا را كه بي رحمانه به رگبار بسته شده اند را پُست نكنم. نگوييد ديگر تصاويرِ قتل هاي دسته جمعي و مشكوك سربازانِ به دام افتيده را نشر نكنم. بگذاريد پرده از روي جنايات درين ماتم كده اي خونين برداشته شود. بگذاريد جهان بداند كه اينجا يك مشت انسان هاي بي عرضه و بي رحم بر گرده هاي مردم حكومت مي كنند. بگذاريد اين همه خون هاي پاك جهان را تكان دهد. بگذاريد جهانيان بدانند كه اين همه جنايت و قتل هاي زنجيره يي محصول يك حكومت خاين و بي رحم است. بگذاريد رويداد هاي تلخ و خونين لحظه به لحظه ثبت تاريخ شوند و روي خون آشام هاي صحرايي و جلادانِ قصر نشين سيه تر شوند. بگذاريد همه چيز آفتابي باشد. نگوييد چيزي را كتمان كنيم. نگوييد قباحت زدايي كنيم. بگذاريد چهره و كارنامه اي خفاشان و كفتارهاي خون خوار آشكار گردد. بگذاريد لحظه به لحظه پرده از جنايات برداشته شود. بگذاريد صداي مظلوميت و آه مادر و كودك به گوش تمام انسان هاي جهان برسد. چيزي را پنهان و كتمان نكنيد لطفن. بهانه هاي اثر گذاشتنِ بد رواني را كنار بگذاريد. مطمين باشيد افشاي جنايات ضد بشري كار انساني تر از آن است كه به منظور سلامت رواني پنهانش كنيم. خبر نسل كشي اين جغرافياي قاتل و متروكه را به دور ترين نقطه اي جهان برسانيد. لطفن من را نگوييد نرسانم.

هارون معترف

>>>   مو در بدنم ايستاده شد؛ هنوز هم بايد خاموش نشست؟
حسينى: طالبان و داعشيان ٤٦ دختر جوان را به عنوان برده جنسى با خود بردند.

#مسلم_شيرزاد

>>>   عاملین فاجعه میرزاولنگ نه سبز چشمان اروپایی ست و نه سیاه پوستان آمریکایی و آفریقایی. فیلم و تصاویری که از فاجعه میرزاولنگ و سایر حادثات المناک و غیر انسانی ثبت شده مشاهده می کنید که کی ها هستند.
لطفن این فاجعه ها را به پاکستان و ایران و دشمنان افغانستان برچسپ نزنید.
اگر چشمان تان در کف پا نیست فقط ببینید که آن ها نه کلیسا نشین اند و نه بت پرستان و گاو پرستان که بارها عقاید شان را به سخره می گیرید.
پرچم که در دست دارند پرچم ستاره دار و رنگارنگ اروپا و آمریکا نیست و یاهم از ایران و پاکستان.
زبان که باهم صحبت می کنند نه انگلیسی است، نه روسی، نه اردو و نه هم فارسی.
بیاییم بجای تخدیر درد، کتمان بیماری و دلخوشکنک های آرام کننده و فریبینده ارگ نشینان و برادرانش رو در روی این بیماری باستیم و تند و صاف راست بگوییم که عقده های سرطانی و ضد انسانی در رگ رگ خون گروه مشخص از هموطنان ما جریان دارد.
مگر در فیلم ها ی ثبت شده از گفتارهای شان نمی فهمید؟
مگر صدای الحمدلله و الله اکبر را نمی شنوید؟
مگر شعار لااله الله محمدالرسول الله را در پرچم سیاه و سفید نمی بینید؟
بیاییم بپذیریم که با درنده ترین حیوانات وحشی می توان ساخت اما با این گروه امکان سازش وجود ندارد، زیرا این گروه در هیچ کالبد از مخلوقات نمی گنجد.
عنوان طالب و داعش فقط کلمه اند اما این گروه اتم ضد انسان و انسانیت.
پرچم سیاه و سفید فقط تکه اند که روزی از بین خواهند رفت اما طرز تفکر و ذهنیت این گروه طولانی و نابود نشد نی.
برای این گروه باید نام و جزیره مشخص و دور از بشر اختصاص داد تا بشر برای همیشه به آرامش برسد ورنه با موجودیت این گروه هیچ بنی آدمی به آرامش نخواهد رسید.
ر مشعل

>>>   اشرف غنی عوام فریبانه و معامله گرانه کار خود را پیش میبرد و بصدای کسی گوش نمیدهد وارزش قایل نیست و داکتر عبدالله در فکر مودوفیشن خود است و صلاحیت چندانی هم ندارد این رابران (رهبران) نه بدرد خور ملت هستند ونه بدرد خور کشور و اکنون یک کله گنده دیگری که در دروغگویی و عوام فریبی و استفاده از دین شهرت جهانی دارد واسمش است گلبیدین راکتیار در جمله اعضای تیم اشرف غنی احمدزی شامل گردیده برعلاوه ای از حملات انتحاری طالبان که از پاکستان وارد کشور ما میگردند تفرقه قومی و مذهبی و سمتی را براه انداخته و هرروز به ان کسترش بیشتر میبخشد در طول تاریخ کشور ما چنین حکومت بی بندوبار معتصب قوم و زبان و ضمنا بیکاره عام فریب ندیده است و ثبت تاریخ کشور ما نیست خداوند مردم را از شر و ظلم انها رهایی بخشد امینیا رب العالمین.

>>>   Salam
وقتى جوانان رستاخير تغيير چادر هاى تحصن را با قميت جان شان برپا كردند و جانفشانى نمودند تا اين نظام و اين حكومت را به چالش بكشند تا مردم ديگر جان ندهند و كشته نشوند ، اما همين مردم شكوه كردند و اين جوانان را نتنها همكارى نكردند ، بل صداى شان به آسمان ها بلند شد كه راه ها بند است و با حكومت نامشروع غنى هم صدا شدند ، اما اكنون همين ها كجا اند تا براى كودكان و اطفال سر بريده صدا بكشند و اين حكومت بى كفايت و مسخره را نه بگويند . چنين مردمى سزوار غم شريكى نيستند و درخور عدالت هم نيستند . مشكل اصلى همين مردم گوسفندى اند تا اين حكومت هاى استبدادى !

>>>   Najib Salam
رستاخيز تغيير بايد دوباره براى عدالتخواهى به ميدان آيد و صداى كودكان سر بريده شود. منتظر جنبش معامله گر روشنايى نبايد نشست . كودكان ما معصوم اند و حق دارند تا براى شان حق خواهى شود.

>>>   "داد و فرياد مي‌كشند و بخود مي یپيچند و دادخواهى می‌كنند و از سران حكومت می‌خواهند"
"فغان و افغان" مى کنند وافغانخواهى از سران افغان!

>>>   اینها اگر از انسان کشی دست بردارند دالر را کیها بجیب خود کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است