تکرار نسل کشی یکاولنگ با تفاوت زمانی در میرزا ولنگ
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۶/۵/۱۶ کد خبر: 136826 منبع: پرینت

بنام خداوند آگاهی و عدالت

مردم میرزار ولنگ طی دوشبانه روز با سلاح ابتدایی و دست داشته شان تا آخرین نفس و آخرین مرمی قهرمانانه از عزت، شرف، ناموس و خاک شان دفاع کردند ولی با تمام شدن مهمات و با بسیج شدن کامل تروریستان طالب، داعش و حملات سنگین با سلاح های پیشرفته از سه طرف، منطقه استراتژیک میرزا ولنگ ولسوالی صیاد سقوط نمود.

پس از سقوط میرزا ولنگ تروریستان جنایتکار، زنان، مردان، پیر، جوان، اطفال خرد سال را بصورت انفرادی و دسته جمعی تیرباران کردند، خانه ها را چور و چپاول و منابر و مساجد را به آتش کشیدند.

اهالی میرزا ولنگ تا دقایق که تلفن کار می کرده و تا لحظات قبل از قتل عام دسته جمعی شان با مسوولین حکومتی در تماس بودند و مسوولین طراز اول از فرستادن نیروهای هوایی و زمینی اطمینال کامل دادند ولی متاسفانه نه تنها که نیروی کمکی و حمایتی فرستاده نشد بلکه وعده ها و دروغ های مسوولین امنیتی مردم را اغفال نمودند و اطمینان کاذب باعث آن شد، مردم تا آخرین دقایق به نقل مکان به جای امن تلاش نکنند، تااینکه همه شان جام شهادت را نوشیدند.
حکومت وحدت ملی به سادگی با اندک ترین توجه می توانست ازین نسل کشی در میرزاولنگ جلوگیری نماید ولی شوربختانه برای همه ثابت شده است، حلقات در درون حکومت در پی اینست تا افغانستان را سوریه دوم بسازند و با تمام توان تلاش دارند تا پروژه تروریسم درافغانستان و منطقه موفقانه تطبیق شود.

چند کار که باید عاجل روی دست گرفته شود:
1. مردم از هر راه ممکن اسلحه خریداری نمایند، وجوهات و کمک های مالی را روی بخش دفاعی ترکیز نمایند و کسانی که در گذشته در پروسه دی دی آر نقش داشتند و مردم را خلع سلاح نمودند، به این واقعیت پی برده باشند که جنایت تاریخی را مرتکب شده اند.

2. شوراهای مساجد، منابر، قریه، ولسوالی و نواحی از کابل تا ولایات جلسات دایر نمایند افراد داو طلب برای دفاع از مال جان مردم را لیست نمايند و شوراهای دفاع از مردم بصورت قطعي تشكيل شود.

3. نهادهای تاثیر گذار با حکومت وحدت ملی بشینند حکومت وحدت ملی مسئوولیت یکی از چهار ارگان امنیتی؛ شورای امنیت، وزارت دفاع، وزارت داخله و یا ریاست امنیت ملی و ریاست یکی از قل اردوها را به مردم هزاره بسپارد.

4. نسل کشی میرزا ولنگ از طرف حکومت و مجامع بین المللی بصورت همه جانبه مورد بررسی قرار گرفته، قناعت مردم حاصل شود. تروریستان که دست به نسل کشی زده اند نه از عراق نه از سوریه و نه هم از کشورهای دیگر آمده اند بلکه همان جنایتکاران هستند که مردم آنها را دقیق می شناسند.

5. با تشریک مساعی تمام طرفها و قوت ها تروریستان جنایتکار باید درولایت های شمال خصوصا ولایت سرپل نابود شوند، و مرکز سوق و اداره شان که در ولسوالی کوهستانات ولایت سرپل وجود دارد هرچه عاجل از بین برده شود.

ذوالفقار امید


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یکاولنگ
میرزا ولنگ
نظرات بینندگان:

>>>   اقای امید نا امید درد تو درد مردم افغانستان نیست بلکه درد مردم هزاره است تا که ملی فکر نه کنی هرګز به هدف نمی رسید

>>>   دولت در نظر دارد که به مناسبت تجلیل از خون هزاران شهید هموطن کنسرت بزرگی را توسط آریانا شفی برگزار نماید .
پس غم نخورید چون دولت غم همه چیز را خورده است.

>>>   آقای امید بزرگوار با پیشنهادات شما کاملاً من هم موافقم اما کو گوش شنوا و چشم بینا که مظلومیت این قشر بزرگ جامعه افغانستان را درک کند.
محمدی
کابل

>>>   تا زمانیکه غنی احمد زی عوام فریب و حنیف اتمر خاین جاسوس ام اک ای انگلیس و معصوم استانکزی کمونست خلقی رفیق شهنواز در چوکی هایشان تکیه زده باشند این نسل کشی ادامه دارد و ادامه خواهد داشت مستر کریم خلیلی هم مانند غنی احمدزی دروغگوی عوام فریب با تیم ارگ بخاطر حفظ چوکی خوداش ریس ش.رای صلح و پسری اش اش سفیر قزاقستان یکجا و در یک خط روان است و در همین ماجرا ها بر قوم هزاره نقش دارد و ریختن خون شما را به معامله گرفته چنانی که از تظاهرات جنبش روشنایی با معامله کردن خلیلی با ارگ خون صدها تظاهر کنندگان به اثر همین معامله ریختانده شد و پس از ان چوکی ریاست شورای صلح دلخواه اش را بدست اورد و بقای پسر اش بحیث سفیر قزاقستان از جانب ارگ تظمین گردید دانش را خو بگذار قبل از قبل بخاطر مقام جلوگیر اسپ ارگ قرار گرفته است .

>>>   ذوالفقار جان!! بيا كه بكوييم روى درغكوى سياه!!! اينقدر داستان ها را كه مى دانى جرا داستان نويس نشدى؟؟

>>>   گله ازآقای امید بی مورداست، امروز درهرگوشه ازکشور جوی خون جاریست، مصیبت وفاجعه آنقدر گسترده ووسیع است که هرشخصی به فکر قوم خودمانده است. واگرنه درد ومصیبت همه یکسان است وهمه درمعرض قتل عام قرارداریم، امید همه ی مان ازدولت خائن قطع است، همه ی مان غیرازخداوند یاوری نداریم. صبرداشته باشید که خداوند باصابران است.
جاغوری

>>>   از آغاز سرازیر شدن قومی بنام پشتون به خاک خراسان زمین ،
قوم هزاره در جنوب و مرکز این کشوردسته دسته از دست این قوم کشته شدن و از بین رفتند و تا حال این برنامه جریان دارد ..
- دردی از 148 سال قبل از امروز بنام لشکریان عبدالرحمن، و زخم امروز بنام طالب و داعش. و اما در هر عصر و زمانی، هویت اصلی همان پشتون بوده است.
********
این عکس لحظه ی درد آوری است که 148 سال قبل از امروز را روایت میکند. به اساس فتوای شواری علماء وقت و حکم عبدالرحمن مبنی بر قتل عام هزاره ها، مردها را کشتند، کودکان را با پخسه دیوار میخکوب کردند، زنها و پیرمرد های کهن سال را با دم اسب بستند و یا به دهن توب بسته و به طور هولناک بشهادت رساندند.
غفلت بی اکتفای رهبران سیاسی و سنتی هزاره، دوباره زنگ خطریست تا هزاره ها تاریخ تلخ چهل دختران، ارزگان، غور قورماچ، دایزنگی، دایکندی، بهسود، سری پل، بامیان، یکاولنگ و ... یک بار دیگر تجربه کنند.
ادمین ۱۴
بریالی هالند

>>>   جناب آقایی که ناهید را به به هزاره گرایی متهم می کنی ، چرا جنایاتی که بر مردم هزاره با عناوین مختلف در در بزرگ راهها و مساجد وایام عزا داریها و راه پیمایی ها و....تحمیل می شود یک بار نگفتی که چرا هزاره ها به بهانه های واهی وبهشکل غیر انسانی قتل عام می شوند . پشتونها داعیه قدرت مطلقه را در افغانستان دارد و با امریکایی ها در گیر است در این غوغای قدرت طلبی بین المللی امریکا و قومییت گرایی پشتون ها ، چرا تاوانش را اقوام دیگر پرداخت ، متاسفانه یک چیز بسیار زشتی که مطرح این است به محض این که بگوییم هزاره ها قتل عام می شود .، ازهمه جا صدا بلند میشود که چرا قوم گرایی می کنید ولی یک بار به صورت جدی وصادقانه کسی نمی گوید که چرا یک قوم خاص با بهانه های گو ناگون قتل عام میشود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است