انفجارها با هدف تفرقه افکنی انجام می شود
حملات به خواست غربی ها و فعالیت مزدوران آنها یعنی گروه های تروریستی انجام می شود. در این میان کسانی از ارگ و سران قوم ها به آنها کمک می کنند تا به اهداف شان برسند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۹    ۱۳۹۶/۵/۱۲ کد خبر: 136696 منبع: پرینت

اخیرا شاهد موج جدیدی از حملات انتحاری و انفجاری در اقصی نقاط کابل بوده ایم. متاسفانه دو شب گذشته در ولایت هرات در ساحه بکر آباد شاهد انفجار و انتحاری در داخل یک مسجد بودیم که گفته می شود در آنجا حداقل سی تن به شهادت رسیده است و در آنجا بیشتر از پنجاه تن دیگر هم زخم برداشتند. همچنین در قندهار و برخی نقاط دیگر افغانستان شاهد حملات و خونریزی های دیگری هستیم و هر روز از مردم قربانی می گیرد. این در حالی است که حکومت هم هر روز وعده می دهد که در حال برنامه ریزی برای مقابله با اینها هستند. اما ما هر روز شاهد بدترشدن وضعیت امنیتی در کشور هستیم. و این وعده ها هیچ گاه جامه عمل نمی پوشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،آصف وردک آگاه سیاسی در برنامه «چشم انداز» گفت: گزارش ها نشان می دهد که در چهار ماه اخیر، هفت هزار از نیروهای امنیتی قربانی شده اند. همین روزها هم چندین نفر از جوانان در حوادث انتحاری و انفجاری کشته شده اند. حالا هم انگار برای حکومت مهم نیست که این خانه ها آتش گرفته است و مسجد منفجر شده است برای حکومت مهم این است که ارگ در امان باشد.

وی، در خصوص ایجاد اختلاف میان اقوام مختلف افغانستان و این حمله ها گفت: میان اقوام افغانستان، و در میان مردم عادی آن هیچ اختلافی وجود ندارد و آنها برادروار در کنار یکدیگر زندگی می کنند. اقوام افغانستان مسلمان هستند و انسان هستند و مشکلی باهم ندارند اما در هر قوم افرادی هستند که به خاطر منافع شخصی خود اقدامات ناپسندی می کنند و وطن فروشانی هستند که برای پول و موقعیت وامتیاز قوم و مذهب خود را به بیگانه ها می فروشند. گرچه پاکستان و آی اس آی و آمریکا در این حملات نقش پر رنگ دارند اما از آنها گله ای نیست چرا که آنها منافع خود را دارند و چون هم وطن ما نیستند هیچ غم مردم ما را ندارند گلایه ما از مردمی است که هم وطن ما هستند اما مردم خود را می فروشند. گلایه ما از داعشی های ارگ است. کسانی که نان و تجهیزات اردو را می دزدند و به دشمنان می دهند. وزیران ما همه با رابطه به این پست ها آمده اند و هیچ سواد و تخصصی در زمینه وزارت شان ندارند. اینها همه و همه باعث می شود که نیرویی وجود نداشته باشد تا از این حملات جلوگیری شود.

وردک خطاب به مردم گفت: انفجار و انتحار در مسجد در زمان نماز خواندن برنامه های دشمن است و ما باید هشیار باشیم که دشمن با انجام چنین حمله هایی قومیت ها و مذهب های ما را به جان هم نیندازند. چنین دسیسه ها و چنین حملاتی مخصوصا در هرات اولین بار نیست و ما باید از دفعات قبل درس بگیریم و اشتباه نکنیم و با مذاهب تشیع و یا سنی اختلاف پیدا نکنیم. حکومت هم باید هشیار تر باشد با کشف عوامل چنین حملاتی از تفرقه اندازی ها جلوگیری کند و به حمله کنندگان و مخالفان بفهماند که قانون را حاکم می کند.

این خبرنگار در خصوص ریشه این حملات گفت: این حملات به خواست غربی ها و فعالیت مزدوران آنها یعنی گروه های تروریستی انجام می شود. در این میان کسانی از ارگ و سران قوم ها به آنها کمک می کنند تا به اهدافشان برسند. اگر این کمک ها نبود، خارجی ها چطور می توانستند نفوذ کنند. متاسفانه هیچ کسی در این کشور به منافع ملی فکر نمی کند و در این سال ها که حکومت جدید روی کار بوده است نه روی اصلاحات کار کرده است و نه حتی به آن فکر کرده است و فقط تبدیل به یک شرکت سهامی شده است که سعی کند در این سال هایی که بر مسند قدرت تکیه داده است سهم هرچه بیشتری بگیرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجد جوادیه
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   بدون تردید حملات انتحاری ازمساجد شیعیان شروع وبه قصد نابودی شیعه نوبت به پیروان امام ابوحنیفه خواهد رسید، زیرا وهابیون افراطی وتروریست افکار وعقائد افراطی خودرا برسر همه مردم افغانستان درصورت تسلط تطبیق وتحمیل خواهد کرد ودرصورت مخالفت ازسوی مردم، به بهانه تکفیر، گردن مخالفین خودراخواهد زد، پس وهابیون خارج ازمذهب چهارگانه بوده وشیعه وسنی باید متحدانه درمقابل این گروه منحرف مقابله کنند. آیا امروزکارهای این گروه مطابق مذهب ابوحنیفه است ؟یامخالف آن؟ اگرامام ابوحنیفه رحمه الله امروز زنده بود یقینا به کفر این گروه فتوا میداد، ابن تیمیمیه رئیس مذهب وهابیون خاک پای ابوحیفه نمیشود. چگونه این ...ها پیروان ایشان را هرروز به خاک وخون میکشد؟ به کدام مجوزشرعی؟ بٱی ذنب قتلت؟
جوان

>>>   جناب اشرفغنی این دل جوی ها به درد ملت افغانستان نمیخورد جلو اوغانهای طالب ات حیوان های وحشی هایت رابگیر گوبدین قومایت را نصیحت کو ازروزیکه این گوبدین پایش دکابل رسیده کشتار بیگناه زیاد شده دزبان فارسی نمیفهمد دزبان پشتو بگویش مگر تو ریس دولت نیستی اگه شیطان صفت طالپ ادم کش های خونخوار را گم نمیتوانید برید گم شوید

>>>   سقاوی دوم" تحقق پیدا خواهدکرد:
ما شاهد جنگ های شدید وخونین درشمال خواهیم بود-جنگ بلندمدت وطولانی. جنگی که زمین ها وآبادی های دیگری را درشمال دراختیار مهاجمان از جنوب قرار خواهد داد وباعث جابجایی های جدید جمعیتی خواهد شد. کارو انکشاف وسازندگی را در شمال وشمال شرق متوقف خواهد کرد وآن مناطق را به ویرانه مبدل خواهد ساخت. درفرجام برخی از استراتیژی ها وپروژه های مطرح شده در کتاب"سقاوی دوم" تحقق پیدا خواهند کرد. اگر اقوام مظلوم افغانستان به ویژه تاجیک ها با دورزدن رهبران مزدور ومعامله گرخود در یک حرکت سیاسی-نظامی هدفمند متحد نشوند در برابر این تهاجم نمیتوانند مقاومت کنند این استزاتیژی جدید باید معطوف به دفاع وتعرض هدفمند باشد تا بتوانند این نظام تک قومی ی بیرحم را به صورت ریشه یی تغییردهند.
لطيف پدرام

>>>   حكمتيار حكومت رولا غنى را مى پذيرد و تحت درفش و غرش هوا پيما هاى امريكاى ها مى خواهد زيست كند ، اما حكومت مجاهدين و همفكران خود را قبول نداشت و براى تخريب حاكميت مجاهدين بيش از هزار ها انسان كابلى را به قتل رساند . مگر رولا و غنى ، مسلمان تر از شهيد مسعود و ربانى اند ! بديهى است كه حكمتيار فاشيست حاكميت تاجيكها را بد تر از حاكميت عيسوى ها و كمونيست ها تلقى مى كرد و مى كند.
من از همين جا به عبدالله ، عطا و هر تاجيكى كه با هر بهانه و دليلى از حكمتيار استقبال مى كنند لعنت مى فرستم و اينها را هم دست جنايات و خيانت هاى حكمتيار مى دانم ، باور دارم كه هر انسانى با شرفى اين حقيقت را مى داند.
تاجيكان نبايد به خايين هاى صف خود بيش از اين فرصت دهند ورنه در انتظار توهين تاريخ باشند.

>>>   بسم الله شیر" رییس حزب وفاق ملی؛
چرا پشتون ها قدرت و حاكميت افغانستان را در انحصار خود گرفتند و ميخواهند ديگر اقوام را براى هميشه از قدرت به حاشيه برانند و نابود كنند؟ چرا پشتونها به برابري و برادري باور ندارند و خود را برتر از ديگر اقوام ميبينند؟
گناه اقوام غير پشتون چيست كه بايد كشته شوند و هميشه محكوم باشند؟
برادران پشتون بيآييد اصل برابري و برادري را قبول كنيد و به شكل صلح آميز در كنار اقوام ديگر زندگي كنيد و دست از تماميت خواهي برداريد تا مردم ما بعد از دو صد سال به آرامش برسند و ملك و ملت آبا و آرام شوند.

>>>   کشور بدبخت و بدنام که تابعیت اش مایه شرم و سر افگندگی در جهان است و مردم جهان به این سر زمین به چشم یک جنگل وحشی و خطرناک مینگرند . هویت بدنام افغان که نامردانه و مظلومانه به پیشانی 30 میلیون نفر بیگناه زده شده است از باعث خیانت کثیف ترین سیاست مداران است که فقط برای خود مقام و عیش و عشرت میخواهند و مردم را در بی سرنوشتی و بیکاری و اوارگی مجبور به انجام هرگونه جنایت و خیانت و وحشی گری میکنند .

>>>   Mansoor Badry
در همه زنده گی اگر وردکی های ما کار دیگری نکنند ، همین بس است که بیت الله را به وردک آورده اند .
جزاک الله
هدف به دور خانه طواف کردن است چی او سنگی باشد یا چوبی فرقی ندارد . زنده باد هموطنان وردکی ما !
عکس را از برگه دوست ارجمندم ( مسعود خواجه ) به عاریت گرفته ام .

>>>   این مردک یک دعوای دیگر هم داشت و آن اینکه وقتی پشتون شد پس حتمن افغان یعنی شهروند افغانستان شد وبه این قسم تمام پشتونهای پاکستان و دنیا را حق شهروندی افغانستان را بخشش میکرد.

>>>   همین کاکا گک وردکی را بلاخره سند معائده دیورند را نشان دادید یا نه؟ این ....و یک چند تا ....دیگرش ادعا داشتند که چنین معائده ئی از طرف عبدالرحمن خائن هیچ اصلن امضا نشده

>>>   پاسخ !
این شورنالیست دروغین باید توضیح دهد که خودیت به همکاری که ها به اصطلاح جهاد کردی خودیت همچنان تروریست بودی پولها ،
سرک ها ، مکاتب وسایری تاسیسات دولتی ومامورین دولتی افسران سربازان رامیکوشتید ونوکری غربی ها بودی توسط انها اکمال میشدی الی درتلویزویون ها صاحب نظرهستی تماما مشکلات که به وجود امده ازدست شماوهم قطاران شمااست .

>>>   همین کاکا گک وردکی را بلاخره سند معائده دیورند را نشان دادید یا نه؟ این بیعقل و یک چند تا لوده دیگرش ادعا داشتند که چنین معائده ئی از طرف عبدالرحمن خائن هیچ اصلن اما نشده

>>>   ای چی گپ اس ازمردم عام کده کارشناس سیاسی زیاد شده مثلیکه تنور بسیارگرم است

>>>   این چلفس وردک بااین لنگی سمبولیک فاشیستی خود از جمله همان فاشیستهای بخیرد است که با چند بخرد فاشیست دیگر چند سال قبل یک برنامه تلویزونی دائر کرده بودن که برمانه فاشیستی شان روی واژه دانشگاه و پوهنتون میچرخید . این نه شرم دارد و نه حیا ماننده مگس خود را در آش سرد و گرم داخل میکند شما یقین کنید این وردک نه ژونالیست است و نه در، راه ژورنالیزم قدم گذاشته اگر ژورنالیستهاو آگاه هان سیاسی افغانستان مانند این آصف وردک باشند وای بحال آن ملتیکه خود را افغان یا افغانستانی میگوید. این چلفس خان ادعاء میکند که در کشور آلمان در ، رشته سیاسی وژورنالیزم تحصیل کرده ههههههههه شما از این آقای وردک بپرسید یک جمله زبان آلمانی را بطور صحیح تکلم و تلفظ کرده نمیتواند این داد از سیاست و ژورنالیزم میزند افسوس بحال مردم افغانستان . اگر خواست باشید وی را از بیخ و بنیاد از افغانستان الی کویت الی آلمان و الی بر گشت شان به کابل و ادعای آگاه سیاسی و ژور نالیست بودن شان را برای شما با تفصیل معلومات میدهم.به این آقا جای بسا و شرم و خجالت است که دراین سایت حاظر شده و خود ....... معرفی میکند

>>>   وقتیکه چهره واقعی و افکار مرموز این { اصف وردک} فاشیستها را معلومات میدهیم از نشر آن آباء می ورزید آیا میترسید یا با عوامل فاشیژم همکاری میکنید ؟ حقیقت را بنشر برسان و لو که نزدیکترین عضوء خانواده تان باشد چیزیکه راجع به آقای آصف وردک معلوات داده ونوشتم همه آن حقیقت دارد یک حرف آن هم جانب و یا ضدیت علیه آن نبوده فقط فقط چهره اصلی غیر مرئی آن را ، از روی واقعیت بشما معرف کردم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است