بیاد شهدای مسجد جوادیه در بریمن آلمان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۹    ۱۳۹۶/۵/۱۲ کد خبر: 136694 منبع: پرینت




شماری از هموطنان مقيم شهر بريمن آلمان، بياد شهداي مسجد جواديه گردهم آمدند







کد (4)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسجد جوادیه
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   مولانا فرید آگاهی مسایل سیاسی :
گارنیزیون کابل برای سرکوب یک قوم خاص و یک جریان خاص به میان آمده است .
ترکیب قومی گارنیزون را ببینید .قومندان از یک قوم . معاون اش از یک قوم ریس ارکان از یک قوم نود درصد افرادش از یک قوم . در کشتار ۲۴۰ سربازان مان در بلخ کسانی دست داشتند که خودشان لباس سرباز و پلیس را می پوشند و برای ارگ کار می کنند. در این روز های آخر غنی حکومت اش را مانند حکومت داکتر نجیب اداره می کند

>>>   کشور فعلی ایران ( فارس )از دیرباز ومدتهای طولانی ودر دوره های سلطنت سلسله های برخواسته از اریانا یا خراسان بزرگ جزئی از قلمرو ما یعنی کشورفعلی یعنی افغانستان بوده
و بعداز جدا شدن این تکه از خراسان پشتون ها توانستند با حمايت انگلیس بر این سرزمین سلطه پیدا کنند واز ان روز دیگر افغانستان یا در اصل آریانای کبیرآرامشی در خود ندید.

>>>   برادر عزیز نظر دهنده اخر
افغانستان یک نام جعلی ست که بیگانگان بر این سرزمین گذاشتند و تا قبل از 270 سال قبل در کتب تاریخی نامی از افغانستان وجود ندارد.
در عوض نام خراسان و ایران بیش از هزار سال قدمت دارد و در کتب تاریخی و ادبی از انها یاد شده . چطور شما ادعا میکنید ایران جزئی از افغانستان بوده من نمی دانم.
مجموعه سرزمین ها و ولایات بزرگ خراسان آذربایجان طبرستان اصفهان خوزستان سجستان ری و فارس را Persia یا ایران میگفتند. در شرایط کنونی نیز اصفهان بخشی از اذربایجان بخشی از سیستان کل طبرستان (مازندان) ری و فارس در پهنه جغرافیایی ایران هستند اما بخشی از خراسان و بخشی از کردستان و بخشی از اذربایجان از ایران جدا شده.
بنابر این خراسان هم بخشی از ایران بزرگ است.

>>>   به برادر عزیز ایرانی.
نان افغانستان 270سال نه بلکه 100سال هم نمیشود نام خراسان در زمان عبدالرحمان وطن فروش به افغانستان تغییر نام یافت .
همانطور که نام ایران 100نمیشود .ودر هیچ فرهنگ لغت انگلیسی ایران مترادف persia نبوده ونیست .
ایران نام غصب شده از اریانای بزرگ یعنی افغانستان کنونی است که متاسفانه در 1332بر افارس گذاردند وچون حکومت در دست پشتونها بود وانها مردمانی مهاجر هستند ورهیچ تعلق خاطری نسبت به فرهنگ خراسان بزرگ واریانای کبیر ندارند .در مقابل این غصب سکوت کردند.

>>>   به ایرانی های عزیز توصیه میکنم کمی بیشتر در مورد تاریخ مطالعه کنند .
لا اقل در مورد تاریخ کشور خودشان .شما سندی بیاورید که 100سال پیش کشوری به نام ایران وجود خارجی داشته .؟
هخامنشیان و ساسانیان واشکانیان نیاکان ما تاجیکان هستند .جمشید بزرگ در بلخ باستان تاج گذاری کرد.زرتشت از بلخ ظهور کرد .وسلسله هایی همچون باختریان وکوشانیان ویفتلی ها نیز امپراتوریهای بزرگی بودند که سرزمینهایی را در بر گرفته بودند که فارس وخراسان تکهای کوچک از ان سرزمینها بودند .ایران همان اریانای بزرگ است که شما ایرانی ها ان نان را قصب نموده اید.ودر اصل اریانا با سند ومدرک همین افغانستان کنونی است .
ضمنا تیموریان ووسلجوقیان وقاجاریه وصفویه در اصل بازماندگان مغولان هستند واصالت خراسانی ندارند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است