در نورستان حتی یک کندک اردو هم موجود نیست!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۶/۵/۱۱ کد خبر: 136638 منبع: پرینت

در نورستان ارتش ملی وجود ندارد و امنیت این ولایت از سوی پولیس و سربازان اداره امنیت ملی تامین می شود.

سعیدالله نورستانی، رییس شورای ولایتی نورستان در جریان بازدید رییس اجرایی از این ولایت گفته است که "در نورستان یک کندک اردو موجود نیست، یک کندک نظم عامه موجود نیست، یک کندک سرحدی وجود ندارد، این چگونه ولایت سرحدی است؟"

وی افزود: «جناب والی می گویند که 70 درصد مکاتب تعمیر ندارد، ولی متاسفانه 72 میلیون افغانی بخاطر تشناب‌ها به اینجا آمده است، نورستان ولایتی است که خوردن، فساد، خیانت در آن روان است و هیچ کس صدای مردم را نشنیده است.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی تعهد تغییر در زندگی مردم نورستان را داده و گفته است که در این ولایت کم کاری صورت گرفته است و مساله امنیت این ولایت نیز در شورای امنیت ملی مطرح می شود.

به باور آگاهان، نورستان یکی از ولایت های استراتیژیک برای مخالفان مسلح دولت است که با پاکستان هم مرز است و کم توجهی در این ولایت سبب خواهد شد تا هراس افکنان از این ولایت برنامه های تخریبی شان را سازمان دهی کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وضعیت امنیتی
نورستان
نظرات بینندگان:

>>>   بخاطر همین خوردن و فساد زیاد است که دولت غرض اعمار تشناب ها بودجه فرستاده است، تا مردم در ملا عام بعد از خوردن زیاد ،فساد شان را ایلا نکنن.

>>>   ‎بهروز جلال آبادی‎ aan جنبش عدالت خواهی تاجیکان
سوال : چرا جوانان تاجک از ولایات تخار ، بدخشان ، پنجشیر ، کندوز ، بغلان ،پروان، کاپیسا و حتا تاجکان مشرقی
برای بقای دولت فاشستی جان های شیرین خوده در لباس اردو و یا پولیس فدا میکنند ؟؟؟؟
بهتر نیست این قربانی برای خاتمه دولت فاشستی صورت گیرد ؟!

>>>   از محالات جهان هستی است که آمریکا اجازه دهد تاجیکها یا هزاره ها در افغانستان به قدرت برسند ، قدرت هزاره و تاجیک در افغانستان یعنی نزدیکی بیشتر به ایران و نفوذ و راهیابی ایران در آسیای میانه ، آمریکا پشتونها را به هر قیمتی بر افغانستان حاکم نگه خواهد داشت حتی اگر به قیمت خون میلیونها افغانستانی و صدها هزار سرباز آمریکایی باشد !
پشتونها هم نوکر خوبی برای متحدان عرب و پاکستانی آمریکا هستند ، هم ضدیت و دشمنی شدید با ایران دارند ، هم زمینه غارت افغانستان را برای آمریکایی ها فراهم میکنند بوسیله نا امن سازی افغانستان ، فرض کنید آمریکا اجازه دهد در افغانستان دولت با ثبات و مقتدر حاکم شود ، آنوقت اولین اقدام همین دولت چه خواهد بود جز کوتاه سازی دست آمریکایی ها از منابع و معادن افغانستان ؟
پس آمریکا نیز شریک جرم پاکستان و عربستان و امارات در نا امن سازی افغانستان است
میگویید نه ؟
با چشم خود مشاهده خواهید کرد که آمریکا در انتخابات آینده افغانستان با کمک پاکستان و کشورهای عربی با هزاران لطایف الحیل پشتونها را حاکم افغانستان خواهد کرد و حق هزاره ها و تاجیکها را تضییع خواهد نمود ، آمریکا و اعراب و پاکستان بوسیله قدرت دادن و نفوذ پشتونها بدنبال ضربه زدن به ایران است

>>>   فقير ترين ولايت ولايت نورستان است مسولين مركزى وجدان پيداكنند توجه بخصوص را به ان ولايت در عرضه هاى نظامى ، ادارى. ساختمانى ، كلتورى فرهنگى ، را مبزول دارند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است