غنی اقدامات فراقانونی خود را تمام کند
اعتماد مردم روز به روز از دولت ضعیف تر شود و از هر سو صدا برآید که وعده های دوران کمپین های انتخاباتی چه شد؟ از اینرو ایتلاف نجات، کنار آمدن تمام نهادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را برای نجات از وضع بحرانی را مطالبه می دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۵    ۱۳۹۶/۵/۱۰ کد خبر: 136595 منبع: پرینت

همایش مردمی حمایت از ایتلاف نجات افغانستان امروز سه شنبه 10 اسد 96 در مزار شریف برگزار شد. عطا محمد نور و محمد محقق دو تن از سران این ایتلاف سخنرانی های خود را انجام دادند اما به علت نبود عبدالرشید دوستم در کشور، یکی از اعضای جنبش ملی به نمایندگی از وی اعلامیه جنبش ملی را قرایت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عزیز الله کارگر، عضو جنبش ملی افغانستان بیان کرد: کشور افغانستان خانه مشترک تمام ساکنان آن است و جهت یک زندگی سالم اول تر از همه به تامین صلح سراسری، اتحاد و اتفاق میان مردم، ختم کشتارها، صلح و امنیت، ختم فقر و بیکاری، محو فساد و ده ها مشکل دیگر نیاز است.

نماینده جنبش ملی، درباره آینده گسترش ناامنی ها و سو قصدها به شخصیت های سرشناس کشور اظهار کرد: ناامنی ها در کشور سبب شد که اعتماد مردم روز به روز از دولت ضعیف تر شود و از هر سو صدا برآید که وعده های دوران کمپین های انتخاباتی چه شد؟ امروز نه تنها جنوب و جنوب شرق در آتش ناامنی می سوزد که جنگ ها به شمال و شمال شرق هم کشیده شده است و حتی خون مردم پایتخت هم هر روز ریخته می شود.

وی افزود: بدنبال پیدا شدن چنین وضعیت امنیتی و سوالاتی که در ذهن هر شهروند از وعده های رهبران فعلی در تامین امنیت بوجود آمده بود، سرانجام بعد از گفتگوها و رایزنی های سران جنبش ملی مردم افغانستان، جمعیت اسلامی و حزب وحدت ملی افغانستان، نهادی را تحت عنوان شورای ایتلاف نجات مردم تشکیل دادند و اعلام نمودند هدف شان از تشکیل شورا، اصلاحات بنیادین در حکومت و بویژه در نهادهای دفاعی و امنیتی است و از اینرو ایتلاف نجات، کنار آمدن تمام نهادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برای نجات کشور از وضع بحرانی را مطالبه می دارد

کارگر، درباره متمرکز شدن قدرت و صلاحیت در کشور اظهار کرد: قانون شکنی، اقدامات فراقانونی، اعمال سلیقه های شخصی از سوی رییس جمهور و مداخله و اجراییات غیر قانونی از جانب مشاورین وی در وزارت ها و نهادهای قانونی، مداخلات در صلاحیت های وزرا و ریاست ها اوضاع را بسوی هرج و مرج و از هم پاشیدگی سوق داده است و لذا از رییس جمهور می خواهیم که تمامی اقدامات فراقانونی خویش را متوقف کند و به صلاحیت های قانونی وزرا و ریاست ها احترام بگذارد.

نماینده جنبش ملی افزود: ایتلاف نجات برای بازگردان اعتماد ملی، نیرومندی نیروهای امنیتی و دفاعی، روند صلح و ثبات، ارایه طرح جامع امنیتی و اداری برای تمام واحد های اداری کشور، پشتبیبانی از عملی شدن توافقنامه ایجاد حکومت وحدت ملی، اعاده کامل صلاحیت های معاون اول رییس جمهور و صلاحیت های معاون دوم ریاست اجرایی ، غیر متمرکز سازی بودجه نظام در وزارت ها، انکشاف متوازن، برگزاری انتخابات به موقع ریاست جمهوری، انتخابات مجلس نمایندگان و شوراهای ولسوالی ها و برای تغییر در نهادهای امنیتی تلاش می کند و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف نجات
جنبش ملی
نظرات بینندگان:

>>>   اقایی ګلم جم شما باید بدانید که دیګر مردم شریف افغانستان دیګر شما روی سیاهان تاریخ را شناخته است و دیګر به این لاولهب که میګوید باور نمیکند این ایتلاف نجات نی بلکه ایتلاف نابودی شما خواهد بود و اشرف غنی یک ریس جمهور انتخابی مردم است و مردم با سر و مال خود از او دفاع خواهد کرد.
ایتلاف بیسواد ها مانند محقق ......عطا ..... و دوستم. ....همرایی یک مشت دزدان و قیمار باز به سرنوشت مردم بازی کرده نمیتواند وقتیکه خود اینها از بهره سواد محروم هستند به ملت افغان چی خدمت خواهد کرد چون ما شاهد این چند ساا خدمت این ....هستیم که چی میکنند

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
در تحول : بإبر فرهمند، رئيس دفتر معاونيت اول رياست جمهوري نام انحصار گران ارگ را گرفت.
١- اشرف غني، رئيس جمهور
٢-حنيف أتمر، مشاور امنيت ملي
٣- اكليل حكيمي، وزير ماليه
و چند مشاور خيلي نزديك به رئيس جمهور.

>>>   افغانستان چندان به آدمهای باسواد نیازنیست، بلکه به آمهای متعهد ودلسوزنیازدارد، درجایی که علم نیازباشد مشاورینش اورایاری خواهدکرد، لازم نیست رئیس جمهور درتمام مسائل کشورمانند سیاست، اقتصاد، امنیت، پزشکی وصحی متخصص باشدد، تنها مدیریت کند که تمام رهبران جهادی این توانائی رادارد، چونکه درجریان دقیق مسائل کشور قرارداشته ومیدیریت شان هم تجربی است، چنانچه بسیاری ازکشورها رئیس جمهوری شان سواد پائین دارند.
جاغوری

>>>   ما طرف دار نا امنی سرزمین ما نیستیم .واز این اتلاف که بخاطر قانون شکنی های غنی بوجود آمده از دل و جان حمایت می کنیم.
ازمري افسر ارتش

>>>   این بیسواد ها اهمیت و ارزش شان بیشتر از آن باسواد های روانی که دوسال از حکومت جهنمی شان میگذرد تاحالا هیچ کاری مثبت انجام ندادن و فعلا هم که در قدرت قرار دارند فقط از برکت همین بیسواد ها است که در شروع انتخابات این ها را دور خودش جمعکرده بود وبعداز پیروزی ازاین ها فاصله گرفت از همان اول دیانت این کلی متفکر خراب بود . که نتجه احمقی های این خود خواه نافهم به این جا رسیده

>>>   حکومت ضعیف غ ع یک مشت طالب را نتوانستن آرامش کنند . این اتتلاف که مثلی کوه میماند اگر این ها قد علم کنند نصف بیشتر افغانستان با این ها همراهی و حمایت شان میکنند .بخاطر رهبری ضعیف این ها و اهمیت ندادن به ارزشهای مردم افغانستان وبه باد دادن آرزو و امید مردم .وعده های دورغين در زمانی کمپاين انتخابات. کار به این جا رسیده حالا این وعده های که به مردم داده بودند هیچ بخورد به سرشان . فعلا مردم افغانستان فقط وفقط تنها چیزی که از این کچه ها میخواهند امنیت و آرامش در سراسر افغانستان است

>>>   عمری حکومت های ضعیف و مردم ناراضی آن در هر گوشه دنیا کوتاه بود و همیشه به سقوط مواجع شده

>>>   بخدا اگر حکومت کاراش را به درستی و خوب پیش ببرد وآن وظیفه حکومت داری خود را بخوبی انجام بدهد و مردم اش را راضی نگه دارد . هیچ وقت ودر هیچ جا مورد انتقاد قرار نمی گیرد و مردم هماز آن حکومت پشتیبانی وحمایت میکنند

>>>   بخدا اگر حکومت کاراش را به درستی و خوب پیش ببرد وآن وظیفه حکومت داری خود را بخوبی انجام بدهد و مردم اش را راضی نگه دارد . هیچ وقت ودر هیچ جا مورد انتقاد قرار نمی گیرد و مردم هم از آن حکومت پشتیبانی وحمایت میکنند اما چه کار کنیم که هر لاش خور که میاید ریس جمهور میشوند در قدم اول به منافع خود اش فکر می کند . سوال پیش مردم خلق شده که چرا پسران وبچه های دولت مردان به وظایف مقدس عسکری سوق داده نمی شوند خصوصا پسری ریس جمهور

>>>   Magazine
شايسته سالاري:
دكتور الحاج محمد الماس زاهد به‌عنوان مشاور ارشد و نماینده‌خاص رئیس‌جمهور در امور انسجام ملی معرفی شد.

آقاي ذاهد دوره ليسانس اش را در دانشگاه شهيد بهشتي كشور ايران و داراي دو مدرك ماستري از دانشگاه برلين آلمان و آكسفورد لندن در رشته هاي اداره و پاليسي و مديريت و رهبري دارد. پس از آن راهي واشنگتن دي سي شده دوره دكتوراي خود را در رشته اداره و پاليسي در دانشگاه مركزي واشنگتن به پايان رسانده است.

آقاي ذاهد پيش از اين به عنوان رييس پاليسي و انسجام دفتر سازمان ملل در نيويورك و مسؤول اداره و پاليسي بأنك جهاني كار كرده است.

ذاهد چندين مقاله علمي در نشريه ها وال استريت ژورنال، واشنگتن پست و نيويورك تايمز به نشر رسانده است و داراي چندين كتاب و اثر علمي است.

شرم نوشت: با اين گزينش عرق شرم از جبين ام سرا زير شد.
زمانيكه رييس جمهور براي حذف رقيبان سياسي اش واژه إصلاحات را استفاده ميكند انگار كه خودش براي اين كار گام برداشته است.

>>>   بلی برادری گلم شما راست میگوید این چند تا رهبر ازخدا بی خبر حتی نمیتوانید ازمردم تان درمقابل داعش و طالب دفاع نمیتوانید حالا ششتین پف ناقی میکنید تاحالا چقدر مردم بیگناه کشته شدن ما حیرانیم چرا خود اینهارا انتهاری نمیکند اگر اینهارا بکشد پیسه اسلحه ازکجابیارد این طالبان داعش همین کشتار ها کارخود شان است چنتا رهبر بی غیرت که د فکر خودشان است مردم افغانستان اسلحه بردارید نسل داعش طالپ دزد از سر زمین افغانستان پاک کنید باارزوی پیروزی تمام ملت افغانستان

>>>   دزدادن و غاصبین چه برنامه ئی به غیر از دزدی و کشتن انسان های بیگناه خواهد داشت. به تمام مردم عزیز مان معلوم شد که این اشخاص فرصت طلب که خود را رهبران مردم میگویند فقط منفعت خود را در قدرت جستجو میکنند و مردم مظلوم ما را به خاطر رسیدن به اهداف شوم شان مورد استفاده قرار میدهند. ولی به نظر من چهره های منفور این اشخاص فرصت طلب به همه معلوم شد و دیگر این خائینین را نمی خواهند. ان شاء الله روز های آخر این اشخاص دزد فرار رسیده است و دارای های که از راه های غیر مشروع بدست آورده اند دوباره به بیت المال برگردانده خواهد شد و این غاصبین و قاتلین به جزای شان خواهند رسید. ان شاءالله.
محمد بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است