سران بی کفایت امنیتی را دور بیاندازید
به ارگ نشینان می گوییم تا زمانیکه عدالت تامین نشود و انحصار قدرت را از دست چهار پنج نفر بیرون بیرون نکنیم شما نمی توانید استقرار یک و نیم سال دیگر خود را در نظام داشته باشید 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۱    ۱۳۹۶/۵/۱۰ کد خبر: 136589 منبع: پرینت

همایش مردمی حمایت از ایتلاف ملی برای نجات افغانستان، صبح امروز سه شنبه 10 اسد 96 در مزار شرریف با حضور و سخنرانی سران ایتلاف ملی نجات افغانستان برگزار شد. تعداد کثیری از مردم در این همایش مردمی حضور رسانده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عطا محمد نور، از رهبران ایتلاف نجات افغانستان در این مراسم درخصوص اهداف ایجاد ایتلاف نجات گفت: این ایتلاف برای به میان آمدن یک حکومت با قاعده که در آن مشارکت ملی و واقعی سیاسی از اصول باشد بوجود آمد و حزب با همراهی مردم از هیچ چیزی هراس ندارد.

نور، خطاب به حکومت وحدت ملی گفت: ایتلافی که در حال شکل گیری است و رسما بعد از رایزنی در کابل اعلام می شود، پاهای کج این حکومت مستبد را راست می کند. به ارگ نشینان می گوییم تا زمانیکه عدالت تامین نشود، از غرورشان پایین نیایند و انحصار قدرت را از دست پنج نفر بیرون بیرون نکنیم شما نمی توانید استقرار یک و نیم سال بعد خود را در نظام داشته باشید.

عضو رهبری ایتلاف نجات افغانستان بیان کرد: حکومت یک تعداد قلیل است که در ارگ نشسته است و حتی این مشت قلیل بین براردان پشتون ما هم اختلاف انداخته اند و این قوم بزرگ را به قلجایی و درانی تقسیم کرده اند و حتی حق آنها را هم بدرستی نداده اند و شورای آنها را بی سرنوشت گذاشته اند؛ لذا از نفاق و جدایی میان اقوام دست بردارند که تحمل برای ملت تمام شده است.

والی بلخ، درخصوص اوضاع امنیتی در ولایت های مختلف کشور اظهار کرد: ملت ما امنیت می خواهد. هر روز صدها انسان در شهرهای مختلف این کشور کشته می شوند. اینها قابل تحمل نیست و لطفا سران بی کفایت امنیتی خود را دور بیاندازید و هر لنگ و لاش و بی کفایتی و چهره نابکار بی کفایتی که تنها برای شما بکار است را دور کنید.

وی بیان کرد که نسبت به کمیسیون انتخابات سوالاتی مطرح است که باید به آنها پاسخ داده شود تا انتخابات برای همه قابل پذیرش و قبول باشد و مردم از آن حمایت کنند و افزود: از راس تا پایین مسوولان انتخاباتی در نحوه تعیین شان سوالاتی وجود دارد. کمیسیون اصلاحات اداری بدست یک شخص است و تعیینات در محور یک شخص مشخص می چرخد که به سوالات درباره این کمیسیون باید پاسخ داده شود.

نور گفت: ایتلاف نجات، حضور معاون اول رییس جمهور را بی قید و شرط به افغانستان و به وظیفه اصلی اش می خواهد.

این مقام سیاسی کشور یاد آور شد: بعد از عفو عمومی مجاهدین، خلقی و پرچمی همه برادر وار زندگی کردند و هیچ مشکلی نبود، اما امروز چهره هایی با دید حفیظ الله امینی و کشتارهای دست جمعی، در محور ارگ، مشاوریت امنیت ملی، وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی گرد آمده اند؛ این سوالی است که ملت از ارگ دارند که هدف کشتار زمان حفیظ الله امین را دارید؟ این هدف را به گور خواهید برد و ما اصلاح کامل در نهادهای امنیتی را می خواهیم.

والی بلخ، درخصوص فساد گسترده در تدارکات و هدر رفت کمک های بین المللی اظهار کرد: فساد گسترده از تدارکات خاص و از تمام منابع عایداتی که یک حلقه خاص بدست گرفته است باید گرفته شود. اعلان ما به دوستان بین المللی و خارجی این است که آنچنانی که در 15 سال حضورشان از آنان حمایت کردیم این است که پول تان را در راه بیهوده به مصرف نرسانید و دارایی تان را مطابق شعارتان تامین دمکراسی، انکشاف متوازن، بهبود زندگی مردم، تعلیم تربیت و در مراکز صحی بمصرف برسانید و بدانید که امروز پول شما به غارت می رود و دزدی می شود.

وی افزود: این آقایان جواب بدهند، بسته های پول که با دیپلمات ها و با پروازهای دبی توسط لبنانی ها به خارج از کشور و به لبنان منتقل می شود این پول به کجا می رود؟ این پول ها برای کیست که توسط لبنانی ها از کشور خارج می شود! این سوال جواب دارد!

عضور رهبری ایتلاف نجات بیان کرد: هیچگاه کشتارهای چهارراهی زنبق و صدها انفجار و انتحار دیگر را فراموش شدنی نیست. ملت، ارگ و هیچیک از سران امنیتی را نمی بخشند.

نور، خطاب به حکومت افزود: اعلامیه نجات افغانستان، نجات دهنده کشور است که اگر عملی نشود اعلامیه را با دستان پر توان ملت بر سر تحمیلش می کنیم و پای کج حکومت را به زور راست می کنیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف نجات
همایش مردمی
نظرات بینندگان:

>>>   عطا چور همرایی عینک هایی دودی تان مانند بچه فلم اکت نکنید فکر کنم در اینه چهره تان برای تان چهره شیر معلوم شد.
فکرتان باشد که یک روباه پیر چیزی دیګری نیستید.

>>>   شیر مردامالبلاد: تحسین باد برشما، مردم باغرور افغانستان درحمایت از شما ها هستند موفق باشید ،پیروزی ازآن شما است .
ع-ب-کابل

>>>   نور، خطاب به حکومت افزود: ما سهم خود را از پول های بادآورده طلب داریم.

>>>   شما خود یکی از فاسد ترین شخص اسیتد و غلامان استید تا دیروز دوستم را بی سواد میگفتید و از طالبان کرده بدتر توصیف نمودید ای کاش از شما کرده بی منطق و بی .....ما ندیدیم
شغنانی
کابل

>>>   ایتلاف شما توته های پارچه پارچه یخی بیش نیست, عنقریب با آفتاب سوزان روبرو میشوید آنگاه آب شده در دشت و بیابان خشک جذب میشوید و راه فرار ندارید. آزموده را آزمودن خطاست. مردم نه تنها از حکومت بنام و میان خالی وحدت ملی خسته شدند بلکه خسته تر از آن اند که ایتلاف های فرصت طلبانه شما جنابان را هم بیش تر ازین داشته باشند. لطفا بازی های تان را بالای حقوق مردم بیچاره ما ختم کنید شما هرگز قابل پذیرش نیستید.. کشور ما به یک تغیر بسیار قوی و دور از همه این گروه ها نیاز دارد این گروه هیچ دردی را تا هنوز دوا نکرده بلکه باعث ازدیاد مصایب و آلام بیش از حد مردم بیچاره ما گردیده است.

>>>   فعلا در افغانستان پشتون های مهاجر پاکستانی حکومت مکینند و فساد را از حد گزراندند

>>>   چرا،چرا،چرا مردم را در حال خود نمیگذارید ایا سال های 70 باز یاد تان شده به تمام اقوام محترم کشور ابلاغ میکنم از این جنایت کاران پشتبانی نکنید اگرقانون در افغانستان پلی شود. پول ،شرکت ،شهرک هابه ملیاردها دالربه دولت تعلق خواهد گرفت واین جنایت کاران پشت میله های زندان .

>>>   يرو أو كريزى، دزد، خاين، كه باز إز كولاب انطرف تير مى كند!! دا كز أو دا ميدان!!

>>>   آن های که میگویند من دزد فاسد نیستم. دورغ میگوید به جز نسل جدید دیگر همه آن های که اسلحه داشتن در دهه 70 وآن های که همراهی میکردند .گناه کار ظالم از خدا ناترس های هستن که فقط جنگ خونریزی مال مردم را خوردن خودخواه دنبال شرح بلد هستن هیچ وقت درست مثلی انسان نمیتوانند زندگی بکنند

>>>   کرزي دهوس مانعی پیشروی دوستم شد .اگر ممانعيت نمی شد حالا یک دانه طالب درسراسر کشور ما وجود نداشت بنده خدا تازه از دشت لیلی شروع کرده. حالا این ها شاخ و شانه نميکشيدن ملت هم در صلح و صفا زندگی می کردند ....به این شانس مردم افغانستان

>>>   سخن های آقای نور طفلانه به نظر میرسد و هیچ کاری از دستش نخواهد آمد فقط مردم ساده را بالای احساسات می آورد و بس

>>>   عطای نور ورهبر تعبیض شما جز ازمزار شریف به کدام از نقط افغانستان کدام نل اب که ارزش ده افغانی را داشته باشد خدمت کردین جز به مزار ان هم از بول های رشوت وخیانت شما رهبر های خاین را همگی میشناسد وحال به کدام جرعت به دولت نابه کار خداب میکنید از شما کرده خاین که هیچ بیدا نمیشود

>>>   آیا بی کفایت ترین شخص غیر از خودت هم هست؟ ولی در یک نظر باات موافقم که سران حکومت بی کفایتند، اگر بی کفایت نمیبودند دزد مانند شمارا باید اعدام میکرد، نه زندانی!!

>>>   مانند مورچه بال کشیده عاقبتش بخیر

>>>   پت شوید که عطابازبرآمده هههههههههه

>>>   امیدوارم که دولت مردن کمی توجه بر ملت داشته باشند
حبیب از مزار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است