نواز شریف سیاست‌مدار زیرکی بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۶/۵/۹ کد خبر: 136559 منبع: پرینت

نواز شریف سیاست‌مدار زیرکی بود.
او نسبت به همه سیاست‌مداران پاکستان معنای دکترین برژنسکی را فهمید. او بیشتر از هر سیاست‌مداری از این دکترین برای حزب‌اش سود برد.

او به خوبی توانست اهداف حزب‌اش را در دوران گذار جنگ سرد هم‌آهنگ سازد. شریف از اثرگذارترین سیاست‌مداران پاکستان بر رهبران مجاهدین افغانستان است.

او یکی از مخرب‌ترین نقش‌ها را در ویرانی ارتش افغانستان پس از حاکمیت حزب دموکراتیک خلق و وابسته‌گی دولت مجاهدین به پاکستان داشت.

شریف یکی از مخالفین اساسی دکتر نجیب‌الله و فرمانده احمدشاه مسعود در افغانستان بود و گمانه‌زنی‌هایی در نقش هم‌آهنگ‌کننده وی برای قتل این دو سیاست‌مدار افغانستان وجود دارد.

شریف باید می‌رفت زیرا دیگر توان لازم برای تمثیل ارادهء بزرگ نداشت. بدون شک مسلم‌لیک پیش‌بین این حرکت تحمیلی بود.

او با کسب سرمایهء فراوان در دوران جنگ سرد و پس از آن، از طریق فساد به یکی از پول‌دارترین سیاست‌مداران پاکستان مبدل گشت. از این‌رو نقش خانوادهء او برای سال‌های دراز به مثابه یک خانواده مهم سیاسی در پاکستان باقی خواهد ماند.

ملک ستیز


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نواز شریف
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   فکر کنم در زمان ترور فرمانده مسعود و حتی داکتر نجیب الله نواز شریف کاره یی نبود و چرخ سیاست پاکستان را در آنزمان مادر معنوی طالبان بی نظیر بوتو می پرخاند. پس نواز شریف چطور میتواند درین حوادث نقش داشته باشد.
هراتی

>>>   بلی ملک ستیز صاحب!
نواز شریف از طریق فساد در جنگ سرد در پاکستان سیاستمدار پولدار گشت و خودت و کسانی که خودت سخنگوی آنها استی و از آنها حمایت میکنی (شورای نصوار) در افغانستان میلونر شده و صاحب زمین ها و جایدادها شدید!

>>>   هاهاهاها قوم که به هیچ نوعه دروغ شرم نمیکند
میګویند شریف نقش اساسی در از بین بردن اردو افغانستان داشت باز به همین وسیله نا بخردانه دشخوار میشوند شریف مخالف مسعود و ربانی بود.
اردو را کی از بین برد؟؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است