رضا هاى جهان سوم
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۸    ۱۳۹۶/۵/۹ کد خبر: 136528 منبع: پرینت

رضا هاى جهان اول زود فيسبوكى نمي شوند و به آسانى هم براى ٢٤ساعت مشهور نمي گردند و اگر باز هم شدند، هرگز بعد از ٤٨ ساعت بعدى نمي ميرند.

شهروندان محترم شان هم براى زحماتى كه ايشان شب ها در تاريكى گژدم كشتند و سبق آموختن به خود و در فيسبوك خود افتخار دروغين نمي كنند.
ريیس جمهور پشتونش و ريیس اجرايی تاجيكش براى إدامه دادن كمپاين خود با او ديدار نمي كنند.
وكيل هاى قاچاقبر پارلمانش همراى او سلفى نمي گیرند.
تليويزون طلوع و روزنامه هشت صبح او را دعوت نمي كنند كه بيايد و از بدبختى هاى خود قصه كند و بالاخره آرش يقين هم در باره اش موضوع براى خود درست نمي كند!

اين فقط و فقط رضا هاى جهان سوم اند كه براى ٢٤ ساعت قهرمان ملت هاى گوساله مي شوند و بعد از ٤٨ ساعت زير خاك يك برادر انتحارى و يا هم زير نيش گژدم خانهء تاريك پدرش!

بلى، رضا رفعت، رضاىی است از رضا هاى دنياى سومى كه در آن پسر مسعود از بتن مادر خود قهرمان مي برايد، پسر أمير صاحب هرات جنرال-قنسل اسپانيا مي شود، پسر دوستم بأى صاحب پيغمبر سه ميليون تركتبار وارث مي گردد، پسر مارشال صاحب معين امنيت ملى مي شود، پسر كاكاى كرزى صاحب معين خارجه مي گردد و دختران وكيل صاحبه هم ديپلومات در خارج از كشور!
بخش خصوصى صاحب هم مثل آقاى الكوزى چهل سال است كه آويزان در چيز هاى دولت، نه ماليه مي دهند، نه پول زمين ملت را و نه هم كدام كارى براى اين رضا و يا آن رضا!

رضا نه تنها امروز بدبخت است بلكه بعد از دوره ليسانس هم نه پول امتحان تأفل خويش را خواهد داشت كه امتحان فلبرايت را بدهد و نه هم دوستى در رياست پاسپورت تا بتواند به خود گذرنامه بگيرد و از اين ديار فرار كند.

رضاى رفعت اگر زياد خوشبخت باشد و در انتحارى ها كشته نشود مثل هزاران يخن كنده ى با استعاد ديگر، حتمأ شاگرد استادى خواهد شد كه هر سوالى را كه إنسان آزاد مي تواند داشته باشد، از مغزش بيرون خواهد كشيد و در جاى اش سقافت اسلامى وارد خواهد نمود! به همين دليل رضاى رفعت مجبور مي شود كه تمام علم هاى دنيا را كنار بگذارد و براى چهار سال بعدى ثقافت اسلامى بياموزد تا حداقل از آن مضمون ناكام نگردد!

اين آينده رضا است و رضا هاى سر زمينم ولى يك جاى شكر به رضا اين است كه پسر بزرگوار حكمتيار صاحب نيست و يا پسر يكى از باقيه گوساله بزرگواران رأست و چپ كه پدرش هفتاد هزار راكت در باسن ملت زده باشد و او باز هم بيايد و بخواهد بالاى همان ملت پادشاهى كند. چيزى را كه از پدرش آموخته که به کم خوردن عادت کرده است!

ارش یقین


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رضا
کانکور
نظرات بینندگان:

>>>   تواز این رضا هم قهرمان جور کردی چی دستاوردی دارد که ایقدر پفش را میکنی؟
اریامهر ازکابل

>>>   چرا از خلیلی و محقق رهبرانت نام نمیگیری که به خون هزاره های خود تجارت میکنند نام پسران حلال و حرام محقق و خلیلی را ببر که مثل گوسپند دنبالش میدوین و رهبر خطاب میکنین
اریا مهر ازکابل

>>>   به یار وکمک خداوند دور نیست آن روزکه جوانان۲هزاره
به زورقلم وکسب علم ودانش روز همه مناطق که در زمان عبالرحمان ملعون ازدست مردوم هزاره به جبر و زورگرفته شده یاخودشان حاضرشوند که تحویل بدهند
وی هم به کمک ویاری قلم ازآنهاپس خواهم گرفت.مهدی

>>>   Mutaref
مجيد قرار، نماينده «فرهنگي» اشرف غنى در واشنگتن نوشته است ؛ اين وطن از ماست، دل ما كه افتخارى مي باشيم يا انتحارى، همين از بزرگى من است كه هم آب هستم و هم آتش !

>>>   بالآخـــــــــره حقیقت جایش را میگیرد امروز نه فردا پس فردا ، فرزند هنر باش نه فرزند پدر !
ر

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
برتری جویی قومی در درون ارگ !
اول غلجایی باشد، اگر غلجایی پیدا نشد پشتون باشد، از افغانستان یا پاکستان فرق نمیکند.

پس اعلام نتایج کانکور و کسب مقام اولی از سوی رضا اکثریت کاربران فیس بوک به شمول لطیف پدرام بر کسب مقام اولی بر چسب قومی زدند و هزاره ها را درس خوان و پشتون ها را عاملان انتحار و ویرانی مکاتب و... بیان کردند.

از این رو رضا سبب شد تا سباون کودک پاکستانی را بنام ننگرهاری از سوی رئیس جمهور غنی در ارگ فرا خوانده شود و مورد تشویق قرار گیرد .

بهتر بود رئیس جمهور غنی رضا را دعوت می نمود تا آنعده افراد فرصت طلب که مسایل ملی را رنگ و بوی قومی میدهند با این عمکردش سیاه روی می نمود که بد بختانه چنین نکرد و خود را روی سیاه عالم نمود.

به امید افغانستان عاری از جنگ و تعصب !

>>>   ادعا را با سند ثابت كنيد.
كودكى را كه ادعا مى شود در دانشگاه ىِ پشاور تدريس مى كند، را با عكسى و مهمتر از همه با ويديوىِ از جريانِ تدريس اش، ثابت كنيد. در غير آن فقط يك ادعا است.
يك ويديوى او را كه من ديدم، او از پاكستان است و در دانشگاه نه بل در يك كورس درس مى دهد و به زبانِ اردو و انگليسى تدريس مى كند.
ادعا مى كنند كه او زبانِ تدريس مى كند، حال آن كه كمپيوتر را در كورس تدريس مى كند.
فروردين خراسانى

>>>   يقين صاحب گل گفتي مطلب خوبي نوشته كردي بخاطر موفق شدن رضا جان افتخار همي مردم افغانستان چند مرضوع را از ياد برديد اي كاش چيزي از نفر دوم هم مينوشتبد او هم زحمت كشيده نمرات رضا جان و نفر دوم جندان فرقي باهم نداره ميداني كه او از قوم پشتون هست كرايه اش را ندترد كه از غزني تا كابل را بيايد و شايد هم ادامه تحصيل داده نتواند اگر منظور شما كم رسي دولت مردان از يك قوم هست قوماي ديگر كدام جان فشاني را ازين خايني وطن قروش ديدن و نقطه دوم اينكه كاش در رديف بچه هاي رهبران بچهه هاي محقق خليلي دانش و ديگران را هم نام ميگرفتيد وسلام خادم وطن

>>>   رضارفعت
اگر پای خورا
دروقت طهارت کردن بشوید
عقیده ایشان پاک باشد
درمورد صحابه کرام
کینه عداوت دشمنی
نداشته باشد
دردنیا وآخرت انشا الله
کامیاب خواهد شد

>>>   به نظر دهنده نهم
اگر مسلمانی به شستن پا وانتحار است وریختن خون مسلمانان که مقامشان از خانه کعبه بالاتر میباشد .
ویا عقیده پاک نسبت به صحابه وهتک حرمت به اهل بیت واصحاب کساء که در قران محبت به انان را بر هر مسمان واجب نموده وانفجار قبر صحابه چون جعفر ابن ابی طالب که رسول الله شادی باز گشت او را از حبشه همردیف پیروزی درجنگ خندق قراردادند .
ویا مسلمانی نبش قبر صحابه پیامبر ججر عدی در سوریه است .وچندین عمل دیگربه قول خوداعمال مسلمانی
ان مسلمانی ارزانی خودتان.

>>>   نظر دهنده نهم
در قران است هر کس با پیشوایان خود در اخرت دوباره محشور میشوند تو نگران رضا نباش انشاالله شما با پیشوایان خود ورضا وما با پیشوایان خود محشور شویم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است