ترس ما از پاکستان برای جهان سوال برانگیز است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۹    ۱۳۹۶/۵/۸ کد خبر: 136517 منبع: پرینت

بکار بردن گروه های ترویستی یا مراکز امن گروه های هراس افکن در منطقه توسط نماینده کشور در سازمان ملل چه چیزی را افاده می کند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بشیر بیژن، آگاه مسایل سیاسی در گفتگو با "محور" درخصوص اظهارات محمود صیقل، نماینده دایمی افغانستان درسازمان ملل درباره هراس افکنی گفت: چیزی که برای ما مایه تاسف است این است که چرا مسوولان کشور و ماموران ارشد دولتی تا هنوز شهامت این را ندارند که بگونه آشکارا سخن بگویند. پاکستان یک آدرس شناخته شده هراس افکنی از سوی جهانیان است اما چرا کسی در کشور ما از این آدرس نمی تواند نام ببرد.

بیژن می گوید: بکار بردن گروه های ترویستی یا مراکز امن گروه های هراس افکن در منطقه توسط نماینده کشور در سازمان ملل چه چیزی را افاده می کند؟ ما در منطقه معلق نیستیم و با کشورهای مشخص هم مرز و هم سرحد هستیم. این نوع صحبت کردن یک عده از کشورهای جهان را نسبت به اراده مسوولان کشور در برابر گروه های هراس افکن دچار تردید ساخته است.

وی، درباره ترس مقامات کشور از بردن نام پاکستان اظهار می کند: جبن و ترسی که مسوولان را فراگرفته است در سطح جهان پرسش برانگیز است. همه کشورهایی که از هراس افکنی خسارت دیده اند بسیار دقیق و شفاف صحبت می کنند. نمایندگان دولت هندوستان با شهامت بسیار مستندات خود را در تریبون سازمان ملل مشخصا از آدرس پاکستان بیان کردند اما رییس جمهور، رییس اجرایی، نمایندگان کشور و همه ماموران ارشد وقتی صحبت می کنند، چیستان سرایی می کنند!

این آگاه سیاسی افزود: اینها هیچوقت شهامت نکردند که آدرس درست تهدیدها را به زبان بیاورند. درمعادلات سیاسی و عرف دیپلماتیک کسی چیستان نمی گوید! دشمن ما پاکستان است و ایران هم نگاه خصمانه به ما دارد؛ اینها مواردی است که باید بسیار ویژه به آن پرداخته می شد.

بیژن، درخصوص مبارزه کند جامعه جهانی در روند مبارزه با هراس افکنی بیان می کند: بخشی از این مبارزه کند که به ما مربوط می شود، متاسفانه که به فساد گسترده ای که در بدنه حکومت وجود دارد همیشه بر می گردد. عدم موضع گیری های شفاف و عدم مراجعه قاطع به مراجع معتبر بین المللی همیشه کم کاری از جانب ما بوده است.

وی افزود: مجموع نگرانی های شهروندان جهان باعث شد سازمان ملل بر اصل مکلفیت خود در جهان توجه کند و بخشی را در چوکات سازمان ملل برای مشترک سازی مبارزه در برابر تروریزم بوجود بیاورد که امیدواریم سازمان ملل برای حفظ وقار و حیثیت خود این بخش را درست مدیریت کند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محمود صیقل
هراس افکنی
نظرات بینندگان:

>>>   اغای بیژن!
اگر قرار باشد که ما مستقیماً ار کسانی که تروریزم را حمایت میکنند،نام ببریم،به دوستان و هم پیمانان ما بر میخورد،که مورد قبول آنها نخواهد بود.
حتی خود پاکستان میگوید که ما از شانزده سال بدینسو مثل افغانستان قربانی تروریزم هستیم و تروریزم را بالای ما بزور قبولاندند،اما جرات نمی کند که نام مسؤل آن را بگیرد.

>>>   با وجودقوم وطن فروش ....
باید از همه همسایه ها ترسید.

>>>   باور کنید اگر خراسان (افغانستان کنونی )در مدت300سال اخیردر دست مردمان اصلی خود یعنی تاجیک وهزاره وازبک بود اکنون از جاپان جلو تر بود .
ولی افسوس این کشور پر افتخار به دست قوم مهاجر پشتون افتاد و.....
طبعاً قوم مهاجر هیچ احساسی نسبت به کشوری که اورا پناه داده ندارد.اینها جز خیانت کاری دیگر برای این وطن نکردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است