طرح لغو «اوباما کِر» در سنا ناکام ماند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۰    ۱۳۹۶/۵/۷ کد خبر: 136459 منبع: پرینت

طرح پیشنهادی برای لغو «اوباما کِر» با رای منفی «جان مک کین» و 2 سناتور دیگر جمهوریخواه مواجه شد تا این طرح علی رغم درخواست‌های کاخ سفید به تصویب مجلس سنای آمریکا نرسد.

با عدم همراهی سناتور جان مک کین و 2 جمهوری‌خواه دیگر، تصویب لایحه پیشنهادی برای لغو طرح درمانی «اوباما کِر» در سنای آمریکا ناکام ماند.

یکی از شعارهای انتخاباتی داخلی دونالد ترامپ، لغو طرح خدمات درمانی موسوم به «اوباما کِر» در آمریکا بوده و او از زمان آغاز به کار در کاخ سفید، درصدد اجرایی کردن این شعار بوده است.

در حالی که بیش از 6 ماه از ریاست جمهوری ترامپ می‌‌گذرد، روز جمعه سنای آمریکا که اکثریت آن را جمهوریخواهان تشکیل می‌دهند، ضربه‌ای شدید به وجهه رییس‌جمهور آمریکا زده است.

علی رغم فشارها و درخواست‌های کاخ سفید و شخص رییس‌جمهور آمریکا از هم حزبی‌های جمهوریخواهش در سنا، طرح لغو «اوباما کِر» با رای منفی 3 سناتور جمهوریخواه روبرو شد و ناکام ماند.

ساعتی قبل از رای‌گیری در خصوص این طرح، ترامپ با تشویق همحزبی‌هایش در توییترش نوشته بود: «سناتورهای جمهوریخواه به پیش بروید. بعد از 7 سال (از آغاز اوباما کر) بیایید و به آمریکا یک خدمات درمانی شایسته بدهید».

با گذشت کمتر از 3 ساعت از انتشار این توییت، رای گیری در سنای آمریکا برای تصویب طرح لغو اوباما کر انجام شد و رای نیاورد.

این طرح با 59 رای مخالف در برابر 49 رای موافق روبرو شد و تصویب نشد.

جان مک کین، سوزان کالینز و لیزا مورکوفسکی 3 سناتور جمهوریخواه این مجلس هم از جمله کسانی بودند که به آن رای منفی دادند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سنا
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است