مدیریت شایسته در شهرداری کابل وجود ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۳۹۶/۵/۵ کد خبر: 136420 منبع: پرینت

نبود ظرفیت لازم و بودجه کافی علت تطبیق نشدن پروژه های شهرداری است.

به نقل از آریانا نیوز، انجنیر محمود، مسوول بخش تطبیق پروژه های شهرداری کابل می گوید که با امکانات، ظرفیت، توانمندی و بودجه ای که شهرداری کابل دارد توانایی عرضه خدمات بیشتر از این برای شهروندان کابل میسر نیست.

این درحالی است که بشیر بیژن، رییس نهاد خدمت گذارن کابل می گوید که عواید شهرداری کابل می تواند بیشتر پروژه ها را بگونه درست تطبیق کند و در وضعیت شهر تغییر بیآورد اما این به مدیریت شایسته نیاز دارد که فعلا وجود ندارد.

نهاد خدمات گزاران کابل مدیریت ضعیف و موجودیت فساد در شهرداری کابل را عامل ناکامی در تطبیق برنامه های شهرداری می داند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شهرداری کابل
پلان های شهری
نظرات بینندگان:

>>>   نماد کابل شبیه دهکده
دهکده جایی است که گروه هایی از مردم روستایی برای همکاری در زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی گردهم تجمع یافته اند را می گویند. وسعت یافتن بی رویه شهر کابل بسیاری از جنبه های اقتصاد اجتماعی و زیست محیطی در داخل و اطراف شهر کابل را تحت تاثیر خود قرار داده است. علل گسترش یافتن شتابان شهر کابل افزایش جمعیت ورود مهاجرت ها از روستاهای ولایات در دوره های مختلف جنگ است و این امر خود باعث نابودی فضای سبز شهر و انهدام بسیاری از زمین های درجه یک زراعت و باغداری شهر و همچنین آلودگی های زیست محیطی زیادی را چه در داخل و جه در اطراف شهر به دنبال داشته است.

رشد شتابان و بی رویه گرد در اطراف شهر کابل شبیه به قشلاق اغلب به عنوان رشد بی قواره از نظر کارشناسان محیط زیست توصیف شده است و زمانی قابل توجه است که آمدن آب باران گل آلود از ناوه های پشت بام میلیون ها خانه گلی در نبود مجاری ورودی فاضلاب به لوله و کانال ها و خط سیستم شبکه انتقال فاضلاب با خراشیدن سنگ و گل و لای از کوچه های خام به طرف پایین به سرک های آسفالت و جاده ها می ریزد و در کف سرک و جاده ها فرش می شود و بعد از خشک شدن خاک و گرد آن به هوا می رود و غبار آن باعث آلودگی هوا شده و به یک چالش جدی محیط زیستی مبدل گرده است.

رشد بی رویه، بی قواره، نازیبایی منظره شهر موجب نا آرامش روانی و روحی شهروندان است. آمدن مردم حاشیه نشین زیر خیمه ها و خس خانه ها رفتن رفع حاجت شان در کناراب های صحرایی است. در هر خیمه بشتر از 5 تا 10 نفر زندگی می نمایند و اینها روزانه اقلا دوبار یا سه بار برای رفع قضای حاجت به کناراب صحرایی می روند. از هر کناراب ده ها لیتر ادار به روی جویچه ها روان یا استاده و گندیده است و کثافت و بوی تعفن آن در پیدایش امراض نقش به سزایی ایفا کرده است. انباشت کثافت بدبوی در جوی های شهر نقش بی سزایی در آلودگی محیط زیست شهر ایفا کرده است، آب های انبارشده اسیدی جویچه ها و فاضلاب ها در محتوا خود دارنده آلودگی میکروبی و شیمیای وی هستند. که بوی بد تعفن آن در محیط فضا سبب افزایش بیماری های تنفسسی و قلبی در بین اهالی شهر کابل شده است.

عدم نظارت از طرف مسوولان در ساخت سرک های بی کیفیت آسفالت , ذرات ریزه گرد و غبار از اثر سایش تایرهای وسایل نقلیه سنگین از سرک آسفالت درهوا پرتاب می شود فعلا یکی از بزرگترین مشکلات آلودگی خطرناک محیط زیست شهر کابل همین سایش سرک ها آسفالت است که داشمندان محییط زیست در جهان ثابت کرده اند. این گرد و غبار سایش تایرها به دستگا تنفسی ـ راه ریه (شش) حاوی سرطان زا است. در ماده سوم قانون محیط زیست به صراحت آمده است که اداره ملی حفاظت محیط به حیث اداره مستقل مسوول انجام و نظارت امور حفاظت و احیای محیط زیست و تطبیق احکم این قاون در سطح کشور می باشد.

داکتر یارمحمد حیدر زاده

>>>   زمانیکه سرپرست شاروالی کابل معرفی شد به یادم است که فردا همان روز یک اسکواتور در ساحه ناحیه هشتم یک بلند منزل را تخریب میکند واین تصویر را در اخبار یکی از تلویزون ها دیدم چند نفری که داشتم صحبت میکردیم کفتند که این شاروال خیلی پاک کار میکند ببینید که از ساختمان بلند منزل خود سر فوراٌ جلوگیری کرد در میان این جمع کسی گفت این آقای شاروال بچه ترسانک میکند با دیدن این صحنه این آدم تمام مالکین بلند منزل های خود سر که همین حالا در کابل بیشمار اند اخطار میدهند تا هر چه زود تر غم خود وغم مرا بخورند تا ساختمان های شان تخریب نشود راستی که همینطور شد حالا بیبینید که ساختمان های خود سر در شهر کابل به چه سرعت آباد میشوند کجاست این آقا . دست نو اندیش را این جوان از پشت بسته کرده و چنان بی کفایتی و دزدی روان است که خدا میداند اگر نیست بناٌ این ساختمان های خود سر بدون در نظر داشت نورم های شهر سازی چرا آباد میشوند؟
این چرا را خود شاروال وباید جواب بگوید در غیر آن صورت بازهم میگویم که دزدی و فساد همچنان به قوت خود در شاروالی روان است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است