برق کابل بصورت نوبتی توزیع می شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۶/۵/۵ کد خبر: 136408 منبع: پرینت

برق 17 لین عمومی شهر کابل بصورت موقت قطع می شود.

مجیب‌الرحمان مومند، رییس اداره برق کابل در نشست بررسی معضل برق کابل با رییس اجرایی گفته است که با گرم شدن هوا و کاهش آب جاری در کابل، همه‌ ساله مشکل نوسان برق در پایتخت به وجود می‌آید و به همین دلیل برق ۱۷ لین عمومی به صورت موقت قطع می‌شود.

به گفته وی، برق ادارات دولتی ۳۰ درصد، خانه‌های رهایشی داخل شهر ۳۰-۵۰ درصد و برق مناطق اطراف کابل تا ۷۰ درصد به شکل نوبتی توزیع می‌شود.

قدرت الله دلاوری رئیس شرکت برشنا بیان کرده است که ۲۶۵ مگاوات برق وارداتی و ۱۵ مگاوات دیگر از بند برق سروبی به کابل اختصاص یافته است اما میزان تقاضا ۶۰۰ مگاوات است.

امان الله غالب معین وزرات انرژی و آب گفته است که از پروژه ۵۰۰ کیلو ولت برق توتاپ، تامین برق ۵۴ اداره دولتی از طریق تولید انرژی آفتابی و جلوگیری از ضایع شدن برق تامین می شود و ۱۰۰ مگاوات دیگر نیز با هزینه بانک انکشاف آسیایی، بانک انکشاف اسلامی، بانک جهانی و اداره توسعه بین‌المللی امریکا تولید و تامین خواهد شد.

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی درخصوص مساله قطعی نوبتی برق در پایتخت هدایت اده است که برای حل این مشکل لازم است روی تکمیل شدن پروژه های تقویتی بویژه بحث انرژی خورشیدی در پایتخت بیشتر تمرکز شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قطع برق
کابل
نظرات بینندگان:

>>>   در دیگر کشور ها، بخاطر چنین حالات اظطراری، منابع دیگر برق، بشمول جنراتور های دیزلی، جنراتور های گازی، استیشن های برق ذغال سنگ و غیره دارند.
مسؤلین برق کابل دهن شان واز که چه وقت باز باران و برف شود و سطح آب دریا ها بالا برود که دوباره برق آبی زیادتر تولید شود.
در افغانستان چندین معدن ذغال سنگ وجود دارد.آیا کدام استیشن برق ذغال سنگی دارید؟

>>>   این از بی کفایتی و ناتوانی برشنا است که راه حل نمی توانند ارایه کند وقتی 94% برق کابل از کشور های همسایه وارد میشود پس چرا ظرفیت آنرا بالا نمی برند.

>>>   آب ما آبروی ماست !! کجاست این آب ما؟
برق ما را هم باید بانک های توسعوی بین المللی و اداره توسعوی ایالات متحده امریکا تامین کند خیلی شرم آور است شهر کابل صرفا ۱۵ میگاوات برق از سروبی میگیرد و متباقی برق کابل وارداتی است . هر روز از کاسا ۱۰۰۰ و توتاپ بحث میشود اینها همه داستان .... شیر است این حکومت فردا آب نوشیدنی خودرا نیز از همسایه گان و دونر ها تقاضا خواهد کرد اگر وضع به همین منوال پیش برود و بی کفایتی به همین سرعت ادامه یابد مردم آب آشامیدنی نخواهد داشت در صورت که اگر حکومت با آین دم و دستگاه خود در پی حل مشکلات آب آشامیدنی کابل زیبا ! اقدام نکند زود است که آبرسانی شهر کابل بگوید که ما مانند برق آب را هم نوبت میکنیم.

>>>   شما خود قضاوت کنید دلاوری هیچ کدام سند یا مدرک انجنیری برق ندارد خود یک پنچرمین است بروید ازش پرسان کنید که یک اومیگا چقدر کیلو وات میشود افسوس به ای وظن ۴۰ سال شد که بی ....سقپ نان بای جوالی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است