هرکدام از اعضای حکومت، به فرمایش یک کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۱    ۱۳۹۶/۵/۴ کد خبر: 136395 منبع: پرینت

حکومت ما ملی و مردمی نیست، بلکه مستبد و دیکتاتور و خودکامه است. حکومت اگر مردمی و ملی باشد، باید با مردم با شفافیت برخورد کند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، صفی الله هاشمی عضو مجلس سنا در برنامه «محور» معتقد است، هرکاری که حکومت می کند، به دستور یک کشور خارجی که بادارش است، می باشد و از خود اراده ای ندارد و افزود: حکومت ما ملی و مردمی نیست، بلکه مستبد و دیکتاتور و خودکامه است. حکومت اگر مردمی و ملی باشد، باید با مردم با شفافیت برخورد کند. کابینه ما، انتخابات ما، تدویر لوی جرگه، اقتصاد ما، مهاجران ما، فساد گسترده اداری که در این مملکت وجود دارد، همه و همه گواه این مساله می باشد که حکومت هیچ اعتقادی به دموکراسی ندارد و هیچ کجای آن را نیز عملی نمی کند. فقط از آن نام می برد و با آن شعار می دهد و مردم را فریب می دهد.

وی افزود: متاسفانه هر کدام از اعضای حکومت ما بر اساس خواست و فرمایش یک کشور خارجی، عمل می کنند و درصدد تطبیق اهداف و منافع کشورهای دیگر هستند و هیچ در غم ملت مردم افغانستان نیستند. بلکه به جای آن مشغول قوم پرستی و خویش خوری هستند و در حال گرفتن ماهی از این آب گل آلود هستند.

این عضو مجلس سنا، مردم را خشمگین از اعمال حکومت می داند و می گوید: کارد مردم به استخوانشان رسیده است. از حکومت می خواهند که به این بی کفایتی پایان دهد و افراد و اشخاصی را که نمی خواهند و یا نمی توانند به وظایف خود به درستی عمل کنند، را برکنار کند. در افغانستان قطع الرجال نیست. افغانستان پر است از افراد و اشخاص نخبه که شایستگی خیلی از مقام ها را دارند. این افراد حتی می توانند رییس جمهور و رییس اجرایی باشند که باید کنار بروند و به جای آنان کسانی بیایند که شایستگی داشته باشند تا مردم بیش از این خون دل نخورند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
خارجی
نظرات بینندگان:

>>>   هرکدام از وزرای کشور به فرمایش یک مملکت خارجی هرکدام از معین ها وروسا به فرمایش یک قوم سالار هرکدام لاز آمرین حوزه ها وقوماندانان به فرمایش یک کمیشن کار که سابق وکیل میگفتند هرکدام از مامورین پائین رتبه به فرمایش یک رئیس یا معین هرکدام از کارگران وصفاکاران شغبات رسمی به فرمایش یک مدیر
ر

>>>   بسیارخوب فرموده وکیل صاحب به اصطلاح از ریس جمهور گرفته تامعین ها وریس ها این کشور اشغال شده توسط باداران شان دیسانت گردیده اند تامنافعه کشور مطبوع خودرا پیاده نماید درآینده ها هم ریس جمهور وزار وروساما ازقبل تعین وآماده انتقال کثافات به افغانستان میباشند خدا وند ج بالای مردم رحم کند.
آبشاری "***

>>>   یک موضوع بسیار بسیار مهم را جناب سناتور یاد نکرده اند و آن بکار گیری پیشوند جمهوری اسلامی در کنار نام کشور است . انسان عاقل به کنار که حتی هیچ ... نمیتواند قبول کند که اعمال کار گزاران حکومت این کشور مطابق به هدایات دین مقدس اسلام باشد . خداوند از کسانی بازخواست کند که در اولین لویه جرگه با وجود که میدانستند که این جماعت که روی کار آمده و قدرت را به دست گرفته اند البته به شمول خود شان ، هیچگونه اعتقاد قلبی به دساتیر اسلام ندارند اما با ریاکاری و عوام فریبی کلمه اسلامی را در کنار نام کشور افزودند و با اعمال زشت شان باعث بی حرمتی اغیار به اسلام و بد نامی خود ها گردیدند . در یک جمله باید گفت که خود را به .... دادن رساندند و مومنین به اسلام را بد نام ساختند. خداوند این جماعت را که در داخل کشور بودند و آنهایی را که دیسانت شده خارج هستند و در راس قدرت قرار گرفتند اما به خاطر جیفه دنیا کار های کردن که اسلام را بدنام و مسلمین را بیچاره و سر افکنده ملل جهان ساختند در دنیا وآخرت مجازات شان کند و ما به خدای بزرگ باور داریم که برعکس این بدنامان تاریخ که اعمال هم کاسه ها وشرکای جانی و جنایت کار خود را وقتی که جنایت کردند صرفن به صورت زبانی محکوم نموده و جنایت شانرا به شدید ترین الفاظ تقبیح میکنند ، اما خداوند روسیاه دنیا و آخرت شان خواهد ساخت . هموطنان مطمئن باشید مجازات الهی دیر و زود دارد اما سوخت وسوز ندارد.
(عبدالله )

>>>   درفیصله بن آمده است که درتمام سطوح اداره کشور بیست فی صد به هزاره ها داده شود، طبق برآورد کارشناسان الآن حداکثر چهار فی صد هزاره ها درادارات دولتی حضوردارند، بازهم تبعیض نیست؟ بازهم بیخبران دورازخدا وخلق خدا به هزارها حمله میکنند که شما بدنبال زیاده خواهی هستید، آیا مطالبه حق زیاده خواهی هست؟ دراستخدام تبعیض آشکار، دربورسیه های تحصیلی تبعیض فوق العاده. درحالیکه نیروهای تحصیلکرده هزاره ها درسطح ماستری ودکترا بیکار، ولی بیسوادان را با پارتی وروابط فامیلی وقومی درادارات جابجا میکنند، تا افغانستان تبعیض باشد وکارها به اهلش سپرده نشود، تاافرادلایق میدان داده نشود هرگز روی امنیت ثبات وترقی رانخواهد دید، دردانشگاه کابل استادان چهل سال قبل باهمان یادداشتهای آن روزگار خود تدریس میکند، درحالیکه درین مدت چهل سال، علوم انسانی کاملا تغیرکرده است. چرا درآن دانشگاه یک هزاره بالیاقت وشایستگی ونمرات عالی هرگزراه پیدا نمیکند؟ هزارها بخاطرمهاجرت شان درطول سالهای جنگ درکشورهای خارجی مشغول تحصیل علم بوده وبامراجعت به زادگاه شان خدمات آموزشی فراوانی کردند. به همین جهت بلحاظ علمی وفرهنگی وهنری واستعداد آموزشی وتحصیلی درافغانستان بادیگران متفاوت است. بااین وضع شما توقع امنیت وترقی درافغانستان رادارید؟

>>>   Badry
بار ها نوشته ام و باز هم خواهم نوشت که اوغان اوغان است ، اگر شاخش به آسمان هم بخورد اوغانی گری خود را می کند .
شما یکبار به قد و اندام این میرمن شینکی کروخیل که سفیر کبیر اوغانستان در کشور کانادا شده به دقت ببینید ، کجای این میرمن به دیپلومات می ماند ؟ این میرمن حتی یک موسسه آموزشی را در اوغانستان به پایان نرسانیده، همه دار و ندارش از بازار قصه خوانی و بورد بازار پیشور است . در پیشور کلان شده ، در پیشور جهان دیده و آب دیده شده و امروز نماینده سرزمین رابعه و مولانا و پور سینا در کانادا شده ! وظیفه اصلی این میرمن سرگین چیدن از عقب کاروان کوچی است نه مقام سفارت !
این میرمن غیرتی دو روز هم جاروب کشی دفاتر وزارت خارجه را نکرده ، دو روز به دفاتر رسمی کار نکرده و نمی دانم مردم کابل به این میرمن غیرتی چی دیده اند که او را وکیل خود برگزیده اند که امروز از خیرات سر کوچی بابای کلان به این جاه و جلال رسیده است ؟
بچه ربانی ، الهی جوانمرگ شوی همرای این مقرری هایت که هم بینی خود را بریدی و هم از ما را !

>>>   80 فیصد از مقام های عالی رتبه دولتی که درادارات کلیدی ایفای وظیفه میدارند زن وفرزند شان درخارج کشور زنده گی دارند . پس شما چه توقع دارید؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است