حمله طالبان بر پایگاه ارتش در ولسوالی خاکریز
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۳    ۱۳۹۶/۵/۴ کد خبر: 136383 منبع: پرینت

۴۰ تن از نیروهای ارتش در یک حمله طالبان بر یک پایگاه نیروهای ارتش در ولسوالی خاکریز ولایت قندهار، جان باختند.

منابع محلی می گویند که طالبان شب سه شنبه 3 اسد 96 بر یک پایگاه نیروهای ارتش در منطقه کرزعلی در ولسوالی خاکریز ولایت قندهار حمله کردند و این حمله 40 سرباز ارتش جان باختند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع در گفتگو با رسانه ها خبر حمله را تایید می کند اما می گوید که تنها 6 سرباز ارتش ملی در این حمله زخمی شده اند. درگیری در محل ادامه دارد و نیروهای کمکی برای دفع حمله به منطقه فرستاده شده اند.

اظهارات معاون سخنگوی وزارت دفاع در حالی است که طالبان مسوولیت حمله را برعهده گرفته و مدعی هستند که در این حمله 74 سرباز اردوی ملی را کشته و 6 تن دیگر را اسیر کرده اند.

هیاتی برای بررسی این حادثه به قندهار فرستاده شده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات طالبان
قندهار
نظرات بینندگان:

>>>   ۷۰ سرباز بودند نه ۴۰ تا کی میخواهید با دروغ گفتند حقایق را بپوشانید .
حبیب الله یوسف زی

>>>   شاید از داخل ترورستان به اشرار کمک کرده باشند

>>>   Salam
با هيچ مرده يى تاجيك كه براى خدمت و دوام حكومت فاشبستى قبيله مى جنگند، همدردى ندارم . خوب مى دانند كه كشته مى شوند و كسى هم روزى براى شان دعا نخواهد خواند.
خود مقصر قتل خود اند، بگذار بميرند.

>>>   استخبارات طالبان به مراتب ازاستخبارات دولت قوی تر وفعالتر است. استخبارات دولت ما فقط معاش میگیرند. درحالیکه امروز دردنیا جنگ اطلاعات است. واین بخار اهمیت ونقش استخبارات در امنیت وپیشرفت یک کشور است. استخبارات مانند دوچشم بینا می باشد ولی اگر چشم نابینا باشد صاحب چشم درچه وضعیت قرارخواهد داشت؟

>>>   ‎محمدعمر هژیر‎
قتل عام و جنایت گروه وحشی طالبان در خاکریز قندهار
منابع محلی در ولایت قندهار گفته‌اند که در حمله افراد گروه طالبان به یک پایگاه ارتش ملی افغانستان در ولسوالی خاکریز این ولایت دست‌ کم ۴۰ سرباز ارتش افغانستان کشته شده‌اند. یک منبع امنیتی در قندهار که خواسته نامی از او برده نشود، به تاج الدین سروش، خبرنگار بی‌بی‌سی گفته که این حمله طالبان از دیشب آغاز شد و ۱۰ سرباز موفق شده‌اند از محل درگیری فرار کنند.او گفته که ممکن شمار تلفات بیشتر از ۴۰ نفر باشد، زیرا اجساد شماری از سربازان در محل درگیری باقی مانده‌اند.
یک منبع دیگر اطلاعاتی نیز وقوع این حمله و شمار بالای تلفات سربازان ارتش افغانستان را تایید کرده است.
مامون درانی، خبرنگار بی‌بی‌سی در ولایت قندهار نیز می‌گوید که مردم محل تایید کردند که ۳۰ خودرو افراد گروه طلبان به این پایگاه ارتش حمله کرده بودند.
به گفته آنان درگیری میان افراد گروه طالبان و سربازان ارتش ۵ الی ۶ ساعت ادامه یافت. آنان درباره آمار تلفات این حادثه اظهار بی‌اطلاعی کردند.
وزارت دفاع افغانستان نیز وقوع این حمله را تایید کرده و گفته که ۲۶ سرباز در این رویداد کشته و ۱۳ نفر دیگر مجروح شدند.
محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، گفته است که حمله افراد طالبان به این پاسگاه سنگین بوده و اکنون نیز درگیری در محل جریان دارد.
به گفته آقای رادمنش نیروهای کمکی برای دفع حمله گروه طالبان به این منطقه اعزام شده است.
گروه طالبان نیز با تایید حمله به این پایگاه ارتش در منطقه کرزالی ولسوالی خاکریز مدعی شده‌اند که ۷۴ سرباز ارتش افغانستان را کشته و شش نفر آنان را دستگیر کرده‌اند.
وزارت دفاع افغانستان همچنین اعلام کرده که برای بررسی این حادثه هیاتی را به قندهار فرستاده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است