پروژه ۲۵ میلیون پوندی حرکت متوقف شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۶/۵/۴ کد خبر: 136372 منبع: پرینت

رهبری بورد برنامه حرکت که از سوی انگلیس و سویدن تمویل می شد، بگونه دست جمعی از مقام هایشان کناره گیری کرده اند.

این نهاد تسهیل سرمایه گذاری ها، 6 عضو هیات مدیره داشت که نزدیک به 8 سال فعالیت می کردند؛ در صفحه اینترنتی این نهاد پخش شده کرده اند که تمام هیات مدیره این نهاد بعلت دخالت های بیرونی در کار این نهاد از کارشان کناره گیری کرده اند.

قدیر بهمن، رییس اتاق تجارت بین‌المللی افغانستان، به طلوع‌نیوز گفته است که "یک سلسله مشکلات تخنیکی این نهاد به بیرون بروز کرد و حکومت در آن مداخله کرد که در نتیجه آن تمام اعضای بورد حرکت استعفا دادند."

برخی از منابع علت استعفا دسته جمعی اعضای بورد حرکت را مداخله حکومت در گماشته شدن رییس اجرایی این بورد گفته‌اند.

مرحله دوم تمویل برنامه‌های اداره حرکت با تعهد ۲۵ میلیون پوند از کمک‌های انگلیس از سال گذشته میلادی آغاز شده اما پس از استعفای هیات مدیره برنامه حرکت، بودجه این نهاد به حالت تعلیق در آمده است.

اداره تسهیل سرمایه گذاری‌ها یا "حرکت" با هدف افزایش سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و رشد اقتصادی در کشور ایجاد شد، تا کنون در چارچوب آن ده‌ها پروژه در بخش اصلاحات قوانین مهم بازرگانی و ایجاد فضای لازم سرمایه‌گذاری در کشور عملی شده‌اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برنامه حرکت
دخالت حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   بسیارخوب شد کمک کشورها به مردم افغانستان نیست بلکه برای حکومت است حکومت هم دزد زمینه سازی بنام پروزه عام المنفعه مینماید ولی پول درکیسه رهبری تدارکات می افتد.
آبشاری"***


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است