از گربه رقصانی ارگ برای ناتو تا ناامنی های کابل
سیاست کلی امریکا و متحدانش هرگز تحت تاثیر کامل مناسبات موقت و مبادلات جزیی قرار نگرفته و نمی گیرد؛ البته روی سخن با کسانی است که سرسپردگی محض و خوش خدمتی و گربه رقصانی برای ناتو را نجات کابل می دانند 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۷    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136348 منبع: پرینت

اگر نیم نگاهی به آمار انفجارها و انتحاری های افغانستان از سال 2001 تاکنون بیاندازیم بدون هیچ گونه تفسیر و توضیح واضحاتی درخواهیم یافت که آنچه توسط ابرقدرت غرب و متحدانش در پیشانی نوشت قلب خونین آسیا ثبت و حک شده است چیزی جز ویرانی و سقوط و کشته و زخمی نبوده و نیست و نخواهد بود.

" انفجار در کابل، انتحاری با 24 کشته و 42 زخمی، سقوط ولسوالی تیوره، سقوط ولایت قندوز"، روزی نیست که چنین اخبار تالم بار و دردناکی سر تیتر خبرهای رسانه ها و مطبوعات نباشد اما متاسفانه در پاسخ به آن همواره به یک عذرخواهی یا یک ابراز همدردی بسنده شده است.

شایان ذکر است که در دوره های مختلف و در حالات مختلف دوستی و دشمنی با امریکا و همچنین دوری و نزدیکی از قدرت های منطقه یا حتی از اولویت بودن برای نشست های بین المللی تا گوشه ی عزلت و کنج غربت، همیشه کشته و زخمی و ویرانی سهم افغانستان بوده است و بس!

در همین راستا می توان به جرات مدعی شد از هنگام حضور همه جانبه ی ناتو تا هنگام خروج سربازان برخی کشورها از خاک افغانستان، از حین تغییر عملیات و تفویض مسوولیت ها به اردوی ملی تا بهانه جویی برای بقا در قلب آسیا، همواره کشورمان متحمل آلام و آماج حملات و به تبع آن تلفات مالی جانی و روانی بوده است.

علیرغم همه ی وعده وعیدهای خوش رنگ و لعاب و ظاهرا خیرخواهانه ی مجامع جهانی که امیدواری های ناتمام خود را برای پایان کشت و کشتار غیرنظامیان و ثبات و امنیت در کابل نثار می کنند؛ باید به یک حقیقت تلخ اعتراف کرد:

سیاست های کلی امریکا و متحدانش که تحت عناوین آزادی و حقوق بشر منافع خود را به پیش می برند هرگز تحت تاثیر کامل مناسبات موقت و مبادلات جزیی قرار نگرفته و نمی گیرد؛ البته روی سخن با کسانی است که سرسپردگی محض و خوش خدمتی و گربه رقصانی برای ناتو را نجات کابل می دانند.

چرا که افغانستان نیز نه تنها از قاعده ی بخور و ببر و بکش های امریکا و اسراییل و انگلیس در کشورهای مستعمره و میزبان اجباری شان مستثنا نیست بلکه ی لقمه ی لذیذ تری هم به نظر می رسد. در این خصوص هرگونه واقعه و ادعایی را می توان رد کرد جز امار صعودی و تاسف بار انفجارها و انتحاری ها.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گربه رقصانی
خوش خدمتی
نظرات بینندگان:

>>>   Mujahid
-----------
انورالحق احدی: مالک حقیقی افغانستان پشتون ها است.

مردمان اصلی کشور پشتون ها استند و دیگران مهاجر اند ، زبان اصلی و رسمی کشور پشتو است و زبان دری زبان بیگانه هاست ، اکثریت مطلق نفوذ کشور را پشتون ها تشکیل میدهند و سایر اقوام حتی اگر همه شان هم یکجا شوند در مقابل پشتون ها در اقلیت قرار میگیرند ، مردمان پنجشیر ، شمالی و کوهدامن و تاجیکان هم مرز با سایر کشور ها باید از مناطق شان به جنوب کوچ داده شوند و جنوبی ها جایگزین آنها شوند ، زیرا آنها نوکران بیگانه ها و یاغی و اغتشاش گر اند و حضور شان در مناطق استراتژیک و سوق الجیشی خطر بزرگی برای حاکمیت ملی کشور است و ... !

>>>   اگر نیم نگاهی به شمار تلفات سربازان از بابت حملات گویا اشتباهی ناتو بیاندازید میدانید کـه آنها هردو طرف رابه فیصدی که خود شان دقیق میدانند از بین میقبرندمثلا دوبم رابالای اشرار یک بم رابالای عساکر می اندازند

>>>   رئیس جمهور آمریکا، طرح مشاور امنیت ملی خود در مورد جنگ در افغانستان را رد کرد.
با وجود خواسته های مقامات پنتاگون ، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا خواستار دوام جنگ در افغانستان نیست و هیچ دلیلی برای حضور بیشتر از 9000 سرباز آمریکایی در افغانستان را نمیبیند.
ترامپ با طرح مک ماستر مشاور امنیت ملی ، برای افزایش نیرو ها در افغانستان موافق نیست ونسخه نهایی طرح مبارزه با جناح های مخالف در افغانستان را تکذیب نمود.
اختلاف با مک مستر در جلسه اخیر شورای امنیت ملی آمریکا اتفاق افتاد، رئیس جمهور آمریکا با مقاومت شدید مشاور خود مواجه شد. اما او نتوانست ترامپ را منصرف سازد، چرا که او معتقد است که استفاده از زور در افغانستان نتیجه معکوس را دارا است.
ترامپ معتقد است که پنتاگون در افغانستان از تمام تلاش ها استفاده نموده و به غیر از زور ،دیگر دلیل برای باقی ماندن و ادامه جنگ در این کشور را ندارد. اطرافیان ترامپ نیز اعتراف مینمایند که در جنگ افغانستان قادر به پیروزی نمیباشند. آنها میتوانند تنها قدرت فعلی در افغانستان را حفظ نموده و از گرفتن قدرت بدست طالبان جلوگیری نمایند.
وزیر دفاع ایالات متحده نیز از مک مستر حمایت نموده و آنها تصمیم دارند چهار هزار سرباز اضافی تازه نفس را به افغانستان ارسال نمایند.

>>>   Taher
گوسفندی بابا غنی با تعین نمودن الماس زاهد می خواهد.
سر زاغ بودنه بگیرد.
من میگویم این خیال است محال است و جنون

>>>   Najib Salam
نخبگان و اليت سياسى پشتون را اگر در مريخ هم پياده كنيد ، همان جا هم ادعا خواهند كرد اين سياره مال قبيله و اوغان ها « پشتونها » است و خداوند زمين و آسمان را بروى اين قوم بنا نهاد است.
ليدران فعلى پشتون كه حكومت را رهبرى مى كنند ، اكثريت شان در امريكا و انگليس و غرب زيست كرده اند و يا آنجا آموزش ديده اند ، اما اين بد بخت ها نه فرهنگ شهروندى را از اين كشور ها آموختند و نه تفكر قرون اوسطايى شان تعويض شد . شايد مردمان انگشت شمارى در ميان شان باشد كه مى دانند اين تفكر با ارزش هاى انسان مدرن همخوانى ندارد ، اما اكثريت مطلق شان بهتر بود به قرن حجر بر گردانده شوند ، سزاوار آن اند تا در آن دنيا زيست كنند

>>>   ترامپ قبلا گفته بود: افغانها همه شان 99در صد طالبانی فکر میکنند ، بعدا گفت : اینها استادان خودرا که برای شان تدریس میکنند بقتل میرسانند مارا نمیخواهند ماهم آنهارا نمیخواهیم ، بعد تر گفت چرابا پاکستان جور آمد نکنیم ارزانتر است ،او تاجر است فقط مفادوضرر را حساب میکند ،

>>>   وقتی مردم افغانستان به این باوررسیده اند که آمرکا وناتو در وعده های خود صادق نبوده بلکه درپی اهداف ومنافع خاص خودشان هستند وبرای توجیه خضورشان تازه ازطریق اکمالات وتجهیز نمودن تروریست ها کشوررا ناامن کرده وقربانی اصلی آن نیز مردم ملکی میباشد، وقتی ملت بابسیاری ازکارشناسان وبعض رهبران سیاسی به این اجماع رسیده اند، چرا ملت برعلیه این قدرت ها ی دروغگو دست به اعتراض قانونی ازطریق یک تظاهرات سراسری نمی زنند؟ چرا احزاب مدعی مدنی برای دفاع قانونی ملت این اعتراض برحق را سکل نمیدهند؟ باورکید قدرتها دربرابر خواست ملت تسلیم خواهد شد، قدرتهای بزرگ ازسکوت ملت ما سوءاستفاده کرده ومردم مارا هرروز دسته جمعی بادست خودشان به کام مرگ میفریستند.
جاغوری

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
اگر میخواهید آبرو و عزت تان بجا باشد، متحد شوید. فقط #تاجیک، #اوزبیک و #هزاره کافی است تا ریشه دهشت و وحشت را از ارگ و کشور پاک کند. به پا خیزید، تا پسر دوازده ساله تان را #تجاوز نکنند. تا دختران و خواهران تان در امنیت زنده گی کنند. دیگر اعتماد بر قومی که سالها اعتماد تان راشکسته بر زبان و فرهنگ تان احترام ندارد، اعتماد احمقانه است. فقط بپاخیزید

>>>   Issa Saim
در جوی خون جاریست روزنامه چندین ولسوالی‌ها سقوط میکند مردم بیگناه غیر نظامی ، داکتران ، مریضان ، و دانشجویان و معلمان بطور دسته جمعی تیرباران وقتل عام می‌شوند مگر این وحشی های کوه سلیمانی کوچی های ناقل نمک حرام فاشیست های قبیله ای در پی دسیسه و توطئه تفرقه اندازی بین اقوام غیر پشتون است یا کون ایشجی یا دارایی عطا محمد نور یا ناراضی هزاره از وحشی گری های خود دزدان میلیونی خود وطنفروشی های خود که به سویه بین‌المللی سند های شان موجود است هیچ خبری نیست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است