رفتار غير انسانى با مسافرين در فرودگاه کابل
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۶    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136344 منبع: پرینت

در ميدان هوايي بين الملي كابل، پوليس سرش را مستقيم مي گذارد روي شانه ام و بدنش را به بدنم مي چسپاند و بعد دست هايش را بالا و پايين مي برد. با اينكه حسابي ناراحتم، خودم را كنترول مي كنم و خيلي خونسرد برايش تذكر مي دهم كه چنين كار درست نيست و تلاشي از خود قاعده و قانون دارد.

حرفم شنيده نمي شود. بگو مگوي مان بالا مي رود و با پا درمياني ديگر مسافرين دعواي ما تمام مي شود.

از درد به خودم مي پيچم و به طرف ترمينال داخلي مي روم. بليط ام را به كارمند شركت هوايي كام اير مي دهم تا كارت پرواز بگيرم. بعد از بررسي بليط، مي پرسد نام ات چيست؟ مي گويم روي بليط نوشته است. بازهم اصرار مي كند و اين بار از من كارت شناسايي نيز مي خواهد.

خلاصه، كوتاه نمي آيد تا مبادا غرور افغاني اش لطمه بخورد. وارد سالون انتظار مي شوم. هوايي سالون مملو است از بوي عرق مردان و تشناب.
اينجا خبر از نظافت نيست. تقريبا نصف مسافران روي پاي شان ايستاده است.

با يك ساعت تأخير به مقصد مي رسم. تاكسي مي گيرم و به طرف شهر حركت مي كنم. در مسير راه، راننده تاكسي به من مي گويد بايد خدا را شكر كنيم كه اول ما را مسلمان و دوم افغان آفريد.

تا مي خواهم بگويم كه آري شما مسلمان ها و افغان ها هميشه درست مي فرماييد و اين واقعا جاي شكر گزاري است، به ايستگاه بعدي پوليس مي رسيم. بازهم نگاه ها و پرسش هاي بي مورد و چندش آور. در ميان جاده خاكي گم مي شوييم ...شهر هنوز ناپيدا است.

هادى معرفت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میدان هوایی
رفتار غیر انسانی
نظرات بینندگان:

>>>   همینکه ما غیرت داریم بس ماست ! مانه سرک میخواهیم نه مکتب نه شفاخانه نه پولیو فقط فر هنگ مارا غربی ها از ما نگیرند ، این زندگی که در افغانستان است در هیچ جای جهان نیست ، همه کوه های افغانستان پر از طـــلا است ،

>>>   برادر چندان گذارش كه مستند باشد يا كدام شوايد مدارك و قرائن داشته باشد نوشته نكردى از گزارش بى مفهوم خودت معلوم ميشود كه با كسى در داخل ميدان خصومت دارى كوشش كن كه خونسرد باشى

>>>   حتما خیال ایرانی را کرده بخاطریکه پولیس کامه ؛ بلیط: را نمی فهمد افغانها تکت می ګویند . در ایران هم افعانها را ازارو ازیت میکند
حقګو

>>>   درست فرمودیت اینجا اروباه نیست که به هر نوع لباس که تمام وجود تان اشگار شود بیاید اینجا افغانستان است وایجاب یگانه را بیرون رفت است در جامعه اسلامی اگر شما با ایجاب میبودید هیچ نوع بر خورد با شما نمیشد امید وارم ناراحت نشوید در جامعه اسلامی باید تمام قوانین اسلامی را مد نظر گرفت حتا خارجی های که اینجا یایند همان دامن منیشوب خود را میکند ویک چادر بر سرشان به نظم و احترام به مملکت اسلامی کرده وارد افغانستان میشود اما شما نمیدانم که چرا؟؟؟؟

>>>   بعضی خانمها که از خارج به وطن میایند تقریباً باهمان بیکنی و لباس ساحل که به آفتاب گرفتن می رفتند برمیگردند خواه مخواه خود را انگشت نما میکنند.
عظیم

>>>   برای همین است ما در ایران مانده ایم ویا به کشور ثالث می رویم یا در همین ایران می مانیم مردم ایران اکثرشان خوبند وما راضی هستیم در اینجا به دنیا امدیم و بزرگ شدیم درس خواندم ودر مغازه پدرم کار می کنیم خدا را شکر امنیت داریم از مردم ایران هم یک جهان تشکر می کنم

>>>   برادر عزیز ! درد و احساست را حس میکنم رفتار پولیس میدان هوایی معادل است با نظافت ترمینال میدان ، تشناب های میدان ! خیلی شرم آور است کسی که خود را افغان با وجدان میداند از دیدن این میدان هوایی خجالت می کشد. از شتر پرسیدن که گردنت چرا کج است به جواب گفت که کجایم راست است که گردنم راست باشد. حالا هم کجایی ما درست است که میدان هوایی ما درست باشد!

>>>   متاسفانه این واقیعت است ، امیدوارم که مسولین زیربط توجه کنند تا دیگر شاید چنین حرکات غیر انسانی نباشیم

>>>   میگویند پلیس مرزی نشاندهندۀ حیثیت یک مملکت است! پلیسهای مرزی ما در میدانهای هوایی و بنادر زمینی همین حیثیت را دارند که مملکت شانرا به اتباع خارجی معرفی میدارند، پس آنچه گفته شد، جای شگفت نیست، همین دولت و همین پلیس!
میهن زرغون

>>>   درمسیر شاهراه هرات کابل وشمال کشور یک دانه تشناب عمومی برای مسافران وجود دارد؟ یک ونیم دهه حکومت داریم، دل مان خوش است که دریشی پوشان وکرواتی ها ازجهان اول آمده برای مردم بیچاره خودخدمت کنند وحداقل وضعیت صحی را روبراه سازند، تنها کاری کردند که سرمایه ملی وکمکهای ازکشورهای خارج را ازگلوی مردم گرفته وبه جیب خود زدند. بجای آبادی وتوسعه کشور قرستان این کشوررا آباد وتوسعه دادند.
جوان

>>>   ما یک مشخصه ء مبهم داریم که به پایمردی دیگران کلان کاری کرده ایم
و میکنیم . اگر این اوصاف بالا را کم کنیم خود را در کجا خواهیم یافت
اکبر سالار زی

>>>   خوب است که چنین غیرت داریم و دیگر هیچ .
نام دارخان پکتیا

>>>   در چنین حالات باید مسافر این صحنه ها را توسط یک نفر توسط موبایل فلم برداری کند و منحیث سند به ادارات مربوطه عدلی و قضایی بسپارد، تا مجرم مورد تعقیب عدلی و مجازات قرار گیرد، تا در آینده دیگران مرتکب چنین جرمی نشوند.

>>>   خوب است که چنین غیرت داریم و دیگر هیچ .
نام دارخان پکتیا

>>>   به نظر دهندهء محترم چهارمي !
او بيادر ، اي مسلمان ِخدا يك مرد است ! فكر ته بگي ! او بيچاره چرا " منيشوب" بپوشه و باز كتي مينشوب خود چادر به سر كنه؟؟؟
مرد ها هم از طرز بازرسي بدني ( تلاشي ) يگان پوليس بي فرهنگ ، منزجر ميشن .
اگه مجبوري نباشه و راه هاي زميني امنيت باشه ، آدم بد بكنه كه، از طريق فرود گاه هاي افغانستان ، سفر هوايي داشته باشه ! بيادم اس كه يكبار از مزارشريف به كابل ، پرواز داشتيم . بعد از چند مراتبه بازرسي بدني ناشيانه ، بالاخره به بخش 'اسكن ' رسيديم . به ما گفته شد كمربند ها ، بوت ها ، بكس جيبي ، مبايل و اشياي فلزي تانرا كشيده در ' تري' ( جعبهء پلاستكي) بانين و خود تان از دروازه عبور كنين ! بعدش هم يك پروفيسوري كه ان طرف دروازه ، مسوول بازرسي بود به من گفت ببخشين عينك تانه هم ده اسكن بانين !!! يكي ديگرش از همسفر ما تقاضا كد كه جراب هايتانه بكشين !!! من كه كلافه شده بودم رو به يكي از آن كارمندان بين المللي ! مبازره با قاچاق و تروريزم كده گفتم : اگه به همي منوال دوام كنه شش ماه بعد؛،پتلون و تنبان و يك سال بعد ، نيكر مسافر هاي ذكور ره هم خواهد كشيدين ! او حرفم را به حساب شوخي گرفت و لبخندي زد و چيزي نگفت . فكر ميكنم تمبان كشي در وقت بازرسي در ميدان هاي هوايي افغانستان ، براي سال ١٣٩٧ هجري-شمسي در پلان گرفته شده است !

>>>   تاجائیکه بنده چندین بار ازطریق میدان هوائی کابل سفرنموده ام با چنین چیزی روبرو نشده ام بکلی این ادعای بی اساس را رد میکنم .
شبنم

>>>   در ولایات تان زندگی کنین ... از زاد گاه های پدری تان اروپا بسازین ... کابل را بوی و تعفن شما گرفته ... این حرف های بی مورد را چندین بار من از دهن تخاری و بدخشی گک ها شنیدم .. کابل دو روپیه جا نیست چنگ است ... که این گوسفندک ها بیش از حد در کابل زیاد شدن ... کابل را شما بی نمود و مردار ساختین .. تا به چی وقت برای شما مردم تمدن بسازد و شما به انجا از مغاره و طبیله های تان امده نظم را بر هم زده بد بگوید بروید از هیچ تان چیزی بسازید و لذت ببرید

>>>   ....جان کلمه تیکت انگلیسی است اما بلیط فارسی است شاید در عربی هم باشد

>>>   خوب پشتونهای طالب اسیر را بفرستید تا نظافت تشنابها را انجام دهند شاید که بجای خود ترقانی و نابودی ناموس و وطن به عمر منحوس خود یک کار مفید انجام داده باشند
البته که رئیس جمهور عظیم الشان کلمرغ صاحب هرگز اجازه این کار را نخواهد داد ، زیرا که برادران اوغان طالب انتحاری بر سر وی جا دارند و حق نان و نمک ! بنابراین فورا امر خواهد کرد که آن یکی قوم موشخور جوالی را بفرستید نظافت تشناب ها !!!
یحیی بدخشانی

>>>   غیرت رااشتباه نگیریم غیرت یعنی پیشرفت آبادی انسانیت باسوادبودن صنعت داشتن که جهانیان به شمااحترام بگذارد عزت جهانیداشتن غرورجهانی که حرف برای گفتن داشته باشی ما ها غیرت را به زدن بی احترامی به دیگران میدانیم این راه به ترکستان میرودعزیزان قدری به خودمانبیاییم دردنیای امروزی که جهان باتکنولوژی اداره میشود ماکجا استاده ایم چی محصول داریم غیر ازمواد مخدر دهشت وحشت راهزنی دزدی تروریست پروری چیزی داریم که به آن بنازیم هم وطن مهاجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است