عبدالله: برای مهار ناامنی ها به حکومت فرصت بدهید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136334 منبع: پرینت

شهروندان ر در ولایت های مختلف از وضعیت امنیتی کشور ناراضی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی روز دوشنبه 2 اسد 96، در نشست شورای وزیران درخصوص گسترش ناامنی ها در ولایت های کشور گفته است که وضعیت کشور از رهگذر مسایل امنیتی نگران کننده است اما شهروندان کشور برای مهار تهدیدها به حکومت فرصت بدهند.

وی درخصوص حمله هوایی نیروهای خارجی به نیروهای امنیتی در هلمند گفته است که این اشتباهی بوده است که نباید صورت می گرفت. مسوولان حمایت قاطع پذیرفته اند که اشتباه از طرف آنان صورت گرفته است و پهلو های این رویداد بررسی می شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس اجرایی حکومت
ناامنی ها
نظرات بینندگان:

>>>   برای ع فرصت بدهید تا شکار کند بزکشی کند سرک نام گذاری کند ، دنیا دوروز است

>>>   داکتر عبدالله درین مورد تاریخ مشخص را در تأ مین امنیت ذکر کرد، که متاسفانه ذکر نشده است. او گفت:
من به شما وعده میدهم که در باقیمانده دوسال دوران ریاست اجراییه من، انشأ الله به زور خدا در وطن امنیت آمدنی است.
اگر احیا نأ در ظرف دوسال آینده امنیت نیامد، من کوشش میکنم که رییس جمهور شوم و امنیت را تأمین کنم.
اگز احیانأ در طول ده سال یعنی دو دوره ریاست جمهوری من امنیت تامین نشد، من به تمام هموطنان خویش خدا را حاضر و شاهد دانسته اعلان میکنم که از دوره سوم ریاست جمهوری منصرف میشوم و زمینه را به یک رییس جمهور دیگر فراهم میکنم تا در قسمت تامین امنیت کوشش های همه جانبه را مثل خود من انجام دهد.

>>>   ایا اینرا بذیرفته اند که تا فامیل شان است برایشان معاش میدهد این تضمین را کی کند ودیگر اینکه یک دولت که در طول دوسال امنیت را اورده نتوانست بعد از این چی خواهد کرد فقد با اوام فریبی یک نفر ها استین کسانیکه واقعان میخواهد به این وطن خدمت کند انها را چانس نمیدهید ونه صلاحیت بس چیطور امنیت بیاید بزرگترین فساد فعلا در بولیس است و هر وقت توناستین بولیس را از مردم ها خوب وشایسته بسازید ان وقت این امنیت امدنی است نه انکه اگر خودت بعد از ۱۲ شب به شهر کابل برای میدانی که بولیس چی میکند فقد در قصه بول بیدا کردن استند وبس در روز دربشت بلند منزل ها استند که در کجا خانه اعمار میشود که چت ۳۰۰۰ دالر بگیرند اگر میگوید نه ادرس مرا بیدا کن که من برایت تمام حقایق را بیان نمایم اگر میخواهید واگر نمیخواهید این جلسه های که هیچ نتیجه ندارد دایر نکنید ومردم را نیز بازی ندهید

>>>   بلی ها، روزانه 500 نفر ازهموطنان عزیزما کشته وزخمی میشوند ، خانه وکاشانه های مان ویران میشوند، خسسارات انگفتی به سرمایه ملی ما وارد میشود ، هفته وار دوسه ولسوالی سقوط میکه چیزی نیست باید که به دولت هنوز فرصت داده شود .

>>>   این قدر فرصت دادند چکار کردید که حالا بخواهید بکنید؟

>>>   Mujahid
اين ادمگ چي ....ده است
-----------
انورالحق احدی: مالک حقیقی افغانستان پشتون ها است.
مردمان اصلی کشور پشتون ها استند و دیگران مهاجر اند ، زبان اصلی و رسمی کشور پشتو است و زبان دری زبان بیگانه هاست ، اکثریت مطلق نفوذ کشور را پشتون ها تشکیل میدهند و سایر اقوام حتی اگر همه شان هم یکجا شوند در مقابل پشتون ها در اقلیت قرار میگیرند ، مردمان پنجشیر ، شمالی و کوهدامن و تاجیکان هم مرز با سایر کشور ها باید از مناطق شان به جنوب کوچ داده شوند و جنوبی ها جایگزین آنها شوند ، زیرا آنها نوکران بیگانه ها و یاغی و اغتشاش گر اند و حضور شان در مناطق استراتژیک و سوق الجیشی خطر بزرگی برای حاکمیت ملی کشور است و ... !

>>>   Mehr
رهبران ما در مدت اين ١٧ سال از بسكه به مطلق خواهان قبيله همچون احدي، يون و ديگرانش، نوكري كردند، اكنون بيخردان همچون احدي و ديگرانش فكر ميكنند كه شايد مالك أصلي اين خاك باشند، و ديگران برده هاي اينها، در حاليكه همانند آفتاب روشن است كه اينها مهاجرين كوه سليماني اند به سرزمين مقدس ما

پس اكنون دانستيد كه نوكري به مطلق خواهان قبيله نتيجه معكوس دارد؟
اين متعصبين كله پوك قبيله تنها با زبان مقاومت و زور ميتوانند انسانيت بياموزند، چون براي دانستن منطق و استلال، داشتن فرهنگ انسانيت نياز است، فرهنگ و دانش چيزي است كه مطلق خواهان بيخرد قبيله از آن تهي و خالي اند متاسفانه

>>>   Abdul Hai Khurasani
انتخاب مشاورالدوله حاجى الماس خان به منصب مشاوريت ارشد و عنوان بى معنى ( انسجام ملى) يك اقدام تاكتيكي در جهت استراتيژى فروپاشى اتحاد ناستوار مثلث انكارا مى باشد.
از نمايش ارگ معلوم مى شود كه الماس خان كار خانگى خود را خوب انجام داده است و امروز با تيم خود هماهنگ آمده بود.
فرق الماس خان از احمد ضيا در اين است كه ايشان داراى يك گروپ و تيم همآهنگ مى باشد و مديريتش به اندازه نصب اش براى ارگ آسان نخواهد بود.
در كشورى ايكه منافع ملى اش تعريف نشده و سياستمداران و سران مافيا فرق بين منافع راهبردى سرزمين و كشور را با منافع سياسى و حزبى خود نمى توانند تفكيك نمايند، عنوان منصب انسجام ملى بيشتر به يك فكاهى مى ماند تا يك سياست جدى !

>>>   Najib Salam
صد ها بار نويشتيم و تاكيد كرديم كه دشمن اساسى تاجيكان ، اخوانيزم و لومپن پرورى است . اخوانيزم در ميان تاجيكان اتحاد سياسى و هويتى را زدوده است و مانع و سد اساسى پيروزى تاجيكان است و لومپن ها بى سواد جهادى ابزار بُرنده يى براى مهار نسل جوان و جنبش هاى عدالتخواه اند .
من به هيچ اخوانى و مجاهدى بعد از مسعود شهيد باور ندارم ، اين طايفه ....بدبختى تاجيكان است .

>>>   وقتی عبدالله اعتراف میکند که اوضاع امنیتی در ولایات کشور نگران کننده است اما مردم حکومت!!! را {فرصت }بدهد شاید عبدالله خان فرصت به کسر صاد را منظور نموده اند به معنی کوتکس پمپرزی که زنها در حین عادتی میگذارند میباشد اگر منظورش وقت وموقع باشد که حتما نیست نه گفته که بعد از دادن فرصت چه میکند؟ وباز نگفته است که چه قدر فرصت ایا این سه سال دوره ای مزدوری انها و۱۳ سال دوران غلامی اقای کرزی برای فرصت انها کافی نیست؟اینها که شرم وحیا ندارند هر روز ملت کشته میشودوارمانها وارزوهای شان را باخود در زیر خاک میبرند وکشور ویرانه ویران تروبا خاک یکسان میگرددودشمنان مردم ودوست های انها درحال پیشروی است ودست نشانده های خارجی ها با ۴۶ کشور حامی شان همه روزه در حال عقب نشینی وشکست اندبیچاره ملت نمیداند که اینها تا داخل خاک اوزبکستان وتاجکستان وترکمنستان وچین عقب می نشینند ویا از انهم پیش میروند
هرچه اظهارات او نسبت به بمبارد مان خارجی ها بالای نیروهای امنیتی انطوری که عبدالله میگوید اشتباه نبوده عمدی ودیده ودانسته این کشتار بی رحمانه را انجام داده اندانها میخواهند افغان بکشنداز نظر انها طالب وداعش که خود ساخته اند واردوی ملی که این را نیز مانند طالب وداعش اعاشه واباته مینمایندهمه را به نظر افغان ومسلمان می بینند وزمینه را طوری عیار کرده اند که افغانها یکی را توسط دیگری ازبین می برند وبیانات عبدالله جز ترفند ونیرنگ چیزی دیگری نیست
معنوی

>>>   داکترعبدالله به ﻃﺎﻗﺖ 2 (ﻃﺎﻗﺖ = توان ریاضی)

عبدالله به ﻃﺎﻗﺖ 2 شده
از يک جاده به جاده ديگر از دو ستان دور شده
در حکومت تقلب وحدت مولى بروز شده
اين جا و انجا
پيش ارگ وپشت ارگ
فرصت کلان مى پالد
شجاعانه مانند افغان شکارى
فرصتگر نيمه پشتونى
چقدر فرصت?
بلى ِفرصت کلان کلان مى دهيم
به حکومت افغانيت به دولت پشتونيت
زنجير دو طاقته را بست جان
کرى در لنگ احمدزى
تا بتازد تازى
آن جنرال طاقتى
لق دهانى
خشتکپارگي
بى توان شده ايم
سنگ صبور شده ايم

درمان وطن با خور آسان است
طوق بردگى کرى به گردن
حکومت و دولت سخت آويزان است
نشيمنگاه هاى شان با گل سریش
در کرسى هاى افغانيت وپشتوني چسپان است

سریش (نام علمی: 'Eremurus') نام یک سرده از گیاهان گلدار است
گل سریش گونه‌های مختلف سریش در سابق و شاید در حال حاضر نیز برای ساختن چسب مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است.
سریش + مصدر کمکى کردن = قابل گردان است. چسپيدن و چسپاندن مصدر پارسى دربارى.
سرده گل سریش , برگ‌های جوان آن قابل خوردن و از ریشهٔ آن که به میزان قابل ملاحظه‌ای نشاسته دارد آش تهیه می‌گردد.

شاعران پارسيگو که در کشورهاى کنونى آسياى مرکزى وايران پاکستان, هند و افغان ستان از گل "سريش" در آثار خود نام گرفته اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است