اعلام آمادگی حکمتیار برای اشتراک در حکومت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136333 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی از آمادگی برای مشارکت در نظام حکومتی خبر داده است.

قریب الرحمن سعید، سخنگوی حزب اسلامی به پژواک گفته است که "شام یکشنبه 1 اسد، رهبر حزب اسلامی فیصله کرد که با حکومت افغانستان مشارکت می کند. اینکه مشارکت در چه سطح باشد بحث ها جریان دارد. مشارکت در سطح وزارتخانه ها، والی ها و معین ها در تمام بخشهای نظامی و سیاسی خواهد بود.”

سخنگوی حزب اسلامی با تاکید بر اینکه مشارکت گلبدین حکمتیار با حکومت به هدف آوردن اصلاحات در نظام است افزوده است که این نظام بسیار متزلزل است. برخی افراد در داخل نظام کوشش می کنند که نظام را سقوط دهند و این نظام را ضعیف نشان دهند و مساله مشارکت هم این است که ما بتوانیم در دولت اصلاحات بیاوریم.”

وی گفته است که به یک کمیسیون وظیفه سپرده شده که روی چگونگی اشتراک در نظام کار کنند.

شاه حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی رییس جمهور در واکنش به این اظهارات گفته است که میدان سیاست کلان است و هر کس می تواند در آن اشتراک کند.

گفتنی است که حکمتیار در اولین سخنرانی ها بعد از ظاهر کردن خود در کشور در انتقاداتی تند از حکومت، آن را حکومتی دو سره خوانده بود و تاکید داشت که باید یکی از رهبران از آن کنار برود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حزب اسلامی
حکومت وحدت ملی
نظرات بینندگان:

>>>   رئیس جمهور مصر در سخنانی از شهروندان کشورش خواست بیشتر از ۳ فرزند به دنیا نیاورند و خطاب به آنها گفت: کسانی که بیشتر از ۴ فرزند به دنیا بیاورند، در محضر خداوند حسابرسی می شوند.
به گزارش الرایالعام، «عبدالفتاح السیسی» روز گذشته(دوشنبه) در چهارمین کنفرانس جوانان در استان شمالی اسکندریه که باحضور مقالات ارشد این کشور از جمله «شریف اسماعیل» نخست وزیر مصر برگزار شد، گفت: افزایش جمعیت در مصر از چالش مبارزه با تروریسم کمتر نیست. برخی از شهروندان چهار فرزند دارند که قادر به اطعام آنها نیستند بنابراین چنین فردی پیش از وطنش در برابر خدا مسئول است و به خاطر آنها حسابرسی خواهد شد زیرا به آنها ظلم کرده است.
«احمد عماد الدین» وزیر بهداشت مصر نیز در این مراسم گفت: درصورت تداوم افزایش جمعیت، تعداد جمعیت این کشور در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۱۲۰ میلیون نفر خواهد رسید.
ر

>>>   هم با حکومت هم با طالب هم با امریکا هم با پاکستان

>>>   نیم حکومت در دست نفر های گلبدین حکمتیار است، دیگر چه مانده است که او در آن اشتراک میکند؟
آیا میخواهد نیم باقیمانده آن را نیز غصب کند؟

>>>   به این میگه اخبار گرده کفک خیلی مسخره واقعآ خیلی مسخره . همه دعوای اصلاحات داریم اما در عمل صفری صفر هستیم این ها یک بهانه برای جمع‌آوری ثروت بدست آوردن مقام است و بس چون از قافله عقب مانده اند میخواهد جبران نماید از این طریق. اگر شما به فکر این ملت بودید این همه سال ها این ملت به خاطر شما به خاک و خون کشیده نمیشد

>>>   چطور شد كه مشاركت را پذيرفت؟ خواهان قدرت و شريك شدن در قدرت نبود، بخيالم كه بر علاوه وزارت هاي فعلي حزب إسلامي وزارت هاي جمعيت را هم خواهد گرفتند.

>>>   ههههه
کسیکه هرگز در موقف خود پایدار نبوده است.
بخیالم.... اجازه مشارکت را داده است

>>>   از،ابتدا جنگ این خونخوار ومزدور پاکستان برسر چوکی بوده ناحال وبعدازاین یک کودتاه

>>>   دولت فاشیستی در حال نفس کشیدن اخر است.

>>>   هدف اصلی امدن جاسوس پاکستان بنام مصالحه طبق هدایت بادار پاکستانی اش تفرقه افگنی و خودرا جا دادن در جاهای اساس دستگاه دولتی و هم پاشی همین نظام وابسط به امریکا است و دور زدن کشور هندوستان از همکاری با افغانستان و زمینه سازی دست درازی در امورات افغانستان توسط دستگاه های استخباراتی پاکستان که هدف طالب پروری و داعش سازی پاکستان بر ضد افغانستان از همین سبب است تا افغانستان یک حکومت ضعیف ناتوان وابسته به پاکستان در افغانستان ایجاد گردد که گلبیدین جاسوس سابقه کار ان به اینکار از جانب ای اس ای فرستاده شده و اشرف غنی احمدزی که به قومگرایی و زبان اندیشی و قبیله گرایی و به دست داشتن حکومت افغانستان بیک قوم خاص خودش از روز اول امدن اش از امریکا به افغانستان در تپ وتلاش است گلبیدین را بهترین همکار و همرایش درین کار دانسته بادادن امتیازات بی شمار زمینه امدن گلبیدین را بنام مصالحه اماده کرده و تفرقه قومی وزبانی و سمتی را بیشتر از پیش براه انداخته اند چنانیکه از عملکرد شان بخوبی هویدا است .

>>>   اگر امکان داشته باشد دارالقضاء به گلاب الدینحکمتیار داده شود و او قاضی
القضات شود . زیرا وی در کشتن ، شقه کردن و در دادن مهارت تام دارد
یعنی از سیستم محکمه صحرایی به سیستم جاری ارتقاء کند

>>>   گلبدین کدام زمان در حکومت مشارکت نه داشت؟
رحیم

>>>   حالا که آماده است بجای دوستم حکمتیار صاحب تعیین گردد

>>>   جـشـن دست آورد های استاد عطا از مذاکراتش با حکومت چی زمانی برگذار میشود؟

>>>   حکومت نه تنها اینکــه با مدافعین السوالی ها کمک نمیکند بلکه بیطرف هم نیست ، اشرار آمدند صد ها جنایت در السوالی تیوره ولایت غور کردند شفاخانه را آتش زدند مادر نرس را همراه با جسد دخترش زنده سوختاندند حکومت بجای کمک به محاصره شده گان که از جمله داکتر ابراهیم وکیل پارلمان هم دربین شان است ،نظربه اخبار رسانه ها حکومت اول خودرا مصروف انتقال جنازه های طالبان ساخت وجنازه های آنان رابه السوالی های فراه انتقال کرد یعنی عملا با اشرار همکار است ، امریکائی هاباید از حکومت بخواهند یا دستور بدهند تا درجنگ بین مردم واشرار بیطرف باشد

>>>   از یک خارجی پرسیدند که حکمتیار را چرا به حکومت نم اورید؟ او جواب داد جناب حکمتیار فقط بوت هایش در بیرون است دیگر وجودش همه در داخل حکومت میباشد نمیدانم انها با این حرف ها که را فریب میدهند؟همه میدانند که نزدیک ترین اشخاص به حکمتیار مانند داکتر فاروقوردک وجمعه خان همدردو...همه در پست های بلند ایفای وطیفه مینمودند وقطب الدین هلال در انتخابات اشتراک نمودوخود با بدرقه ای طیاره های امریکا وسکورد حکومت به قول وی حکومت مزدور وست نشانده داخل کابل امد اما او مجاهد نستوه!!! وحهاد گر واقعی !!!وعضوتحریک اسلامی اصیل!!!است اما ....
لالی از ننگرهار

>>>   حمد فرهنگدوست هروی

ضد نقیض گویی حکمتیار
نخست میگوید: حکومت توانایی تامین امنیت چهار اطراف ارگ را ندارد چی رسد به امنیت مردم و دیگر ولایات.
دوم میگوید : به هیچ کس اجازه نمی دهیم از دیوارهای ارگ ریاست جمهوری بالا برود و حکومت را چپه کند!!!
پس راه چاره چی است؟ خودت معترف هستی به عاجز بودن حکومت. باید این حکومت سقوط کند. اما میخواهی نحوه سقوط حکومت را خودت تایین کنی. تا بلکه از این نمد برای خوت کلاهی بدوزی.
علت این ضد نقیض گویی به وجود آمدن ائتلاف جدیدی است که بر محور جمعیت اسلامی ، حزب وحدت اسلامی و جنبش ملی اسلامی است. ایشان میترسند که این ائتلاف باعث سقوط حکومت اشرف غنی شود.پس از چنین سقوطی حکومتی بوجود خواهد آمد که عدالت اجتماعی ، اسلامی و شهروند محوری اصل آن باشد. حالا حکمتیار پیش دستی میکند تا مبادا سلطه و سیطره فاشیزم پشتونی پس از اشرف غنی بشکند.

جالب است که خودش میگوید: حکومت توانایی تامین امنیت چهار اطراف ارگ را ندارد چی رسد به امنیت مردم و دیگر ولایات. اما به مردم هم اجازه هیچ واکنشی هم نمیدهد. هیچ حقی هم برای شان قائل نیست. خودش تا دیروز این حکومت را مزدور امریکا میخواند. حالا برای نجات مزدوران امریکا پاچه ورمالیده.

>>>   Najib Salam
نخبگان و اليت سياسى پشتون را اگر در مريخ هم پياده كنيد ، همان جا هم ادعا خواهند كرد اين سياره مال قبيله و اوغان ها « پشتونها » است و خداوند زمين و آسمان را بروى اين قوم بنا نهاد است.
ليدران فعلى پشتون كه حكومت را رهبرى مى كنند ، اكثريت شان در امريكا و انگليس و غرب زيست كرده اند و يا آنجا آموزش ديده اند ، اما اين بد بخت ها نه فرهنگ شهروندى را از اين كشور ها آموختند و نه تفكر قرون اوسطايى شان تعويض شد . شايد مردمان انگشت شمارى در ميان شان باشد كه مى دانند اين تفكر با ارزش هاى انسان مدرن همخوانى ندارد ، اما اكثريت مطلق شان بهتر بود به قرن حجر بر گردانده شوند ، سزاوار آن اند تا در آن دنيا زيست كنند

>>>   ماشالله برادر مجاهد حکمتیار

>>>   مشارکت آقای حکمتیار بادولت تبریک باشد. مردم افغانستان انتظار این رادارند........چـــــــــــــرا؟؟؟؟ عـــمر حکومت (کوتا) میشود.
پناه کابل

>>>   باند راکتیار قبلن در حکومت داخل بوده است.

>>>   والله از گلبدین کرده یک طفل هم شرف دارد و خجالت میکشد لاکن این حیوان صفت هیچ شرم ندارد.
کدام روز گلبدین نوکر ای اس ای به گپ خود ایستاده بوده است. تا دیروز چی میگفت حال چی میگه. امکان دارد به زدودی فرار کند. نوکر هیچ وقت اصلاح نمیشه. جالب این است که وی سخنانی را به زبان میگه که گویی او نوکر ای اس ای نباشد.
وی از غرور گپ میزند لاکن ذره ای هم در وجود وی غرور نیست.
داکتر عبدالله در مراسم تسلیم شدنش به حکومت یک چوب سخت زدش که برای همیشه به وی بس است.
بااحترام
شاهین شمالی

>>>   مقرری ها به اساس معیار های جدید میشود اگر بروی سوابق باشد باید حکمت یار رییس عمومی شورای شهر دوزخ مقرر شود .
ع. خالق لغمان

>>>   حکمتیار هیچ گاهی موقف یکسان یک پهلو نداشته گفتار و گردارش حسب منافع و قدرت خواهی شان تفاوت میکند.
فیضی - کابل

>>>   این .... به ظاهر ضد آمریکایی بسیار بی حیا است که از لابی گری دختران جوان و جذاب خود در سفارت امریکا و مکان ها دیگر هم شرم ندارد و داماد بی غیرتش چندروز قبل با بسیار بی شرمی بر دیگران تهمت میبست ، در گذشته بسیار اشتباه شد که سرش زیر بالش نشد تا این نوکر زنده است به کار های نا روا دست میزند به هر کس تهمت میزند حتی دوروپیشش نیز از حیا بهره یی ندارند راستی هم بعضی افراد ذاتآ بی حیا و بی عفت اند چون دوره های خراب را گذشتانده اند و عقده مند اند دوره های نو جوانی را به زانو نشسته اند ویارای برخاستن را ندارند. در ۱۷ سال حساس ترین پست های دولتی از حزب همین شرف باخته بود که مسیر درست دولت را با مشوره های نادرست شان به انحراف کشاندند هر وقت دولت خواست به مردم خدمت کند عملن مانع شدند و کار شکنی کردند جنگ را شعله ور ساختن تااین بی وجدان فرخته شده به هدف خود برسد از لست سیاه ساختگی بیرون شود امریکا اورا ببخشد و به آغوش بگیرد او مستقیم در تصمیم گیری ها دخیل بود قراین نشان میدهد که تمام اشخاص و افرادی که دست بوسی این جنایتکار تشریف برده بودند در طول همین سالها ازین وطن فروش دستور میگرفتند و از دولت معاش اخذ مینمودند از غنی گرفته تا پا‌ئینترین چک چکی دولتی در بند این حیوان است خدا میداند با آنها چه کرده است همه سر خم استند و خودش سربلند، همه اورا به آغوش گرفتند و خوش آمد گفتند و خوشی کردند ، ملت باید بیدار شود و دشمنان حقیقی خود را در هرلباسی که است بشناسند و فریب آیت و حدیث های این جانیان را نخورند.
خارکش

>>>   باند راکتیار قبلن در حکومت داخل بوده است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است