مخالفت روسیه با قطعنامه جدید شورای امنیت
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136322 منبع: پرینت

مسکو برخی از مفاد قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه کوریای شمالی را غیرقابل قبول ارزیابی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: مسکو بر این باور است که برخی مفاد قطعنامه جدید شورای امنیت درباره کوریای شمالی غیر قابل قبول است. قطعنامه شورای امنیت نباید با هدف نابودی اقتصادی کوریای شمالی باشد.

وی در سخنانی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: کار بر روی قطعنامه جدید شورای امنیت ادامه دارد، مشاوره ها و رایزنی ها همچنان ادامه دارد، ولی کارهای مربوط به این قطعنامه چندان ساده نیست، برخی مفاد وجود دارد که باید به طور جدی درباره بحث و تبادل نظر شود، برخی مفاد در پیش نویس وجود دارد که به نظر ما غیرقابل قبول است.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: قطعنامه جدید شورای امنیت نباید به دنبال نابودی اقتصادی کوریای شمالی باشد.

گفتنی است رهبران آمریکا، جاپان و کوریای جنوبی در حاشیه نشست رهبران گروه 20 در هامبورگ آلمان توافق کردند تا برای تصویب قطعنامه جدید در شورای امنیت سازمان ملل با هدف اعمال تحریم های جدید علیه کوریای شمالی، همکاری کنند.

فرانسه و انگلیس نیز خواستار اعمال تحریم های بیشتر علیه کوریای شمالی شده اند. اقدام اخیر کوریای شمالی در شلیک یک فروند موشک بالستیک قاره پیما با واکنش های بین المللی روبرو شده است. روسیه بر این باور است که این موشک یک موشک بالستیک میان برد بوده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
قطعنامه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است