آمریکا در مسیر توافق اسلام آباد و کابل ممانعت می کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۵    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136308 منبع: پرینت

روشن است که آمریکا هرگز به چین اجازه نمی دهد در قضایای افغانستان و پاکستان حرف اول را بزند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمد سعیدی، استاد دانشگاه در برنامه "فراخبر" درخصوص واکنش آمریکا در میانجی شدن چین میان روابط اسلام آباد و کابل گفت: روشن است که آمریکا هرگز به چین اجازه نمی دهد در قضایای افغانستان و پاکستان حرف اول را بزند. اگر حکومت هم تاحدی در مذاکرات با چین و پاکستان پیش برود، بدون تردید آمریکا در این مسیر ممانعت خود را ایجاد خواهد کرد.

سعیدی می گوید: احتمال اینکه آمریکا اجازه بدهد، منافع اقتصادی چین در منطقه حرف اول را بزند وجود دارد اما این اقدامات به منافع سیاسی و نظامی ورود نمی کند و آمریکا سیاست های نظامی گری را خود دنبال می کند و در کنار این مسایل بهتر است کمی مکث کنیم که پاکستان تا چه زمانی ممکن است در کنار چین بماند؟ چرا که چین خود هرگز حاضر نیست در قضایای افغانستان ورود کند و انتظاراتش از برآورده شدن منافع اقتصادی، گشایش بنادر و رابطه نگرفتن شورشیان کشورش با ترویستان پاکستانی فراتر نمی رود.

وی بیان کرد: حکومت در آزمون قرار دارد و به توافق باورمند نیست، چین هم باوری به توافق ندارد و پاکستان هم نمی داند این بازی آغاز شده تا کجا پیش می رود!

سعیدی، در خصوص تبادل اطلاعات استخباراتی میان پاکستان و افغانستان می افزاید: در اینباره پاکستان باید از حمایت گروه حقانی و دیگر گروه های تروریستی که از خاک آن کشور اقدامات تروریستی را در خاک افغانستان طرح ریزی می کنند، دست بکشد و آی اس آی این کشور انتحار ها و انفجار ها را در خاک افغانستان تمام کنند و باید روشن شود که منظور پاکستان از تبادل اطلاعات چیست!

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   امریکا 15 سال است که مستقیما در موضوع دخیل است اما شصت سال گذشته را کی مزاحمت میکرد؟؟ پاکستان از روز تولد با افغانستان دشمنی دارد

>>>   ما استخبارات نداریم صرف یک شرکت سهامی پنشیر وردک داریم که قبلا بنام امنیت ملی یاد میشد ، این شرکت همه اخبار وگذارشش دروغ است درین شرکت تعداد زیاد افراد اختطاف چی سارق دسیسه باز انتقامجو به اساس قوم تنظیم وسمت گرد هم آمده اند ازینها توقع عمل خوب نداشته باشید

>>>   سعیدی صاحب خودت یک وقت دیپلومات افغانستان در پاکستان بودی. برو پرسان کو که مقصد شما از تبادل اطلاعات در افغانستان چیست؟
اگر به بیگانه ها نمیگویند، اقلأ به نفر های خود خو باید بگویند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است