صبر رییس اجرایی از صبر ایوب گذشته است!
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۳۹۶/۵/۳ کد خبر: 136305 منبع: پرینت

جدی گرفتن یک محور سیاسی توسط خود اینها به این معنا است که دولت خود یک هدفی غیر از هدف سیاسی را دنبال می کند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)،مولانا فرید، آگاه مسایل سیاسی در گفتگو با "محور" درخصوص انحصار طلبی رییس جمهوردر قدرت گفت: قدرت و صلاحیت رییس جمهور در قانون اساسی تعریف شده است. حوصله ای که رییس اجرایی به خرج داده است از صبر ایوب گذشته است و کسی نمی فهمد که این صبر تا کی ادامه دارد.

فرید، درخصوص مخالفت رییس مجلس سنا با ایتلاف نجات افغانستان می گوید: تا قبل از تشکیل این ایتلاف چندین جریان سیاسی در کشور بوده است اما بقدری این مساله در حکو مت و رییس مجلس سنا بزرگ شده است و سر و صدا به راه انداخته است که مردم مانند داعش از آن می ترسند. جدی گرفتن یک محور سیاسی توسط خود اینها به این معنا است که دولت خود یک هدفی غیر از هدف سیاسی را دنبال می کند.

فرید می افزاید: حکومت در یک میز با طرفین سیاسی اش به گفتمان بنشیند و اگر حق با آنان نبود، رو در روی مردم آنان را سرجایشان بنشاند و مردم نیز می فهمند که این جناح ها برای منفعت خودشان کار می کردند و در غیر اینصورت از نظر من حکومت بیشتر عامل گسست سیاسی در افغانستان است تا سیاستمداران.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عبدالله
صبر
نظرات بینندگان:

>>>   فرید یکی از جیره خور ومرادخور مانندی مرغ گرگس شورای نظار است ک ای همیشه مصروف لاشهای مرداری ار باند شمال است

>>>   رئیس اجرائی مشکلی ندارد چندین دست دریشی دارد موتر زره دارد فامیلش در هند آرام است دیگر آرزو وخواهشی ندارد

>>>   اين گلمرجان فيشني چه قسم صبر أيوب رادارد جز به دريشي هاي خود به ديگر چيز فكر نميكند اگر يك موقع مهيأ شد با استفاده از وقت يك چهار راهي را تحفه گويا به نام قوم و قبيله خود ميكند گويا در چهار راهي زنبق تنها بچه علم يار كشته شده خون مردم ديگر پيش گلمرجان ارزش ندارد لعنت بتو عبدالله كچه كه شفيع عيار بالاي خودت اين نام را گذاشت به يك قوم پنچشير فكر ميكند به فاتحه و غم يك قوم شريك است اينها خادم ملت نيستند اين ها قوم پرستان قبيله خود هستند لعنت بر تو عبدالله كه بسيار از تو هم متنفر شدم.

>>>   Wakili
نمی‌دانم شنیدید یا خیر؟!

کسی بنام «غیرت بهیر» در کانال تلویزیونی شمشاد پُف فرموده که گویا آمریکایی ها در منطقه «دو آب» پنجشیر زندان دارند و طالبان را در آن زندانی می‌کنند... با انواع شکنجه های غیر انسانی.
لعنت به این لوده‌گک خود فروخته‌ی دروغگو!
باید گفت که پنجشیر هیچ زندان خارجی ندارد و زندانی که در «دو آب» است، سالها قبل (بعد از دوران مقاومت) از فعالیت ماند و فعلن بحالت مخروبه که دیوارهایش ریخته است، قرار دارد...
تعمیر این زندان در دو الی سه صد متر فاصله از سرک عمومی در کنار دریا بسیار آشکار و قابل رویت است، همه می‌توانند ببینند.
اگر فرصت شد، تصاویر تعمیرش را از نزدیک با دوستان شریک خواهم ساخت... همچنان دوستانی که روزهای جمعه بطرف پنجشیر می‌آیند نیز میتوانند از تعمیر این زندان تصویر برداری کنند.

>>>   صبر نیست فریب و نیرنگ است. عبدالله نوکر و جاسوس غنی و اتمر است

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک

غنی متعصب ترین چهره تاریخ. بیشتر از یک سال میشود که دانشگاه هرات لوحه ندارد. نظر به خواست رییس متعصب شورایی ولایتی هرات این تصمیم را وا گذار شدند به اشرف غنی و تا کنون که بیشتر از یک سال میشود، در خواست نصب این لوحه امضاء نشده است.

رییس دانشگاه هرات میگوید:
«نصب لوحه دانشگاه هرات درحیطه صلاحیت‌های ریاست این دانشگاه نیست وروی میز رییس‌جمهورغنی گذاشته است و رییس جمهوری در این‌باره تمصمیم اتخاذ می‌کند.
عبدالله فایز میگوید هرزمانی‌که از مراجع بالاتر برایش هدایت برسد لوحه دانشگاه را نصب می‌کند».
----------------
یعنی این که نمی‌خواهند و اجازه نمی‌دهند که لوحۀ دانشگاه به دو زبان رسمی کشور نصب شود؛ باز دهان شان تا بیخ گوش های‌شان باز می‌شود و سخن از وحدت ملی به زبان می‌آورند.

>>>   Saboor Raheel
آن که مورد تایید ارگ است، از مردم نیست! ارگ تنها مزدوران چموش وگوش به فرمان یا آنهایی را که تصور میکند میتواند مزدور بسازد بر میکشد . اگر ارگ شما را بر میگزیند بدانید که یا در عقل تان یا در اراده و همت و تعهد تان خللی و رخنه یی یافته است.
مورد اعتماد ارگ بودن افتخار که ندارد و ندارد، ننگ بودنش نیز سخت محتمل است. به ویژه که شما به نمایندگی از کدام آرمان مردمی در آنجا نیستید بلکه ارگ شما را به خدمت گرفته است.
و اما چرا الماس زاهد؟
1- الماس زاهد سابقه و تعهد به حزب اسلامی حکمتیار دارد و در عین زمان در میان حلقات مقاومت ضد طالبان نفوذ و شناخت دارد.
2- الماس زاهد، آن گونه که گفته میشود، خود را عرب میخواند و مادرش پشتون است. یعنی پیوند و از اینرو وفاداری چندلنی به اکتریت مردم شمالی که ناجیک اند نمیتواند داشته باشد...
3- الماس زاهد دارای تحصیلات و دانش سیاسی کافی که بتواند در جایگاهی که برایش در نظر میگیرند عمل کند. او تنها درهوا و فضای ملکانه و قبيلوى که مردم چون گله ها پنداشته میشوند و امرا گله وانها مقرر میکنند کارایی دارد. به عبارت دیگر با استفاده از خصایل و ماهیت الماس زاهد حکومت به گله سازی مردم روی آورده است و میخواهند تا مردم را توسط یکی از خودشان و با زور قداره بندان خودی که خدمتگار رژیم است، سرگوب و مطیع بسازند.

با در نظر داشت آنچه گفته آمد، دیدگاه و دلیل حکومت برای گزینش الماس زاهد از همان اوایل روی همین محاسبه ها بود. حالا دیده شود که گذشت زمان چه چیزی را ثابت میکند.

>>>   طاءالله ممتاز فقیرزاده
بی غیرت های شمالی مورد اعتماد ارگ بودن را افتخار میدانند، عکس گرفتن با یک فاشیست را افتخار میدانند، این پلید های خودی نه بر ما مردم آبرو ماندند و نه عزت. الماس آنقدر بی غیرت و نامرد است که احمد ضیا را نه تنها گذاشت و حتی جای پوشالی اورا گرفت. اگر الماس غیرت میداشت مزدور نمی بود هرگز این نامردی را در برابر ضیا نمی کرد.

>>>   حمد فرهنگدوست هروی
کارهای مهم یک روز داکتر عبدالله در حالی که از نیمه روز گذشته سه ولسوالی سقوط کرده. 1 - ربات سازان را تشویق و یک سخنرانی بلند هم کردند. 2 - رفتند سر قبر ظاهر خان و اکلیل گل گذاشتند. 3 - آمدند پارلمان نمایشی جوانان را بازگشایی کرده و سپس یک سخنرانی قراء کردند.
کشور در یک حالت اضطراری چندین شهرستان سقوط کرده. نزدیک به سی صد نفر شهید دادیم. هزاران نفر خانهای شان ویران و آواره شدند. آب و نان ندارند بخورند . صدها سرباز در محاصره طالب است که باید فوراً برایش کمک برسد. اما آقای عبدالله انگار هیچ اتفاقی نیافتاده کشور هم گل و گلزار است. ایشان هم مشغول چکر زدن و دید بازدید باز مردم هستند.

>>>   جناب داکتر صاحب عبدالله هنوز هم نزد مردمش حیثیت یک مرد غازی را دارد که با گرفتن 50% از حکومت توانسته است سلسله ی از 200 ساله یی بدنام ترین نسل بشر را بشکند این نسل بدنام پشتون که جز از خاک فروشی و ناموس فروشی تا قتل کشتار جنایت چیزی دیگری ارمغان نداشته اند توسط مردان دلیر و برهنه پاهان چون شهید حبیب الله کلکانی، شهید استاد برهان الدین ربانی، شهید احمد شاه مسعود... غازی داکتر عبدالله عبدالله و سایر مردان که هستند و بودند، ازبین بروند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است