استارت مذاکره و آلودگی فضای مجازی
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۳۹    ۱۳۹۶/۵/۲ کد خبر: 136296 منبع: پرینت

بر همگان آشکار است که مذاکره تنها راه حل منطقی و عقلانی است. امشب تنها کلید استارت مذاکره میان حکومت و جنبش روشنایی زده شده است. مطمئینا مذاکره اینجا تمام نمی شود و کار ساده ای هم نیست، مذاکره کنندگان راه طولانی و مذاکرات نفسگیری را در پیش دارند. ولی؛ از سوی دیگر متاسفانه خود زنی، نق زدن، فحش و ناسزا گفتن و هر آن چیزی که منفی است هم در فضای مجازی استارت خورده و در فضای مجازی آلودگی ایجاد کرده است.

اما؛ اگر واقعا دنبال عدالت هستید، اگر واقعا خسته از تبعیض هستید، اگر واقعا شهدا و قربانیان دوم اسد برای شما مهم اند، اگر هیاهو نمی کنید، اگر به گزاف هر چه دل تان خواست نمی گویید و نمی نویسید، اگر مامور وظیفه خود زنی از جایی نیستید، صادقانه بگویم اگر واقعا کله تان پوچ نیست و فکر تان کار می دهد، و اگر واقعا دل تان به این مردم، وطن و کشور می سوزد، بیایید بجای این همه خود زنی ها، منت نهادن ها، نق زدن ها و منفی نگری ها، مرد و مردانه به مذاکره کنندگان طرح های پیشنهادی سازنده، منطقی و عقلانی بدهید و آنها را با طرح های قوی، عقلانی و منطقی تان مجهز کنید. در کنار آن، آنها را مسوول و مکلف سازید، خوب نظارت و کنترل کنید تا هنگام مذاکره، گام به غلط بر ندارند و بجای منافع شخصی، منافع جمعی-عمومی را در نظر گیرند. در جریان مذاکرات موضع و موقف عقلانی و منطقی داشته باشند، و خلاصه به آنها اجازه ندهید که با خون شهدا معامله کنند و شما را در بدل پول و چوکی بفروشند.

ما باید امیدوار باشیم، می توانیم بجای منافع شخصی و گروهی؛ به منافع جمعی و عمومی فکر کنیم. می توانیم بجای بد بینی ها؛ خوشبین باشیم، می توانیم بجای منفی نگری؛ مثبت نگر باشیم، می توانیم بجای نفرت پراکنی؛ روحیه همدلی و برادری را ترویج کنیم، می توانیم بجای نقد منفی؛ نقد مثبت کنیم، طرح و پیشنهادات سازنده و سالم برای پیشبرد مذاکره و رسیدن به یک نتیجه عقلانی و منطقی داشته باشیم. خلاصه ما می توانیم بجای تقابل؛ در تفاهم و تعامل با دیگران باشیم، ما می توانیم انسان باشیم و انسانی فکر و زندگی کنیم.

حسین نصرت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله کابل
فضای مجازی
نظرات بینندگان:

>>>   گفتگو و سازش بهتر از شورش و نا امنی جنبش نفرت انگیز روشنایی است که سال گذشته ۸۵ نفر را به کشتند داد . بروید خیمه هایتان را بر پا کنید که وقت بسیار کم است ههه ههه ههه😀😀😁
حبیب الله یوسف زی

>>>   Haroon Mutaref
جنبش روشنایی بعد از حادثه المناک و کشتار دسته جمعی جوانان در چوک دهمزنگ ادعا داشت که ما به اسنادی دست یافته ایم که گویا افرادی خاصی در درون نظام در تبانی با استخبارات عربستان سعودی در عقب حمله دوم اسد قرار دارند و حتی از شریک ساختن این اسناد و مدارک با یوناما جهت سپردن آن به دادگاه لاهه نیز خبر می‌دادند و حتی در همان زمان و کش و گیرها خبرهای مبنی بر دست یافتن یوناما به چنین اسنادی از منابع مستقل دیگر نیز حرف و حدیث های به میان آمد .
حالا ما نمیدانیم این قضیه به کجا رسید و سرنوشت این سندها چه شد آیا به یوناما سپرده شد یا خیر؟

>>>   مقاله منطقی نوشته شده است، من هم بارها گفته ام که درکنار نقد باید راهکار هم ارائه کنیم، من همین یک نکته را مرز بین انسان مثبت ومنفی میدانم، نق زدن آسان است که حتی ازیک طفل لوس هم ساخته است، اما انسان باشعور ومغزدار باارائه راه حل برای حل مشکل ازعقل خدادادی واستعداد وتجربه خود دیگران را بهره مند میسارد.
جاغوری

>>>   زنگی کردن خرج دارد قیمت دارد خرج آن هم خون است تو چی میدانی آدمهایی با قوت و شرافت زندگی میکنه که چی بهایی داده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است