130 نیروی امنیتی فاریاب تسلیم طالبان شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۶/۵/۲ کد خبر: 136278 منبع: پرینت

130 نیروهای امنیتی که پس از سقوط ولسوالی کوهستان فاریاب در محاصرۀ طالبان قرار داشتند، به این گروه تسلیم شدند.

عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب به سلام‌ وطندار می‌گوید که پس از سقوط مرکز ولسوالی کوهستان، ۲۰۰ نیروی امنیتی بشمول نیروهای کوماندو و خیزش‌ مردمی در محاصرۀ طالبان قرار داشتند که ناوقت شب یکشنبه 1 اسد، از این رقم، ۱۳۰ تن به طالبان تسلیم شده‌اند.

سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید، هم‌اکنون نیز شماری از نیروهای کوماندو و خیزش مردمی در قلعۀ خیرآباد کوهستان در محاصره طالبان گیر مانده‌اند.

طالبان روز گذشته به این نیروها هشدار دادند که اگر با تجهیزات خود تسلیم نشوند، تیرباران خواهند شد و تلاش ها برای تسلیمی این نیروها به طالبان از آغاز درگیری ها در جریان است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولسوالی کوهستان
حملات طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   شورای امنیت ملی مصروف دسیسه بازی برای اخضای حکومت است ، اشرار هرچه خواسته باشند میتوانند

>>>   Saboor Raheel
جنگ در غور، بغلان، فاریاب، کندز و تخار در خدمت پشتونیسازی شمال توسط طالب است. جنگ بدخشان را یه گونه روپوش مشتعل نگهمیدارند. جنگهای کنونی لشکر کشی جنوبیهاست به منظور اشغال شمال و اسکان هرچه بیشتر و هدفمندانه تر اقوام پشتون در این مناطق. انگیره جنگ در چشم لشکر بیسواد و وحشی طالبزده، مال غنیمت و غارتگریست- درست مانند غارتگری در شمالی توسط لشکر حشری جنوبی و وزیرستانی به امر نادرخان به قومتندانی محمد گل مومند.
اندین میان در ظاهر امر هزاره ها را در آتش بس قرار داده اند. اما این امر موقت است. به مجرد تامین حاکمیت مطلق پشتونی توسط طالب در مناطق تاجیک و ازبیک به زودی کمپاین و تهاجم علیه مناطق هزاره نیز از سر گرفته میشود.

سران تاجیک و ازبیک در اینلافی که کرده اند برنامه مشخص استراتژیک در برابر سلطه طلبی پشتونی ارگ که در تبانی با طالب و استتار ماهرانه اهداف اصلی خویش از نیروهای بین المللی صورت می گیرد، ندارند. چنان می نماید که انگیزه های اصلب تشکیل ایتلاف نجات را منافع شخصی سران آن بسازد. اینها آگاهی لازم از برنامه های ارگ و سپیدار و یا شهامت و توانایی طرح مساله و دلیل اصلی جنگ که همانا قومی بودن آنست را ندارند؛ با آحاد و اقشار آگاه جامعه پیوندی نداشته و در پیله نرم و راحتی از هواداران و نواله خوران دربار شان لمیده اند. به همین دلیل است که شوونیزم قومی در شانزده سال گذشته گام به گام و زیر دماغ همین رهبران، ناآرامی و جنگ، فرار دادن مردم، سلب هرگونه امکانات فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و جابجایی مقدماتی پشتونها در شمال را پیاده کرده اند.

آگر سران اینلاف هرچه زودتر به طرح صریح مشکلات ناشی از برنامه های قومی و شوونیستی ارگ و سپیدار نپردازند و برنامه های مشخص مدنی، اجتماعی، سیاسی و نظامی خود را طرح نکنند، باید نخبگان جامعه و تمامی آنهایی که خواهان ثبات و عدالت در جامعه اند پا پبش بگذارند و با عبور از سد لاف و پتاق دست به حرکتهای مشخص بزنند. ورنه دیر خواهد شد و مردم برای برداشتن سلطه قومی هزینه های بس بزرگی خواهند پرداخت

>>>   Ayendagan
درود!
به گفته یک منبع که در جنگ های فاریاب بوده ،دولت و به ویژه شورای امنیت در سقوط بخش های از فاریاب بدست طالبان نقش دارد، شورای امنیت برای گماشته هایش در نیرو های امنیتی دستود داده تا قرارگاه ها و تجهیزات شان را به طالبان بگذارند.
این برنامه از طرف ارگ طرح شده تا به صورت غیر مستقیم فشاری باشد بالای جنرال دوستم و عطا محمد نور.
اما متاسفانه این مردم شمال است که بیشترین بار ویرانی را میکشند.

>>>   حکومت غرض نمیگیرد تا آنها باتجهزات تسلیم شوند وطالبان مسلح شود بعد از چند روز باز انهارا عقب میرانند

>>>   فاجعه ي در راه است!
فرمانده قول اردوی 209 شاهین بجای این که نیروهای گیرمانده در جنگ را روحیه دهد، انان را تهدید کرده است.
یک فرمانده از این نیروها که در محاصره طالبان در ولسوالی کوهستانات فاریاب است می‌گوید که طالبان در صد متری پایگاه نظامی آنان رسیده و در این چهار روز با آنکه مسوولان امنیتی تعهد بر فرستادن نیروها برای نجات آنان کرده اما تا کنون اندک توجه صورت نگرفته است.
شمار نیروهای که در محاصره طالبان هستند به پنچاه تن میرسد که تا کنون این نیروها پنچ زخمی داده اند.
این فرمانده سی نفری از نیروهای ویژه ارتش تاکید دارد که افزون بر طالبان، چهار صد تن از نیروهای خیزش مردمی که شب گذشته با طالبان پویسته اند نیز با آنان می جنگند و اگر حکومت مرکزی برای شکستن محاصره آنان کاری نکند آنان تلف خواهند شد.
عماد روستایی
از برگه اميد جان

>>>   طندار هموطن
نیرو های خیزش مردمی کسانی استند که از طرف ارگ برای چنین روزی مسلح ساخته شده بودند وتمام این نیروها از یک قوم است

>>>   این مردم تا بکی جوان میدهند و جنازه تحویل میگیرند؟

>>>   سلام وطندار:
یکصد و سی نظامی، پس از آن که روزها برای شان غذا و مهمات نرسید، سرانجام اینجا در ولسوالی کوهستان به دشمن پیوستند.
پ ن: مردم گریبان چه کسی را محکم بگیرند؟
ادمین سه

>>>   این مشکل که روی همرفته بالای سربازان و مسئولین آنها وارد میشود هیچ کس در فکرشان نیست همیشه اولاد غریب و بیچاره کشته و زخمی میشوند حتی نه کاخ سپیدار و نه ارگ ریاست جاهلین در فکر این بیچاره ها میباشد گفته برادر فوق که اشاره به پشتونیزم کردند بلکل صحیح و درست است در ولایت بدخشان فعلاً وزیرستانی ها و اوغان بدون هویت سرازیر میشوند کسی پرسان نمی کند روزانه به تعداد شان افزوده میشود بنام های این و آن نمیدانم مسئولین در چه خواب و خیال هستند بعد از دست رفتن منطقه و محلات تاجک ها و اوزبیک چه کاری خواهند کرد مثال مشهور است که عید که تیر شد خینه در کون مان بزنیم.
ع م ب از بدخشان

>>>   مرده باد تجزیه طلبان مزدورو خائنی که نان بیت المال میخورند وجای دیگربانگ برمی آورند وائتلاف تشکیل می دهند
ضمنا اینگونه خبرهای تسلیم شدن راشما که تریبون طالبتن هستید نشرمیکنید .دوات تکذیب میکند وکرده است .
شیوای بلخی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است