تمام مصیبت از شورای امنیت و ارگ است
در وزارت های دفاع و داخله چیزی به عنوان مدیریت وجود ندارد. انحصار اقتصادی، انحصار قدرت کشور، انحصار روابط سیاسی و اجتماعی کشور را بحرانی ساخته و عده ای را مجبورن که خوش یا ناخوش در برابر دولت قرار بگیرند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۶/۵/۱ کد خبر: 136247 منبع: پرینت

تنها در یک حمله طالبان به بدخشان، 35 پولیس محلی و خیزش مردمی کشته شدند که علت آن ناتوانی استخبارات و غفلت وظیفوی برخی گفته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امان الله پیمان، نماینده مردم بدخشان در گفتگو با "محور" درباره پشت پرده جنگ بدخشان گفت: جنگی که امروز در مناطق مختلف کشور در جریان است، شباهت های همگونی با هم دارد که منافع قدرت های جهانی و منطقوی را تامین می کند.

پیمان با اشاره به اینکه بدخشان نقطه اتصال کشورهای تاجیکستان، پاکستان و چین است اظهار کرد: ناآرام بودن این ولایت در بازی های منطقوی اهمیت بسیار دارد و قدرتهای منطقوی و غرب و آمریکا بهتر است که بازی های خود را با مردم شریک سازند تا منافع آنها را از راه مشروع تر تامین کنیم تا مردم ما قربانی نشوند.

وی درخصوص عوامل ناامنی ها در حکومت و داخل کشور بیان می کند: وقتی که اینها سردمدار نظام هستند و قلمرو، سرزمین و ملت در اختیارشان است، چه نیازی دارند که کشور را به آشوب بکشانند. بعضی از این چهره ها از دستگاه غرب به قدرت آورده شده اند که هیچ همخوانی با شرایط کشور ندارند. ورود افرادی با هویت چچنی، تاجیکستان، ازبکستان و حتی عرب و از نقاط مختلف دنیا بدون زمینه سازی بین المللی چگونه صورت می گیرد! رفتن به بدخشان هم برنامه ای است که در سطح کل وجود دارد و در شاخه هایی از نظام افغانستان دنبال می شود.

نماینده بدخشان افزود: در وزارت های دفاع و داخله چیزی به عنوان مدیریت وجود ندارد. انحصار اقتصادی، انحصار قدرت کشور، انحصار روابط سیاسی و اجتماعی کشور را بحرانی ساخته و عده ای را مجبور ساخته است که خوش یا ناخوش در برابر دولت قرار بگیرند. به باور من تمام این مصیبت ها داخل حلقه شورای امنیت و ارگ است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ بدخشان
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   '‎پرسش اصلی این است که چه مقدار از مالیۀ تنخواه و کار شهروندهای بدبخت این سرزمین، صرف تبلیغات منفی و مشمئزکنندۀ سیاسی مقامات حکومت می‌شود؟ پاسخ انتقاد گروه‌های اپوزیسیون بر کارکرد حکومت، از راه تبلیغات سیاه شبکه‌های اجتماعی صرفاً نفرت را دامن می‌زند و خیانتی بزرگ در منابع مالی مردم است. پولی که به نام مالیه از جیب آدمی مثل من بیرون می‌شود، باید روی سرک نزدیک خانه‌‌ام هزینه شود که بیش از ده سال است گرد و خاک تولید می‌کند. من مالیه نمی‌دهم که آن پول صرف تبلیغات آقای غنی بشود. این کارزارهای احمقانه را چه کسانی راه می‌اندازند؟ آن‌هایی که کارگران مجازی گروه‌های حکومتی و غیرحکومتی را در شبکه‌های اجتماعی اند؟ پول این تبلیغات از کجا تأمین می‌شود؟ پول کدهای پنهان ارگ و شورای امنیت؟ آن‌ پول‌ها از کجا می‌آیند؟ غنی تنها نیست. غنی را کارتل‌های بزرگ سرمایه‌داری حمایت می‌کند. جهان‌خوارانی چون شبکه‌های استخباراتی اروپا و امریکا. غنی را کارگران مجازی و مزدبگیران شبکه‌های اجتماعی همراهی می‌کند. غنی را داعیه‌داران قبیله، دزدان تکنوکرات، جنگ‌سالاران و جهادگران پشتیبانی می‌کند. این منم که تنهاستم، چون از پول جیب من، از پول مالیۀ من دزدی می‌شود و هیچ کسی صدای خودش را بیرون نمی‌دهد.‎'

پرسش اصلی این است که چه مقدار از مالیۀ تنخواه و کار شهروندهای بدبخت این سرزمین، صرف تبلیغات منفی و مشمئزکنندۀ سیاسی مقامات حکومت می‌شود؟
پاسخ انتقاد گروه‌های اپوزیسیون بر کارکرد حکومت، از راه تبلیغات سیاه شبکه‌های اجتماعی صرفاً نفرت را دامن می‌زند و خیانتی بزرگ در منابع مالی مردم است. پولی که به نام مالیه از جیب آدمی مثل من بیرون می‌شود، باید روی سرک نزدیک خانه‌‌ام هزینه شود که بیش از ده سال است گرد و خاک تولید می‌کند. من مالیه نمی‌دهم که آن پول صرف تبلیغات آقای غنی بشود. این کارزارهای احمقانه را چه کسانی راه می‌اندازند؟
آن‌هایی که کارگران مجازی گروه‌های حکومتی و غیرحکومتی را در شبکه‌های اجتماعی اند؟
پول این تبلیغات از کجا تأمین می‌شود؟
پول کدهای پنهان ارگ و شورای امنیت؟
آن‌ پول‌ها از کجا می‌آیند؟
غنی تنها نیست. غنی را کارتل‌های بزرگ سرمایه‌داری حمایت می‌کند. جهان‌خوارانی چون شبکه‌های استخباراتی اروپا و امریکا. غنی را کارگران مجازی و مزدبگیران شبکه‌های اجتماعی همراهی می‌کند. غنی را داعیه‌داران قبیله، دزدان تکنوکرات، جنگ‌سالاران و جهادگران پشتیبانی می‌کنkawa

>>>   پروژه نا امن سازى شمالِ كشور به سرعت در حال اجرا است. اگر جلو اعمالِ سياست «بحران» گرفته نشود و جنبش هاى سياسي و ايتلاف هاى كلان وارد بازى نشوند، با اندك غفلت، آنگاه دير خواهد بود.
هارون معترف
ادمین سه

>>>   مردمی که به غنی رآی داده اند باید امروز مطالباتش را ازایشان بصورت جدی وانقلابی بخواهد، مردم به او رآی داده اند که حافظ جان ومال وآبروی شان باشد، درصورتیکه درفکرجان مردم خودشان نباشد باید رآی خود شان را دریک اعتراض عمومی درتمام مناطق شان پس گرفته تا بفهمد که مردم افغانستان گوسفند نیست.
غزنوی

>>>   اینکه افغان های بی احساس وتنبل باعث میشوند بطری های مربوط سلما بکفد تقصیر ارگ است ؟ تا حال که انجنیران هندی بودند هیچ مشکلی نبود اما حالا که صاحبان اصلی این وطن پروژه را تسلیم شدند به وظیفه وکار خود خیانت کردند لک ها دالر خساره وارد کردند ، در وجود افغان ها وجدان هست یا نیست؟
100 بطری به اثر بی توجهی مسئولین کفیده که هرکدام پنجهزار دالر قیمت دارد
ر

>>>   مشاوریت امنیت ملی مصروف دسیسه بازی برای دوستم نور ومحقق وجنبش روشنائی است طالبان میتوانند همه السوالی هارا تصرف کنند حکومت بعدا پلان عملیات خواهد ساخت

>>>   ازنظرمن اینها غنی. اتمر.استانکزی.وچندنفرمحدود که.ازخودی شان.است افغانستان رافروختندغضب.خداوند درظاهرت.وآخرت شامل حال شان گردد..آمین

>>>   Saboor Raheel
جنگ در غور، بغلان، فاریاب، کندز و تخار در خدمت پشتونیسازی شمال توسط طالب است. جنگ بدخشان را یه گونه روپوش مشتعل نگهمیدارند. جنگهای کنونی لشکر کشی جنوبیهاست به منظور اشغال شمال و اسکان هرچه بیشتر و هدفمندانه تر اقوام پشتون در این مناطق. انگیره جنگ در چشم لشکر بیسواد و وحشی طالبزده، مال غنیمت و غارتگریست- درست مانند غارتگری در شمالی توسط لشکر حشری جنوبی و وزیرستانی به امر نادرخان به قومتندانی محمد گل مومند.
اندین میان در ظاهر امر هزاره ها را در آتش بس قرار داده اند. اما این امر موقت است. به مجرد تامین حاکمیت مطلق پشتونی توسط طالب در مناطق تاجیک و ازبیک به زودی کمپاین و تهاجم علیه مناطق هزاره نیز از سر گرفته میشود.

سران تاجیک و ازبیک در اینلافی که کرده اند برنامه مشخص استراتژیک در برابر سلطه طلبی پشتونی ارگ که در تبانی با طالب و استتار ماهرانه اهداف اصلی خویش از نیروهای بین المللی صورت می گیرد، ندارند. چنان می نماید که انگیزه های اصلب تشکیل ایتلاف نجات را منافع شخصی سران آن بسازد. اینها آگاهی لازم از برنامه های ارگ و سپیدار و یا شهامت و توانایی طرح مساله و دلیل اصلی جنگ که همانا قومی بودن آنست را ندارند؛ با آحاد و اقشار آگاه جامعه پیوندی نداشته و در پیله نرم و راحتی از هواداران و نواله خوران دربار شان لمیده اند. به همین دلیل است که شوونیزم قومی در شانزده سال گذشته گام به گام و زیر دماغ همین رهبران، ناآرامی و جنگ، فرار دادن مردم، سلب هرگونه امکانات فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و جابجایی مقدماتی پشتونها در شمال را پیاده کرده اند.

آگر سران اینلاف هرچه زودتر به طرح صریح مشکلات ناشی از برنامه های قومی و شوونیستی ارگ و سپیدار نپردازند و برنامه های مشخص مدنی، اجتماعی، سیاسی و نظامی خود را طرح نکنند، باید نخبگان جامعه و تمامی آنهایی که خواهان ثبات و عدالت در جامعه اند پا پبش بگذارند و با عبور از سد لاف و پتاق دست به حرکتهای مشخص بزنند. ورنه دیر خواهد شد و مردم برای برداشتن سلطه قومی هزینه های بس بزرگی خواهند پرداخت

>>>   محمد شهاب
روستار تره کی از نظریه پردازان شیونیسم قبیلوی پشتون چندین سال قبل نظریه ای جابجایی و تغیر و تبدیل ساختار قومی مناطق شمال ، شمالشرق و مرکزی افغانستان را طی یک تهاجم سازماندهی شده و جنگ تمام عیار مطرح ساخته بود که امروز حلقه ای خبیثه ای ارگ با حمایت و همکاری تروریستان آنرا عملی می کنند.

>>>   تازه
در شهرستان #تيوره ولايت غور هر كس فارسي گپ ميزند و بدست طالبان مي افتد سر بريده ميشود.
تصوير از چاشت امروز تيوره-غور

>>>   هشدار مسکو به اقدام نظامی در افغانستان ...
نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان آقای ضمیر کابلوف گفته است : "اگر اقدام جدی از سوی دولت کابل و هم‌پیمانان آن بر علیه گروه تروریستی داعش صورت نگیرد، مسکو دست به اقدام نظامی برای نابودی وسرکوب این گروه خواهد زد."وی گفته است افزایش جنگجویان داعش و تلاش آنان برای ایجاد یک پایگاه مستحکم در افغانستان برای نفوذ به آسیای مرکزی، برای روسیه نگران‌کننده است و مسکو نسبت به این اقدام نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد. وی گفته است که " بارها نگرانی مسکو در این رابطه با دولت کابل در میان گذاشته شده است".
منبع- اسپوتنیک

>>>   Noor Noori
زندان های افغانستان خالی از طالب و تروریست های حزب اسلامی شد وظیفه و مقصد این دو گروه فقد قتل، انفجار و انتحار است، سقوط دولت شاید به نفع اکثر مردم افغانستان باشد چراکه معامله گرها، فرصت طلبها و جاسوس جا خالی میکنند به وطن دوست ها،دشمنان طالب و دشمنان پاکستان .

>>>   پروژه انتقال طالب و داعش و القاعده در شمال کشور نزدیک به مرزهای تاجیکستان و ازبیکستان و فرآیند تحرکات بعدی آنها در این کشورها به هر مرام و سیاستی که باشد ، افغانستان را با مرز قرار گرفتن هندو کوه عملآ بدو بخش شمالی و جنوبی تحت الحمایه روسیه فداراتیف و ایالات متحده آمریکا تقسیم خواهدکرد!

>>>   Salam
از خود و خرد خود بپرسيد كه مقصر اين همه فاجعه كى ها اند ؟
كى ها شما را چنين خورد و خيمر كرده اند ، كى ها ابزار شدند تا هويت، شرافت، عزت و جان و مال شما در معرض ليلام قرار گيرد و سر انجام حكمتيار فاتح ميدان شود !
اين همه بد بختى فرايند كدام سياست است و كى ها نقش محورى در پيروزى غير داشته اند. اين پرسشى است كه آينده تان را رقم مى زند.

>>>   Qasani
عنوانی سرقوماندان قوای مسلح!
روزی نخست که سرپرست جدید وزارت دفاع و رئیس ستاد ارتش برگزیده شدند، از این گزینش انتقاد کردم، چون توان مدیریت جنگ را ندارند.
از صبح امروز ده ها تن از سربازان خیزش مردمی و نیروهای امنیتی در منطقه "لولاش" فاریاب محاصره هستند، تا کنون اقدامی برای نجات آنها نشده است.

>>>   Arya Mehr
تروريست هاي افغان (قوم اشرف غني) در آستان غور بار ديگر دست به نسل كُشي زدند
شمار شهيدانيکه بدست طالبان در شهرستان تیوره آستان غور انجام گرفته است؛
شمار بيماران شهيد شده ۸۵ تن
شمار پزشكان شهيد شده ۱۳ تن
شمار زخمیان شهيد شده ۸ تن
حالا این اسلامیت و #افغانیت شما در کجاست تا صدا بلند کنید در برابر اینگونه رفتار غیر انسانی تروریستان ؟
يا اينكه إسلاميت و أفغانيت يونها چيزي جز همين رفتار طالباني نميباشد كه هر از گاهي كه براي شان فرصت دست داده است و آنها هم بدون درنك، دست به قتل عام اقوام ديگر زده اند

>>>   اين دولت و نظام طالبانى و حامى طالبان بايد سرنگون شود، در غير ان راه برونرفت و نجات وجود ندارد

>>>   كليم الله همسخن
از غور تا بدخشان در زیر چتر رژیمی قربانی می دهیم که هزار فصل مشترک با طالب و تفکر طالبانی دارد. جغرافیای قیمومیت رژیم نیز مناطق ماست و تکس و مالیات نیز از مردم ما اخذ می شود.
من واقعن هیچ دلیل و منطقی نمی بینم که چنین رژیمی بر گرده های ما سوار باشد. واقعن چرا چنین فرمان بردار شده ایم؟

>>>   WH
تاریخ دهشت قبیله، هی تکرار میشود و چند تا خرد باخته هی می نویسند که دولت باید این کند یا آن کند...
تا حال هرچه میکشد ارگ است!
ارگ جنگ قومی را نه به نفع قوم بل به نفع باداران و خانواده شان به اجرا گذاشته و ما هم منتظر مرگ خودیم...
معامله گران تنها دالر شمار میکنند و مردم جنازه...

>>>   لعنت به این فاشیستان و معامله گران بی وجدان که کشور را به نابودی کشانیده اند .

>>>   اين است نمونه وحدت ملى و دفاع از دست اوردهاى افغانستان

>>>   گفتند ريس جمهور از قوم ديگرى باشد ، امنيت خراب تر ميشود. مصلحت شود تا امنيت تأمين شود. مرگ به كسانيكه چنين مى پنداشتند، با چنين تفكر مزدور منشانه معامله كردند، قدرت را در دست برادران طالب تحويل دادند تا امروز همه يكجا به قتل عام مردم ما بپردازند.
بدانيد و اگاه باشيد جز خود شما كسى نمى تواند حافظ امنيت جان، مال و ناموس تان باشد. هر كسى كه در ميان شما چنين تفكرى را ميخواهد رشد دهد دشمن است ، مزدور است، خايين است!

>>>   لطیف_پدرام
"#اقوام_تاجیک_هزاره_و_اوزبیک - برای دفاع از مناطق تان و گرفتن انتقام قتل عام #تیوره و #لولاج آماده باشید."

>>>   Ariaie
فشار عبدالله با استفاده از احمد ضيا و جنرال دوستم دفع شد ، فشار ضيا و جنرال دوستم با استفاده از عبدالله دفع ميشود!
فشار روشنايى با استفاده از محقق دفع شد، فشار محقق با استفاده از روشنايى دفع ميشود !
به اينگويند سياست و استفاده از جماعت گوسفند عليه جماعت گوسفند !

>>>   Maihandost
هم میهنان بی دفاع و مظلوم سرزمینم.
لطفا به دفاع خودی در برابر تروریستان وحشی مرگی بپردازید.
زیرا
اردوی ملی به اردوی افغان تبدیل گردیده و سر قومندان اعلی اردوی افغان پلان ندارد برادران تروریست افغان شان را نابود بسازد .

>>>   اوغان انسان شدنی نیست. بهترین راه فقط تجزیه کشور بین اوغان و غیر اوغان است و بعد این ناقلین وحشی بیفرهنگ را از مناطق تان بیندازید دور.

>>>   '‎پرسش اصلی این است که چه مقدار از مالیۀ تنخواه و کار شهروندهای بدبخت این سرزمین، صرف تبلیغات منفی و مشمئزکنندۀ سیاسی مقامات حکومت می‌شود؟ پاسخ انتقاد گروه‌های اپوزیسیون بر کارکرد حکومت، از راه تبلیغات سیاه شبکه‌های اجتماعی صرفاً نفرت را دامن می‌زند و خیانتی بزرگ در منابع مالی مردم است. پولی که به نام مالیه از جیب آدمی مثل من بیرون می‌شود، باید روی سرک نزدیک خانه‌‌ام هزینه شود که بیش از ده سال است گرد و خاک تولید می‌کند. من مالیه نمی‌دهم که آن پول صرف تبلیغات آقای غنی بشود. این کارزارهای احمقانه را چه کسانی راه می‌اندازند؟ آن‌هایی که کارگران مجازی گروه‌های حکومتی و غیرحکومتی را در شبکه‌های اجتماعی اند؟ پول این تبلیغات از کجا تأمین می‌شود؟ پول کدهای پنهان ارگ و شورای امنیت؟ آن‌ پول‌ها از کجا می‌آیند؟ غنی تنها نیست. غنی را کارتل‌های بزرگ سرمایه‌داری حمایت می‌کند. جهان‌خوارانی چون شبکه‌های استخباراتی اروپا و امریکا. غنی را کارگران مجازی و مزدبگیران شبکه‌های اجتماعی همراهی می‌کند. غنی را داعیه‌داران قبیله، دزدان تکنوکرات، جنگ‌سالاران و جهادگران پشتیبانی می‌کند. این منم که تنهاستم، چون از پول جیب من، از پول مالیۀ من دزدی می‌شود و هیچ کسی صدای خودش را بیرون نمی‌دهد.‎'

پرسش اصلی این است که چه مقدار از مالیۀ تنخواه و کار شهروندهای بدبخت این سرزمین، صرف تبلیغات منفی و مشمئزکنندۀ سیاسی مقامات حکومت می‌شود؟
پاسخ انتقاد گروه‌های اپوزیسیون بر کارکرد حکومت، از راه تبلیغات سیاه شبکه‌های اجتماعی صرفاً نفرت را دامن می‌زند و خیانتی بزرگ در منابع مالی مردم است. پولی که به نام مالیه از جیب آدمی مثل من بیرون می‌شود، باید روی سرک نزدیک خانه‌‌ام هزینه شود که بیش از ده سال است گرد و خاک تولید می‌کند. من مالیه نمی‌دهم که آن پول صرف تبلیغات آقای غنی بشود. این کارزارهای احمقانه را چه کسانی راه می‌اندازند؟
آن‌هایی که کارگران مجازی گروه‌های حکومتی و غیرحکومتی را در شبکه‌های اجتماعی اند؟
پول این تبلیغات از کجا تأمین می‌شود؟
پول کدهای پنهان ارگ و شورای امنیت؟
آن‌ پول‌ها از کجا می‌آیند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است