آغاز کار احداث 40 فارم پروش ماهی در ارزگان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۳۹۶/۵/۱ کد خبر: 136241 منبع: پرینت

کار احداث 40 فارم ماهی پروری با ظرفیت 500 ماهی از سوی وزارت زراعت، آبیاری و مالداری برای باشندگان ولایت ارزگان آغاز گردید.

هزینه ساخت این فارم ها مجموعا به 17.5 میلیون افغانی می رسد که از بودجه انکشاف وزارت زراعت پرداخت گردیده است و بصورت رایگان به خانواده های علاقمند کار در این عرصه اعمار می گردد.

اقدام به ساخت این فارم ها بدنبال تقاضای مردم، بازار خوب گوشت ماهی و حمایت از خانواده های نیازمند صورت گرفته است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فارم ماهی پروری
ارزگان
نظرات بینندگان:

>>>   جنک دیگر درکشورافغانستان تمام شده بایدخارجیها هم کشورماراترک کنند وبه حال خودما بگذارند ناصالح شود
تاوقتی که خارجیها درافغانستان باشد جنگ وجهاد هم بهانه برای چپاولگران خواهدبود مردمو دیگر ازجنگ و خونریزی خسته شده و تشنه صلح هستند همه جنگها به
خاطر بودن خارجیها استه وقتی که ازافغانستان بروندهیچ هیچ کسی حوصله جنک راندارد.
ع ع

>>>   Saboor Raheel
جنگ در غور، بغلان، فاریاب، کندز و تخار در خدمت پشتونیسازی شمال توسط طالب است. جنگ بدخشان را یه گونه روپوش مشتعل نگهمیدارند. جنگهای کنونی لشکر کشی جنوبیهاست به منظور اشغال شمال و اسکان هرچه بیشتر و هدفمندانه تر اقوام پشتون در این مناطق. انگیره جنگ در چشم لشکر بیسواد و وحشی طالبزده، مال غنیمت و غارتگریست- درست مانند غارتگری در شمالی توسط لشکر حشری جنوبی و وزیرستانی به امر نادرخان به قومتندانی محمد گل مومند.
اندین میان در ظاهر امر هزاره ها را در آتش بس قرار داده اند. اما این امر موقت است. به مجرد تامین حاکمیت مطلق پشتونی توسط طالب در مناطق تاجیک و ازبیک به زودی کمپاین و تهاجم علیه مناطق هزاره نیز از سر گرفته میشود.

سران تاجیک و ازبیک در اینلافی که کرده اند برنامه مشخص استراتژیک در برابر سلطه طلبی پشتونی ارگ که در تبانی با طالب و استتار ماهرانه اهداف اصلی خویش از نیروهای بین المللی صورت می گیرد، ندارند. چنان می نماید که انگیزه های اصلب تشکیل ایتلاف نجات را منافع شخصی سران آن بسازد. اینها آگاهی لازم از برنامه های ارگ و سپیدار و یا شهامت و توانایی طرح مساله و دلیل اصلی جنگ که همانا قومی بودن آنست را ندارند؛ با آحاد و اقشار آگاه جامعه پیوندی نداشته و در پیله نرم و راحتی از هواداران و نواله خوران دربار شان لمیده اند. به همین دلیل است که شوونیزم قومی در شانزده سال گذشته گام به گام و زیر دماغ همین رهبران، ناآرامی و جنگ، فرار دادن مردم، سلب هرگونه امکانات فعالیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و جابجایی مقدماتی پشتونها در شمال را پیاده کرده اند.

آگر سران اینلاف هرچه زودتر به طرح صریح مشکلات ناشی از برنامه های قومی و شوونیستی ارگ و سپیدار نپردازند و برنامه های مشخص مدنی، اجتماعی، سیاسی و نظامی خود را طرح نکنند، باید نخبگان جامعه و تمامی آنهایی که خواهان ثبات و عدالت در جامعه اند پا پبش بگذارند و با عبور از سد لاف و پتاق دست به حرکتهای مشخص بزنند. ورنه دیر خواهد شد و مردم برای برداشتن سلطه قومی هزینه های بس بزرگی خواهند پرداخت

>>>   طبق اطلاع موثق منابع معتبر بين المللى و داخلى در بخش يا در بخش هاى از بيست و هشت استان كشور جنگ جريان دارد.
در هفتاد دو ساعت گذشته از سپهر بدخشان تا افق غور و از دامن فارياب تا وادى هيرمند، پيام خون و اشك و آه و ماتم و فرياد بود....
در حاليكه فرزندان مظلوم و غريب و بينواى مملكت بخاك و خون مى غلطند و خانواده هاى به ماتم مى نيشينند و مادران وطن سجده بر خاك مى نهند و چادر به قبرستان مى برند، حاكمان و سران مافيا و رجال و رجاله ها در سپهر رويا هاى طلايى كاذب خود سير و سفر دارند.
يكى در قصر شاهان بر دشت هاى خونين وطن روياى پنج ميليون توريست مى بيند و ديگرى درافق دهكدهء سپهسالار عنقاى سعادت شكار مى كند و آن يكى اصحاب پير و پريشان از كوچه و بازار جمع همى آورد تا مركب ائتلاف درگل نماند و در چنين شرايطى تاج گل نهادن در برابر چشمان ملتى كه بابا ندارد، خود ماتم عظماست !
با اين حال و هواى مملكت قلم از نوشتن باز مى ماند

>>>   Tufan
فعلن هم تعداد سیاحان خارجی ( طالبان پاکستانی، القاعده، داعش، تروریستان عرب تحت نام شکارچی، نیرو های بین المللی، تکنوکراتها، گدایان پاکستانی و غیره آدم های بی سر و پا ) کم نیستند!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است