طالبان از غور به بند سلمای هرات می رسند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۶/۵/۱ کد خبر: 136240 منبع: پرینت

اگر جنگجویان از ولسوالی تیوره ولایت غور بیرون رانده نشوند، پلان بعدی آنان دستیابی به بند سلما در ولایت غربی هرات است.

امر الله صالح، رییس پیشین امنیت ملی در صفحه فیس بوک خود درواکنش به سقوط ولسوالی تیوره غور هشدار به دولت نوشته است که اگر طالبان را از ولسوالی تیوره خارج نسازیدو با انجام ضد حمله کنترل ساحه را بدست نگیرید، گام بعدی طالبان تسخیر بند سلما خواهد بود.

وی گفته است که بین خط تیوره و بند سلما که در ولسوالی چشت هرات واقع شده است، دیگر کدام نیروی دفاعی و خط مستحکم وجود ندارد. طالبان در این حمله از اصل غافلگیری و مانور بهترین استفاده را بردند. شاید بسیاری فکر کنند که تیوره یک گوشه دور افتاده است که نیاز به توجه جدی ندارد، غافل از اینکه تسلط طالبان بر این ولسوالی راه آنان را از مرکز اصلی شان در هلمند به شرق ولایت هرات باز می کند.

گفتنی است که ساعاتی قبل، خبر سقوط ولسوالی تیوره ولایت غور نشر شد اما هنوز گزارشی از میزان تلفات و خسارات اعلام نشده است. فرمانده پولیس نظم عامه ولایت غور گفته است که فرمانده نیروهای خیزش مردمی و عضو مجلس نمایندگان همراه با شماری از افراد خیزش مردمی در نزدیکی ساختمان ولسوالی در محاصره طالبان قرار گرفته اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولسوالی تیوره
بند سلما
نظرات بینندگان:

>>>   قتل_عام
85 مریض 13 داکتر و 8 نرس در شفاخانه تیوره توسط طالبان قتل عام شدند.
آیا زمان تجزیه افغانستان فرا نرسیده است؟

>>>   اهسته اهسته احمدزی برادران خود را به تمام افغانستان ارسال میکند.

>>>   اینکه افغان های بی احساس وتنبل باعث میشوند بطری های مربوط سلما بکفد تقصیر ارگ است ؟ تا حال که انجنیران هندی بودند هیچ مشکلی نبود اما حالا که صاحبان اصلی این وطن پروژه را تسلیم شدند به وظیفه وکار خود خیانت کردند لک ها دالر خساره وارد کردند ، در وجود افغان ها وجدان هست یا نیست؟
100 بطری به اثر بی توجهی مسئولین کفیده که هرکدام پنجهزار دالر قیمت دارد ] این افراد بی کفایت وبی لیاقت مصروف ماهیگیری بودند که حادثه واقع شده
ر

>>>   حکومت به تیوره وغور هیچ ضرورتی ندارد

>>>   کسیکه با افتخار ادعای سر قوماندانی را دارد باید که از بمکم نیرو های مسلح کشور کمک رسانی کند و از حال واحوال انها باخبر باشد که تاکنون چنین کاری صورت نگرفته است همین بی تفاوتی سرقوماندانی اعلی قوای مسلح و مشاور امنیت سبب گردیده تا در اکثر مناطق نیرو های نظامی در مقابل گروه طالبان که از حمایت بی دریغ استخبارات پاکستان ای اس ای واز کمک وسایل خوب نظامی ایران برخوردار هستند ضعیف قرار گیرند و از مناطق عقب نشینی کنند تا تا از تلفات بیشتر افراد شان جلوگیری کنند غنی احمد زی سرقوماندان اعلی و ریس جمهور در فکر از بین بردن رقبای سیاسی از صحنه سیاست و قدرت دولت است تا بفکر جلوگیری از حملات ترورستان طالبان و حنیف اتمر مشاور شورای امنیت احمدزی در فکر نابودی و دوری اقوام دیگر خارج از قوم وزبان خودش و جابجایی افراد وابسته بخوداش از دوستان و رفقای کمونستی گذشته اش در تلاش اند به همین اساس است که مراکز ولسوالیها یکی پی دیگر در ولایات مختلف بدست گروه مزدور طالبان نوکران اجنبی می افتد مسولیت این همه سقوط مناطق بدست طالبان بدوش غنی احمدزی و حنیف اتمر است .

>>>   هشدار چی جانم این حرکت ها و سقوط ها همه اش با مشوره و باخبری دولت صورت میگیرد.

>>>   مشاوریت امنیت ملی مصروف دسیسه بازی برای دوستم نور ومحقق وجنبش روشنائی است طالبان میتوانند همه السوالی هارا تصرف کنند حکومت بعدا پلان عملیات خواهد ساخت

>>>   تازه
در شهرستان #تيوره ولايت غور هر كس فارسي گپ ميزند و بدست طالبان مي افتد سر بريده ميشود.

>>>   كليم الله همسخن
از غور تا بدخشان در زیر چتر رژیمی قربانی می دهیم که هزار فصل مشترک با طالب و تفکر طالبانی دارد. جغرافیای قیمومیت رژیم نیز مناطق ماست و تکس و مالیات نیز از مردم ما اخذ می شود.
من واقعن هیچ دلیل و منطقی نمی بینم که چنین رژیمی بر گرده های ما سوار باشد. واقعن چرا چنین فرمان بردار شده ایم؟

>>>   Temor
در مقابل ظلم و استبداد طالب داعش و دیگر گروه های تروریستی که در کشور ما فعالیت دارند و مردم بی گناه ماره میکشند سر میبرند به قتل میرسانند مردم نباید خاموش باشند در مقابل ای خاینا باید بسیج ملی صورت گیرد
سخن/ قهرمان ملی کشور
متحد شوید ور نه نابود خواهید شد

>>>   هر دردی که ما را رسید بر خود پیچیدیم و همه را دشنام دادیم... حال نوبت خودمان هست.
لعنت بر ما که در این زمان زاده شده ایم و دست ما هم نمی‌رسد در حالیکه کارد دشمن بر استخوان ما رسیده.
#غور

>>>   لطیف_پدرام
"#اقوام_تاجیک_هزاره_و_اوزبیک - برای دفاع از مناطق تان و گرفتن انتقام قتل عام #تیوره و #لولاج آماده باشید."

>>>   باید از دست این حکومت نالایق خود را رهانید. وقت تجزیه رسیده و باید یکبار برای همیشه خود را از دست این جاهلین و قوم الظالمین رها کنیم.

>>>   Maihandost
هم میهنان بی دفاع و مظلوم سرزمینم.
لطفا به دفاع خودی در برابر تروریستان وحشی مرگی بپردازید.
زیرا
اردوی ملی به اردوی افغان تبدیل گردیده و سر قومندان اعلی اردوی افغان پلان ندارد برادران تروریست افغان شان را نابود بسازد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است