مرکز ولسوالی کوهستان فاریاب سقوط کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۱    ۱۳۹۶/۵/۱ کد خبر: 136229 منبع: پرینت

مرکز ولسوالی کوهستان ولايت فاریاب در پی حمله تهاجمی طالبان صبح امروز یکشنبه 1 اسد 96 سقوط کرد.

محمد ناصر، قوماندان نیروهای خیزش مردمی در کوهستان می گوید که بجز قریه خیراباد و یک قلعه، تمامی بخش های مرکز ولسوالی بدست طالبان مسلح سقوط کرده است.

صدها طالب مسلح از شب گذشته بالای منطقه لولاش در کوهستان حمله کردند و نیروهای امنیتی و خیزش مردمی برای جلوگیری از تلفات در قریه خیراباد عقب نشینی کردند.

در پی این حمله تهاجمی دستکم 200 تن از نيروهاى دولتى به شمول 50 کماندو و اردوی ملی، 15 پولیس و بیش از 100 خیزش مردمی در قريه خير آباد اين ولسوالى در محاصره قرار دارند و اگر دولت برای نجات آنان اقدام نکند همه تلف خواهند شد.

يکی از نيروهای پولیس مى گويد که مقدار زياد سلاح، تجهيزات و مهمات دولتی در ساختمان ولسوالی و قوماندانی امنيه وجود داشت که به دست طالبان قرار گرفت و اگر امروز چاره بيرون کردن آنها از قلعه سنجيده نه شود، تيرباران خواهند شد.

منبع‌های محلی همچنین گفته‌اند که در این درگیری 5 تن از نیروهای خیزش مردمی کشته و 12 تن دیگرشان زخمی‌ شده‌اند و نیز 25 تا 30 تن دیگرشان ناپدید شده‌اند.

از سوى هم ذبيح الله مجاهد سخنگوى طالبان گفته است که لولاش مرکز ولسوالى کوهستان، قوماندانى امنيه و شمارى از پوسته هاى امنيتى در اين ولسوالى در تصرف طالبان درآمده است و ده ها تن از نيروهاى دولتى کشته و زخمى شده اند و مقدارى زيادى سلاح و مهمات بدست طالبان افتاده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سقوط کوهستان
فاریاب
نظرات بینندگان:

>>>   نا امنی شمال پلان شوم امریکای جنایتکار.

>>>   حکومت مطابق قانون اساسی وقتی کمک میکند که السوالی کاملا سقوط کند پیش از سقوط کاری کرده نمیتواند قانون میگوید اول سقوط بعد کمک
هرزمانیکه اشرار همه چیز را بردند ویران کردند کشتند بعدا پلان عملیات ساخته میشود وکمک صورتمیگیرد

>>>   به نصرت الله تعالی تمام مناطق را از دشمنان فتح خواهیم کرد و لوحی ارامش و پرچم سفید اسلام را بر تمام مناطق بر افراشته خواهیم کرد . زنده باد مجاهدهین قهرمان امارت اسلامی افغانستان.
حبیب الله یوسف زی

>>>   Raheel
اگر کسی چنین پیامی در مورد وضعیت شمال و خاموشی و بیکارگی سران شمال فرستاده باشد، نظر تان چیست؟

"وزیر، وکیل، والی، ولسوال و قوماندان و جهادی و مقاومتگر دیگر سری برای گشتاندن و چشمی برای دیدن به چشم مردم نباید داشته باشند.

شمال زیر ستم ستوران فاشیزم ارگ سقوط می کند. شما بروید و پولها و مقامهای تان را در دربار غنی نگهدارید!

به یاد داشته باشید! روی سنگ گور تان کسی مجاهد و مقاومتگر نخواهد نوشت مگر مخنثان و بردگان زر که قلادۀ فاشیزم را به گردان انداختید تا مقام و چوکی بگیرید و ناموس مردم تان را به تاراج و حراج بگذارید.
بدخشان، تخار، کندز، بغلان، فاریاب و غور در آتش می سوزد. و شما تماشا می کنید. نه حکومتی تان کاری می کند و نه برون از حکومت. آن که در حکومت است به نواله و اسخوانی که برایش انداخته اند، قانع و خاموش است و آن که برون از حکومت است "در انتظار یکی پاره استخوان" دم می جنباند.

اگر چنین نیست، شما کجایید؟ مگر مرده اید؟"

>>>   وای که چقدر بی غیرت شده اند، چگونه طرف گور مسعود اینها نگاه خواهند کرد و با کدام وجدان؟

>>>   Baran
نه خود می دانند و نه از ما نشسته ها یاری می گیرند چون همه خود عقلی کل اند و بنجشیر از چند نفر محدود کابل از چند کابلی محدود مقاومتگر و شمالی بزرگ از چند افسقالی بی همه چیز دیگر خلاصه خود می برند و خود می دوزند همین است که کاکای عقلی کلی جهان اشرف بچی غنی و قیومی کوچی خیمه نشین سانفراسسکو غرابه می کند

>>>   بدون شک در سقوط تمامی ولایات دراین وقت
جمع اوری حاصلات کوکنار ارگ دست درازی دارد .همش پلان شده است وبه پلان غنی ودیگر فروخته شده های ارگ پیش میرود

>>>   پشتون_های_طالب - مردم تیوره را قتل عام کردند.
۸۵ مریض بستری و ۱۳ داکتر تنها در شفاخانه تیوره تیرباران شدند.
kohdtan

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
#قتل_عام
85 مریض 13 داکتر و 8 نرس در شفاخانه تیوره توسط طالبان پشتون قتل عام شدند.
آیا زمان تجزیه افغانستان فرا نرسیده است؟

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
#فارسی_زبان_های_غور را قتل عام کردند.
آمار تلفات بی حد زیاد است.

>>>   این یک برنامه ازقبل طرح شده ازطرف طلبان نکتای داروصادره شده غرب است که میخواهند سمت شمال سرزمین اش تصرف طالبان وافراد جوانان که ازسمت شمال میباشند درنیروهای امنیتی توسط دیگرطالبان یونفورم دارغنی اتمر به ساحات جنوب . جنوب غرب. شرق فرستاده طوعمه طالب گردندتا این سرزمین مرد خیز که قبلا وجود داشت قهرمانان را درآغوش پروریده بود ازبین برده زمینه اسکان پاکستانی ها رافراهم نمایند بنام مهاجر.
آبشاری"***

>>>   غنی وعبدالله درارگ هرروز بحث وجدل کنند. دیگران ائتلاف بازی ویا اختلاف پراکنی کنند، وقتی طالبان جاهای مهم را گرفت نوبت به ارگ نشینان هم میرسد که حتی هریک به زادگاه شان نتوانند بروند، امیدوارم که طالبان این رهبران رامجازات کنند. مردم باید به فکرخودشان باشند.جان

>>>   #طالب_جنایت_میکند - #پشتون_های_ارگ حمایت میکند

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
#طالب_های_پشتون، شفاخانه تیوره را آتش زدند و #دکتوران و #مریضان را تیرباران کردند.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
فوری !
تیوره بدست هلمندی ها قتل عام شد و نسل کشی جریان دارد.

>>>   Ahmadi
یکی ازوالسوالی های استراتژیکی درولایت غورهست که هم مرزولایت هرات فراه هلمند فاریاب میباشد که فلابدست نوکران پنجابی سقوط کرده خداوند متعال رحم کندسری مردم

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
وقتی طالبان مردار میشوند، چیغ حلقه فاشیزم ستون اول تا پنجم ارگ بیرون میشود، که نسل کشی است !
وقتی غوری ها و یا اقوام غیر افغان از جمله تاجیک ها، ازبیک ها، هزاره ها قتل عام میشوند. ارگی ها از پشت شیشه های تلویزیون فقط میخندند. به شهیدان ما میخندند. میخندند..

>>>   در مراکز شهرستان تیوره در ولایت‌ #غور و ولسوالی لولاش در ولایت #فاریاب، قتل عام فارسی زبانها و اوزبیک ها جریان دارد
لطفن کاری کنید.
بریالی
ادمین

>>>   Mutaref
پروژه نا امن سازى شمالِ كشور به سرعت در حال اجرا است. اگر جلو اعمالِ سياست «بحران» گرفته نشود و جنبش هاى سياسي و ايتلاف هاى كلان وارد بازى نشوند، با اندك غفلت، آنگاه دير خواهد بود.

>>>   غع وغ می گوید خدا تما م ولا یا ت سقو ط کند یک کابل امن باشد دیگر ولا یا ت خد ا کند همین اکنو د سقو ط کند

>>>   چحوری طالبان این همه قدرت رو با این همه تجهیزات تهیه و از کجا اکمالات رو بدست می آورند ، در مورد اکمال تجهیزات حتمن کسی است تا گلو انها رو مسلح و با قدرت تمام دارد پیشروی می کنن، دارد همه روزه هر ولایات کشور رو می گیرد و ارگ خاموش نظاره گر همچو حالات است صدای ازش بر نمی آید ، چون که طالبان انقدر قدرت ندازند و آین خود دولت است که طالبان دولتی رو به چرخ بال های دولت به محل پیاده می کند و با افراد بی گناه بجنگد و همه رو مانن ۱۳۷۱ قتل و غارت می کند تاریخ همیشه بعد از ۳۸ و یا ۴۰ سال تکرار می شود .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است