آمادگی آمریکا و 7 کشور دیگر برای جنگنده‌های اف 35
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۳۹۶/۵/۱ کد خبر: 136213 منبع: پرینت

نخستین نشست آمریکا و 7 کشور متحد آن برای برنامه ریزی مربوط به اجرای عملیات‌های مشترک جنگنده‌های اف 35 در اروپا طی سال‌های آینده برگزار شد.

به گزارش رویترز، نخستین نشست مقام های نظامی آمریکا و 7 کشور متحدش برای برگزاری عملیات های مشترک با جنگنده های رادارگریز اف 35 برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، در نشست 2 روزه‌ای که طی هفته گذشته در آلمان برگزار شده، مقام های رسمی دانمارک، اسراییل، نروژ، هالند، ایتالیا، ترکیه و انگلیس شرکت کرده اند. این مطلب را مقام های پنتاگون و نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده اند. همه این کشورها در حال خرید جنگنده های اف 35 هستند.

برخی کشورهای دیگر مثل بلژیک فنلاند و سوییس نیز در حال ارزیابی خرید و سفارش احتمالی این جنگنده ها هستند، آن هم در شرایطی که تنش بین ناتو و روسیه به شدت افزایش یافته است.

مقام های شرکت لاکهید مارتین بزرگترین تولید کننده تسلیحات نظامی آمریکا، به مقام های رسمی شرکت کننده در این نشست، برنامه بروز رسانی شده 379 میلیارد دالری تولید و ساخت این جنگنده ها را اعلام کرده اند، این پرهزینه ترین پروژه نظامی و تسلیحاتی پنتاگون به شمار می رود. این در شرایطی است که کشورهای اروپایی ظاهرا قصد دارند طی سال های آینده استفاده از این جنگنده ها را افزایش دهند.

تیموتی فی معاون فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ما در قالب گروهی از کشورهای متحد و شریک دور هم جمع شده ایم تا شرایط مربوط به عملیات جنگنده های اف 35 در اروپا را تعیین کنیم.

ایتالیا نخستین کشور خارجی خواهد بود که جنگنده های اف 35 در آسمان آن به پرواز درخواهد آمد. تاکنون 3 فروند جنگنده اف 35 در اختیار نیروی هوایی ایتالیا قرار گرفته است. نروژ نیز تا پایان امسال به این جنگنده ها دسترسی خواهد داشت، اسراییل نیز 5 فروند از این جنگنده را تاکنون تحویل گرفته و انگلیس نیز از سال اینده شاهد پرواز این جنگنده ها خواهد بود.نخستین هواپیمای اف 35 ترکیه در حال ساخت است و دانمارک نیز سال گذشته تصمیم گرفت تا 27 فروند از این هواپیما را طی سال های آینده خریداری کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
جنگنده
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است