خطر سقوط ولسوالی خان آباد قندوز وجود دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۱    ۱۳۹۶/۴/۳۱ کد خبر: 136207 منبع: پرینت

به هیچ وجه امکانات کافی برای جنگ قندوز وجود ندارد و کسانیکه این حرف را می زنند، یکبار هم به قندوز نیامده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امرالدین ولی، رییس شورای ولایتی قندوز در گفتگو با "محور" درخصوص وضعیت امنیتی در قندوز و بخصوص ولسوالی خان آباد گفت: مخالفین مسلح از ساعت 4 صبح امروز شنبه 31 سرطان از تمام جهات به ولسوالی خان آباد حمله کردند و در بعضی از نقاط از گوشه و کنار توانستند به ولسوالی وارد شوند.

ولی می گوید: در این درگیری ها با مقاومت منسوبین امنیتی و ولسوال از سقوط ولسوالی جلوگیری شد اما مشکلات فراوان و خسارات مالی سنگین به مردم این منطقه وارد شده است. جنگ در این منطقه همچنان پابرجا است و تهدید و خطر سقوط وجود دارد.

رییس شورای ولایتی قندوز، درخصوص گشایش مسیر شاهراه بغلان – قندوز گفت: وضعیت این شاهراه وحشتناک بوده است اما مسافرین از آن عبور و مرور کرده اند. مشکل اصلی ای که سبب نگرانی مردم شده است این است که مسوولین می توانند بروند در ساحه عملیات کنند اما نمی توانند منطقه را حفظ و ثبات آن را تامین کنند؛ حکومت متوجه این نگرانی مردم باشد.

وی بیان کرد: مردم قندوز آماده هستند که برای حفظ ساحه هایشان دست به دفاع بزنند اما تازماینکه منطقه بدست آمده حفظ نشود وضعیت بهبود نمی یابد و جنگ به داخل شهر کشیده می شود.

ولی، درخصوص اینکه گفته می شود امکانات کافی برای جنگ قندوز وجود دارد نیز می افزاید: این حرف از سوی کسانی است که شاید یک بار هم به قندوز نیامده باشند و مساله را درک نکرده باشند. امکانات اصلا کافی نیستند و فقط کماندوها منطقه ای را پاکسازی می کنند اما برای نگهداری آن نیرو و تجهیزات در دسترس مسوولین قندوز نیست.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات طالبان
خان آباد قندوز
نظرات بینندگان:

>>>   والی تعین شده از جانب ارگ خود طرفدار طالبان است با موجودیت چنین والی وضع کندوز بهبود نخواهد یافت .

>>>   این پرنسیپ حکومت است تاالسوالی سقوط کند همه امکانات بدست اشرار بیافتد همه چیز ویران گردد بعدا حکومت آن السوالی را تحت مدیریت میگیرد

>>>   اگر مردم قندوز مسلح نشوند و اگر اتلاف نجات به فکر شمال نباشد. در اینصورت سقوط قندوز توسط طالبان ارگ ریاستجمهوری حتمی است.

>>>   مقصر اصلی خودمان هستیم. که بنام کوچی این ....ها را در وطن جا دادیم. و امروز بالای ما تجارت شخصی میکنند

>>>   Zafari
من از طرح دکتر پدرام برای محلی ساختن امنیت حمایت میکنم.

>>>   ما وتمام همکاران ودوستان ما ازطرح منطقی داکترپدرام حمایت میکنیم. .

>>>   و با گذشت زمان این حرف حسابی #دکتر_پدرام را خواهیم فهمید که گفته بود:
«فرزندان تان را از هلمند، قندهار، ننگرهار و ... بخواهید تا امنیت بدخشان را بگیرند». بدخشانی هم در میدان جنگ می میرد و هم درخانه. ما هرچه در فیسبوک لعنت بفرستیم و محکوم کنیم، جای را نمیگیرد. پیام طالب پیام مرگ است، این گروه سفاک جز کشتن و کشته شدن هدف دیگر ندارد. وقتی طالب برای محروم نگهداری مناطق شمال از تعلیم و زندگی و انقام گیری از محرومیت های چندین ساله جنوب، از سوی حلقات درون نظام در شمال و به خصوص بدخشان تمویل و حمایت می شود، پس توقع تامین امنیت از وکلا و چهره های سیاسی بدخشان بیجاست. باید زمینه های شکست و نابودی طالب در بدخشان از طریق قیام مردمی بررسی شود. ماهیت جنگ طالب باتوجه به جغرافیای که در اختیار دارند و افراد خارجی که در ترکیب شان است، از گذشته تا امروز زمین و آسمان تفاوت دارد. حرف آخر این که بدخشان را بدخشانی باید نجات دهد، حکومت هرگز کاری نمی کند.
آریایی

>>>   Mohammad
غور:
طالبان .....و بی فرهنگ،برادران کرزی،غنی و راکتیار صاحب در پی عملیات سنگین شان ولسوالی تیوره را به تصرف خود درآوردند.
داکتر صاحب ابراهیم یکی از فرزندان اصیل کشور با شنیدن خبر حمله به این ولسوالی به کمک نیروهای امنیتی کشور میشتابد و قبل از رسیدن ایشان ولسوالی سقوط میکند و داکتر صاحب در محاصره طالبان مزدور قرار میگیرد که خو شبختانه با مقاومت و فرستادن چندین طالب وحشی به جهنم حلقه محاصره را میشکند و خود را در ساحه امن میرساند‌.
انشاه الله با درایت‌،تجربیات،مقاومت و پایمردی که داکتر صاحب ابراهیم دارند به زودی تمام طالبان مزدور و خاک فروش در این ساحه را روانه دوزخ میکند.
خداوند بزرگ فرزندان اصیل و وطن دوست میهن را در حفظ خود نگهدارد تا اینکه مزدوران وحشی و بی فرهنگ اجانب به اهداف خود نرسند‌.

>>>   مردمی که به عبدالله رای داده بودند، همین روزا در دم توپ و تانک ستون اول و پنجم ارگ در حال نابودی اند. از بدخشان گرفته تا هرات و غور. ولی عبدالله جان ایزو به آرامگاه ظاهر شاه زنجو رفته اکلیل گل گذاشته است. شرمت باد.
نسل کشی اوزبیک ها، هزاره ها و تاجیک ها را بس کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است