رییس‌جمهور فیلیپین: به آمریکای چندش‌آور نمی‌روم
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۶/۴/۳۱ کد خبر: 136177 منبع: پرینت

رییس جمهور فیلیپین می‌گوید هرگز به آمریکا سفر نخواهد کرد.

به گزارش رویترز، در حالی که نمایندگان آمریکایی مخالفت خود را با دیدار رودریگو دوترته رییس جمهور فیلیپین از کاخ سفید اعلام کرده اند، وی روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: هرگز به آمریکا سفر نخواهم کرد.

وی آمریکا را یک کشور چندش آور و پلید ارزیابی کرده است. اظهارات دوترته ظاهرا در پاسخ به سخنان جیمز مک گاورن نماینده کنگره آمریکا بوده است که در کمیسیون حقوق بشر گفته بود، اگر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا از رییس جمهور فیلیپین برای سفر به واشنگتن دعوت به عمل آورد، من به شدت نسبت به این سفر اعتراض خواهم کرد.

کمیسیون حقوق بشر متشکل از نمایندگان کنگره آمریکا بوده و روز پنجشنبه برای استماع عملکرد دولت دوترته در زمینه مقابله با مواد مخدر برگزار شده بود. در عملیات سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر در فیلیپین تاکنون هزاران نفر از شهروندان این کشور کشته شده اند و این مساله با انتقاد شدید واشنگتن روبرو شده است.

گروه های حقوق بشر اعلام کرده اند که بسیار از تلفات این عملیات، اعدام های صورت گرفته توسط پولیس بوده ولی مقام های فیلیپین این اتهامات را رد کرده اند.

دوترته در سخنانی گفت: هرگز زمان و فرصت آن را نخواهم داشت تا در دوره ریاست جمهوری ام به آمریکا سفر کنم یا حتی پس از آن. چه چیزی باعث شده که این آدم (مک گاورن) تصور کند که من می خواهم به آمریکا سفر کنم؟

وی افزود: من آمریکا را دیده ام، آمریکا یک کشور پلید و چندش آور است... خوب است که کنگره آمریکا درباره موارد نقض حقوق بشر از سوی دولت این کشور تحقیق کند که تاکنون منجر به مرگ تعداد زیادی غیر نظامی در جنگ های خاورمیانه شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
فیلیپین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است