جنگ مبنی بر آجنداي معينی به شمال منتقل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۹۶/۴/۳۱ کد خبر: 136168 منبع: پرینت

جنگجويان از مجاري مختلف به شمال منتقل شدند. جنگ افزارها از زمين و هوا براي شان تسليم داده شد. اكنون هزاران تروريست در قالب همين آجندا از بدخشان شروع تا تخار و قندوز و بغلان و فارياب و سرپل و جوزجان و حتی مزار، با تجهيزات فراوان و زمينه هاي محلي، مي جنگند و هر ساعت فاجعه مي آفرينند اما خطرناك تر از ظاهر جنگ در شمال، آجندا و اهداف پنهان و شوم اين جنگ است.

مردمان شمال، با پديده جنگ و مقاومت و دشواري آشنايي زياد دارند؛ نابودي تعدادي از تروريست هاي اجير و تصرف پايگاه هاي آنها براي شان موضوع ساده اي است اما جنگيدن در برابر اهداف و آجندای پنهان، بازي بزرگ و توطیه سازمان يافته كه نمي خواهد تروريستان در شمال از بين بروند و مناطق تحت سيطره شان پاک شود، بسيار مشكل است.

اين اهداف و آجنداي پنهان نه تنها اجازه نابودي طالبان تروريست و ديگر تروريستان را در شمال نمي دهد، بلكه به تقويت اين گروه ها و حفظ مناطق شان مي كوشد. توطيه اي كه در بغلان جريان دارد؛ توطيه و بازي بزرگي كه در بدخشان و قندوز مديريت مي شود، از همين اهداف شوم و آجنداي پليد آب مي خورد. جنگ و ناامني سراسر شمال كشور را فرا گرفته است. روزانه ده ها جوان و طفل و زن در بغلان و بدخشان و قندوز و تخار و ولايات مختلف شمال، شهيد مي شوند.

غفلت و بي برنامگي بزرگان شمال كشور، سردرگمي و پراكندگي نسل جوان و ناآگاهي مردم از آجنداي شوم جنگ در اين مناطق، زمينه ساز تقويت و گسترش جنگ شمال مي باشد.
دشمن از زمينه هاي محلي و ناآگاهي و فقر مردم بهره فراوان مي برد. نزديك است دشمن اصلي ولايات مختلف شمال مردمان همين ولايات شوند. اكنون سرباز طالب و داعش در شمال، فرزندان همان آب و خاك هستند. اين بسيار خطرناك و كشنده است.

دشمن در ذهن و زندگي ما با هر بهانه و دليلي لانه كرده است، ديگر نياز به جنگجويان خارج از اين مناطق ندارد. تفكر افراطي، ذهنيت حذف و ترور در خانه هاي ما در شمال نهادينه شده است. اين معضل ساده اي نيست. سال ها در قالب اهداف و آجنداي مشخصي كار شد تا گپ بدينجا كشيد.

اين جنگ با درهم آميختگي كه دارد و آجندايي را كه حمل مي كند، از ما قرباني زيادي مي گيرد. نابودمان مي كند.

هوشمند فرارودی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شمال افغانستان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   بازی با شمال بازی با مرگ هست. هرکسی که درشمال پلان شوم دارد خودش با گروهش نابود میشود . اشخماص که درشمال پلان داردن باید از گذشته ها درس عبرت بگیرند
اریامهرازکابل

>>>   مقصر اصلی خودمان هستیم. که بنام کوچی این .....ها را در وطن جا دادیم. و امروز بالای ما تجارت شخصی میکنند

>>>   Zafari
من از طرح دکتر پدرام برای محلی ساختن امنیت حمایت میکنم.

>>>   و با گذشت زمان این حرف حسابی #دکتر_پدرام را خواهیم فهمید که گفته بود:
«فرزندان تان را از هلمند، قندهار، ننگرهار و ... بخواهید تا امنیت بدخشان را بگیرند». بدخشانی هم در میدان جنگ می میرد و هم درخانه. ما هرچه در فیسبوک لعنت بفرستیم و محکوم کنیم، جای را نمیگیرد. پیام طالب پیام مرگ است، این گروه سفاک جز کشتن و کشته شدن هدف دیگر ندارد. وقتی طالب برای محروم نگهداری مناطق شمال از تعلیم و زندگی و انقام گیری از محرومیت های چندین ساله جنوب، از سوی حلقات درون نظام در شمال و به خصوص بدخشان تمویل و حمایت می شود، پس توقع تامین امنیت از وکلا و چهره های سیاسی بدخشان بیجاست. باید زمینه های شکست و نابودی طالب در بدخشان از طریق قیام مردمی بررسی شود. ماهیت جنگ طالب باتوجه به جغرافیای که در اختیار دارند و افراد خارجی که در ترکیب شان است، از گذشته تا امروز زمین و آسمان تفاوت دارد. حرف آخر این که بدخشان را بدخشانی باید نجات دهد، حکومت هرگز کاری نمی کند.
آریایی

>>>   تمام ارزگان و یک قسمت عمده زابل، هلمند، غزنی، وردک، قندهار، و نیمروز هزاره نشین و تاجک نشین بودند که توسط سفاک عبدالرحمن خان نسل کشی شدند و فرار داده شدند و زمین آنها به پشتون ها داده شد۰ زیادترین وحشت کشتار و ظلم را هزاره ها دیدند۰ در دوران های بعدی تا امروز در شمال، غرب، و مناطق مرکزی زمین های درجه اول زراعتی به ناقلین پشتون داده شد و در آنجا جابجا شدند در حالیکه مردمان اصلی آنجا ها همه بی زمین و در فقر بودند و هستند۰

>>>   عده بزرکی از مخالفین بنام نشتر زنان تریاک به شمال انتقال شدند و هرگاه کسی خواست مخالفت کند از ارگ و مشاوریت شورای امنیت ارگ کفته شد که اینها تبعه افغانستان اند و میتوانند به هرجا بروند و بته های تریاک را نشتر بزنند و همین که به شمال رسیدند از طریق هوا برای شان اسلحه فراوان رسید و اکنون حال شمال به این روزگار کشانیده شده و این همه کار نیست ستون پنجم پلان های شوم فراوانی را در سر میپروراند

>>>   خوب شد که حد اقل از درد دل جنوب بفهمد که جنگ را که پدرشان یعنی امریکایی ها آورده اند/


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است