عقل و زبان شان در اختیار چوکی و نان است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۳۹۶/۴/۳۱ کد خبر: 136156 منبع: پرینت

چوکی‌ها تقسیم خواهند شد، حتی اگر خلاف قانون باشد.

باز هم انتخابات در راه است و تا چندی سمارق‌های بیشماری سر خواهند کشید. مردم بلندگو و سخنگوهای تازه را خواهند دید و همان وعده‌های لاف و دروغ باز هم تکرار خواهند شد. چوکی‌ها تقسیم خواهند شد، حتی اگر خلاف قانون باشد.

هر یک آهسته و آرام به مقام خواهد رسید. شکم‌هایی برای رضای خدا و شکم‌هایی از برای سلطان و شکم‌هایی از حرص پر خواهند شد. شکم‌ها همه بزرگ و بزرگتر خواهند شد اما برنده‌ها برای خودشان کار خواهند کرد. چه بسا کسانیکه بعدا بی‌آب شوند و چه کسانیکه پیشتر از بعدا اما بی گمان کسانی و حتی شخصیت‌هایی خویشتن، عقل و زبان خویش را برای چوکی و نان در معامله خواهند گذاشت.

تجربه نشان داده‌است که تنها آنهایی پس از پیروزی با شهنشاه می مانند که برای نان و چوکی می پیوندند. تاریخ نشان داده است که سلاطین ما نیاز بیشتر به مداح و گسترش دسترخوان داشته اند تا فکر خدمت به خلق الله! اما دردناک ترین بخش این بازی همان است که علمی ترین شخصیت‌ها را دلقک می سازند و مردم را نسبت به آینده و آرمان‌ها بد‌بین تر.

عزیز رفیعی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انتخابات افغانستان
رهبران سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   هوتل ها هم باید آماده گی داشته باشند بر ای من هرکاندیدی که یک شکم ســــیــر قابلی ازبکی بدهد به همان رای میدهم

>>>   Baha
فرهنگ کوچی گری یک افتضاح شرم آور دپلوماتیک
زمانی که اشرف غنی کوچی از طویله امرخیل این گوسپند را سفیر کبیر امریکا مقرر می کند، آیا چیزی از انسانیت و فرهنگ دپلوماتیک هم می فهمند ؟ این مایه آبروریزی و اوج حقارت کشوری است که رییس جمهورنژاد پرستش ، فرهنگ یک کشور چند ملیتی را فرهنگ کوچی گری و وحشت در جهان معرفی می کند. این سفیر دختران تیم روباتیک را در امریکا لباس کوچی پوشاند، که هیچ یک آنها کوچی نبودند و این خود یک تهاجم فرهنگی است.
آیا یک روان شناس ، یک حیوان شناس، یک آنتروپولوجست، در کشوراست یا نه، که بگوید اشرف غنی چه گونه موجودی است و به کدام سو روان است و از جان مردم چه می خواهد؟ به خدا سوگند به انسان بودنش شک باید کرد. به باور من باید مرده اش را در موزیم داروین برای پژوهش آنتروپولوجست ها گذاشت.
نوت : معلوم می شود که این سفیرک لنگوته دار همسر خارجی دارد، اما هنوز هم آدم نشده است.

>>>   'غنى شوونيست قومى، احساساتى، دمدمى مزاج بوده و استعداد دكتاتورى دارد'
مختصرى از روزنامه ٨ صبح:
١: شبکه‌ های مافیایی اقتصادی اطراف غنی کم نیستند. آن‌ چه که در کمیته تدارکات زیر نام شفافیت می‌ گذرد، فاجعه‌ بار است.
٢: حلقه ٦ نفری تصمیم‌ گیرنده در ارگ همه از یک قوم و سمت‌ اند. غنی حتا در انتخاب حلقه ی کوچک تصمیم‌ گیری خویش نیز برخورد شوونیستی کرده است.
٣: غنی وقتی بحث مشارکت و همه ‌شمولیت سیاست می‌ رسد، ذهنش به جز چند فرد محدود از لوگر، ننگرهار، لغمان و تا حدی فراه، جای دیگری نمى رسد.
٤: تمامی نشانه‌ های حکومت‌ داری اشرف غنی، حکایت از میلان شدید وی به سمت ایجاد یک دولت توتالیتر و خودکامه می‌ کند.
٥: اشرف غنی احمدزی برخلاف ادعای خودش نه تنها گامی در راستای مبارزه با فساد برنداشته است؛ بلکه شبکه جدیدی از مافیای فساد را که به صورت گسترده به خودش وابسته است، ایجاد کرده است.
٦: غنى بر آن‌ چه می‌ گذرد یا چشم‌ پوشی می‌ کند و یا توان مقابله با آن را ندارد، چون از اکثر کسانی که شریک این حلقه‌ ‌اند، به لحاظ اخلاقی و مالی در جریان انتخابات ریاست جمهوری بدهکار است.
٧: مسير غنی به صورت محتمل ممکن به یک جنگ داخلی تمام‌ عیار منجر شود.
#مسلم_شيرزاد

>>>   یک نفر ازرفیقش سوال کرد که آیا روباه تخم میکند یا چوچه می زاید؟ رفیقش درجواب گفت: ازاین حیوان حرام زاده هردوی آن برمی آید. خداعاقبت ملت مارا بخیرکند. درین روزها جوی خون جاریست، وهرروز تروریست ها ولسوالیهارا یکی پس ازدیگری میگیرد،اما این ... بی خیال که گویا آب ازآب تکان نخورده ونیم کشور دردست تروریست ها نیفتاده.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است