ابراهیمی: معاون اول رییس جمهور بی گناه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۶/۴/۲۹ کد خبر: 136131 منبع: پرینت

معاون نخست رییس جمهور بخواهد تاکنون در هیچ محکمه ای مجرم شناخته نشده است و هر وقت بخواهد می تواند به کشور بازگردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس نمایندگان در نشست روز چهارشنبه 28 سرطان 96 ضمن ابراز نگرانی از اختلافات روزافزون در سطح رهبری حکومت وحدت ملی بر پایان یافتن اختلافات تاکید کرد.

ابراهیمی گفته است که مطابق قانون اساسی و قوانین نافذه کشور تا زمانیکه حکم نهایی از طرف محکمه ذیصلاح صادر نشده معاون اول رییس جمهور بی گناه است و هر زمانکه خواسته باشد می تواند به کشور بیاید و از هر آدرسی که مانع آمدن وی شوند خلاف قانون است.

وی افزوده است که شکاف های عمیق در سطح رهبری حکومت و ایجاد ایتلاف های پی در پی میزان نگرانی ها در عرصه های مختلف امنیتی، سیاسی و اقتصادی را بشدت افزایش داده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس مجلس نمایندگان
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   به همه دوستان مشوره میدهم که یکبار تاریخ شکل گیری همین پارلمان را بیاد بیاورند و بعد هم بر این محور باندیشند که همین آقای عبدارووف خان ابراهیمی چگونه به ریاست پارلمان رسید؟ کرسی ایکه حتی خوابش را نمیدید! این آقا باید نه تنها از جنرال دوستم دفاع نماید بلکه روز یکبار بر پای عکسش سجده نماید! همه دوستان میدانند که ریاست این آقا در ولسی جرگه نتیجۀ اختلافات سران پشتون و فارسی زبان بر سر ریاست ولسی جرگه بود که سر انجام این کرسی را خیراتی به این آقا دادند و ریاست پارلمان در واقع ضمن یک معامله به این آقا رسید و دلیلش هم این بود که گویا قوم ازبیک در پارلمان یک قوم خاموش و غیر جانب دار است به همین دلیل ایشان انتخاب شدند، بیخبر از اینکه این قوم در داخل پارلمان با اقلیت بودنش جز خاموشی چه کاری را میتوانست بکند ورنه کارنامه های این قوم در تحت رهبری جنرال دوستم از هیچ نظری پنهان نبوده و نیست، حال بر آقای ابراهیمی است که دوستم را از هرگونه جنایت مبرای بداند.
میهن زرغون

>>>   جناب ابراهیمی آیا شما خدا را میشناسی؟
اگر میشناسی از این انسان های آ....طرفداری نکینید . این انسان های .....و آدم کش هزاران انسان بیگناه این کشور به ناحق به قتل رسانید اند . که دوستم یکی از ایناشخاص است.
کسی که به دادستانی حاظر نمیشود پس چرا شمامیگوئید که بیگناه است.
لطفآ بگذارید که چنین انسان ها به سزازی اعمالشان برسند.
هدایت امیر

>>>   بچیم توره به ای گپها چی؟ برو قروت خوده بخو و در باره رشوت ها و کمیشن کاریهایت فکر کو که کدام پارلمانی ازیت پیش نشه!!!!!!!!!!! اگه بینی ات از بریدن است.

>>>   پلان دستگیری جنرال دوستم خنثی شد
چرخبال های اکمال کننده طالب وداعش «مشکوک» اند یا طیاره جنرال دوستم؟
پایگاه های اطلاعات فضایی امریکا و ناتو طیاره حامل جنرال دوستم را از فرودگاه انقره رد گیری کرده و از قبل میان ارگ و امریکایی ها هم آهنگی شده بود که جنرال نباید در منطقه استراتیژیک شمال افغانستان درکنار عطا محمد نور سنگر بگیرد. فیصله به این بود که وی مجبور به آمدن به کابل شود تا آسان تر محاصره ، دستگیر و بی حیثیت ساخته شود. اما جنرال زیرک و روزگار چشیده، به موقع مسیر عشق آباد را در پیش گرفت و بدین ترتیب، سناریوی مشترک نیروهای بین المللی و محفل ارگ به هم خورده است.
منابع نزدیک به دوستم با تکیه بر دپلوماسی فعال، از تایید این خبر طفره رفته و اینک مقامات بلخ گفته اند که طیاره ترکی حامل مهمانان ترکی بوده و جنرال هنوز در انقره به سر می برد. این خبر متناقض و مظنون به نظر می آید. پیش ازین نیز هیچ گاه تردد طیارات ترکیه که به عنوان عضو باشگاه ناتو درافغانستان ثبت نشده است.
حضور یا غیابت جنرال درطیاره یک بخش مسأله است. اما به رُخ دیگر ماجرا توجه کنید:
یک مقام حکومتی که از ذکرنامش پرهیز کرده به رادیو آزادی گفته که اطلاع رسیده بود یک طیاره مشکوک ترکیه را به مقصد مزارشریف ترک کرده است.
درین شانزده سال، که جنرال دوستم ده ها بار به ترکیه سفر داشت، هیچ هواپیمای «مشکوک» از ترکیه به سوی افغانستان مورد پیگرد قرار نگرفته بود؛ حالا با تغییرآب وهوای سیاسی در ارگ، گپ به این جا رسیده که «مقامات» کابل که ازمرگ خود خبردارند نه از آمد وشد پرنده ها در آسمان افغانستان، نسبت به طیارات مشکوک ابراز مسئولیت می کنند. به گفته مقام مجهول ساکن ارگ، به خلبان هواپیمای جنرال دوستم سفارش شده بود که تا «روشن شدن حقیقت»، طیاره مشکوک به میدان هوایی کابل فرود بیاید. این مقام عضو محفل ارگ، دربارۀ گردش و انتقالات رسوا آمیز طیارات «مشکوک» در مناطق مختلف شمال و غرب که هماره در نواحی زیرنفوذ تروریست ها نشست می کنند، هیچ گاهی صدای خود را بلند نکرده اند.
گزارشنامه افغانستان

>>>   اسماعیل یون زن خود را به دیدار گلبدین برده است.
گفته مى شود كه ملاقات تعارفى گلبدين و زن يون پشت در هاى بسته صورت گرفته است !
هوشنگ سامانيان

>>>   اظهارات غير مسولانه ابراهيمي به خاطر تعلقش ازبك بودنست از ايشجي يك بار بي كناهي اش را ببرسيد
كابلي

>>>   حکومت افغانستان از همه چیز با خبر است خصوصا ستون پنجمی ها که از سیر تا پیاز ستون اول تا چهارم رو تحت کنترل دارد که کسی سر از پا خطا نکند و همه چیز تحت کنترل است و هیچ احدی تخطی نه میتونه بکند و موضوع دوستم هم چنان ، دولت به این تر قند می خواست جناب دوستم رو در کابل و فورا معرفی به دادگاه و یا حبس بکند و به خواست ستون های اول تا پنجم ، اما خلاف بر نامه پیش رفت ، و جناب دوستم جان به سلامت برد از دو سوی قصد یکی غورماچ و دیگری از این توطئه .خدا خیر کند از توطئه سوم .

>>>   اگرمنصفانه وغیرجانبدارانه قضاوت کنیم ، شما بگویید که میان دوستم وگلبدین کدام جنایتکارتراست؟ یکبارسردر گریبان کنید ، خوب است. این سیاست یک بام ودو هوا به جایی نمیرسد. با این مترهایی که غنی وتمیش گزمیکنند ، کارمملکت به تباهی بیشترخواهد کشید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است