ممانعت از ورود دوستم، افتراق سیاسی مضاعف
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۴    ۱۳۹۶/۴/۲۹ کد خبر: 136117 منبع: پرینت

عدم اجازه نشست هوا پیمای حامل جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در فرودگاه شهر مزار شریف، افتراق سیاسی و قومی را در کشور مضاعف ساخته و از طرف دیگر اینکه این ممانعت از سوی قوای ناتو در این ولایت انجام شده است.
بی طرفی ناتو را در بازی های سیاسی و جناحی داخلی و از طرف دیگر استقلال و حاکمیت ملی افغانستان را زیر پرسش قرار می دهد.

جنرال دوستم به عنوان معاون اول برحال رییس جمهور، بر اساس قوانین افغانستان بری الذمه بوده و تا زمانیکه از سوی دادگاه با صلاحیت محکوم نشود، هیچ نشانی ای حق ممنوع الدخول کردن ویا ممنوع الخروج کردن وی و حتا هیچ شهروند عادی کشور را ندارد.

ناگفته پیدا است که پرونده اتهام های وارده به جنرال دوستم بیشتر از اینکه حقوقی باشد، سیاسی به نظر می رسد. ولی با آنهم دوستم مکلف است تا در موقع مناسب و در یک دادگاه با صلاحیت، منصف و به دور از آمیختگی های سیاسی از خود در پیوند به اتهامات وارده دفاع نماید.

حرف فرجامین، ناتو بهتر است تا خود را وارد بازی ها و طرف گیری های سیاسی و جناحی در افغانستان نساخته و بدین گونه علاوه از حفظ بیطرفی در امور داخلی کشور، احترام به دموکراسی و استقلال افغانستان، به قاعده بازی، فلسفه وجودی اش در این جغرافیا احترام گذاشته و با چنین اشتباهات مشروعیت نیم بند حضورش در افغانستان را در سطح جهانی زیر پرسش قرار ندهد.

فتانه گیلانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
گیلانی
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان سرزمین است تمام فضا .زمین .اقتصاد امنیت .خلاصه همه دراختیار کشورهای غول دنیا قرارگرفته است پس ما دریک کشوری زنده گی میکنیم اشغال شده است اشغالگران همیشه کوشش کردن با مهره های دست نشانده خود افغانستان را نه آباد ونه امنیت بیاوردتازمانیکه مردم افغانستان مثل مردم سومالی درفقروگسنگی قرارگیرد.
کجا است آن غیرت پختون والی های ملالی.احمدشاه درانی که لاف آن راهمیشه می زنید.
آبشاری:

>>>   کودتای حنیف اتمر علیه وزیر داخله
حنیف اتمر در زمانی که وزیر داخله در سفر بیرون از کشور بوده نزدیک به صد نفر از منصوبان وزارت داخله از وظایف شان برکنار و به مناطق دور دست و جنگی تبدلیل میکند. بجای آنها افراد نایشته خود را که اکثرا پیوند با داعش و طالب دارند جابجا میکند. وزیر داخله پس از برگشت از سفر فورا جلو این کودتا را میگیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است