عمان، میانجی عربستان و یمن باشد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۶/۴/۲۸ کد خبر: 136096 منبع: پرینت

جانى ایساکسون: در طرح صلح یمن نبایستی از ظرفیت عربستان و امارات استفاده کرد
به گزارش خبرنگار سایت مدیوم (Medium) شریف عبدل کوددوس (SharifAbdelKouddous) در نشست استماع سنای آمریکا در تاریخ 11 جولای جانی ایساکسون سناتور آمریکایی «پروژه صلح یمن » را مطرح نمود.

به گزارش این خبرنگار که از صفحه توییتر جری موران (Jerry Moran) سناتور آمریکایی حاضر در جلسه نقل کرده است، جانی ایساکسون در این پیشنهاد اظهار کرده است که نیروهای نظامی عمان به عنوان طرف ثالث به عنوان میانجی از طرف سازمان ملل در الحدیده استقرار یابند.

ایساکسون در اظهارات خود تاکید کرده است که در این طرح نبایستی به هیچ وجه از ظرفیت نظامی عربستان، امارات متحده و مصر استفاده کرد. از نظر او ثابت شد که عربستان سعودی نمی تواند در بحران یمن تمام کننده و پیروز میدان باشد.

وی همچنین با تاکید بر صدور قطعنامه از طرف سازمان ملل آنرا به عنوان تنها راه حل توقف بحران و جنگ این کشور و رسیدن به راه حل سیاسی عنوان کرد.
ولیکن ریاض نتوانسته به عنوان اصلی ترین حامی عبدربه دولت فراگیر رادر یمن مستقر نماید. ریاض و عبد ربه می بایستی در توقعات خود تعدیل جدی ایجاد کنند. اینکه ریاض انتظار داشته باشد سازمان ملل و دیگر کشورهای منافع ریاض را تامین کنند منطقی نیست.

گفتنی است که جنگ بین یمن و عربستان حدود 4 ماه است که وارد 3 سالگی خود می شود و به گزارش سازمان ملل تاکنون بیش از 8 هزار نفر کشته و حدود 42 هزار نفر نیز زخمی شده اند و وضعیت زندگی برای زنان و کودکان یمنی بسیار دشوار شده است. گفتنی است حدود 60 درصد کشته شدگان در این جنگ غیرنظامیان یمنی هستند که از طریق حملات هوایی عربستان سعودی صورت گرفته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمان
عربستان
یمن
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است