هیات میانجی حکومت به ترکیه رفت
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۶/۴/۲۸ کد خبر: 136089 منبع: پرینت

پس از آنکه هواپیمای حامل جنرال دوستم اجازه نشست در میدان هوایی مزار شریف را نیافت، بسوی کابل هدایت شد اما با دستور جنرال دوستم به ترکمنستان رفت و از آنجا که جنرال دوستم ویزای ترکمنستان را نداشت بناچار به ترکیه عزیمت کرد، هیاتی از سوی رییس جمهور به سرپرستی سید سعادت منصور نادری برای میانجیگری عازم ترکیه گردید.
این هیات قرار است طی چندین نشست با جنرال دوستم به یک توافق کلی رسیده و با دست پر به کابل بازگردد.

گفته می شود که صلاح الدين رباني بدون هماهنگي با ارگ رياست جمهوري اجازه نشست يك هواپيماي تركي را از ادرس وزارت خارجه به نام تاجران تركي صادر کرده بود كه بعدا معلوم مي شود جنرال دوستم در هواپيما است.
ارگ رياست جمهوري در تماس با جنرال دوستم خواهان نشست اين هواپيما در كابل مي شود كه از جانب جنرال دوستم رد مي گردد.
بعدا ارگ رياست جمهوري دستور منع نشست هواپيماي جنرال دوستم را به نيروهاي الماني كه مسووليت كنترول هوايي ميدان هوايي مزار را دارند، صادر مي كند.

عطا محمد نور كه انتظار پذيرايي از جنرال دوستم را در فرودگاه بلخ داشت، پس از تماس با نيروي هاي آلماني خواهان اجازه فرود امدن اين هواپيما مي شود كه نيروي الماني تاكيد مي كنند تابع امر حكومت مركزي هستند و بايد اين مشكل با كابل حل شود.

از سوی دیگر یک منبع غیر رسمی گزارش داد که علت اصلی عدم نشست هواپیمای حامل جنرال دوستم در مزار شریف، نقشه کودتای از قبل طراحی شده علیه حکومت مرکزی بوده است که حکومت از این امر واقف شده و از نیروهای ایتلاف خارجی خواست تا اجازه فرود به هواپیمای مذکور را در مزار شریف ندهند.

یک منبع رسمی در ارگ نیز اذعان می دارد که درصورت نشست هواپیمای حامل جنرال دوستم در کابل، وی توسط نیروهای خارجی بازداشت می شد و سپس به دادگاه تحویل می گردید.

قبل از نشست هواپیما در مزار شریف، جنرال جان نیکلسون، قومندان امریکایی قوای امریکا و ناتو از فرمانده آلمانی ناتو در مزار خواسته بود که اجازه نشست به این هواپیما را ندهد و هواپیمای مذکور را به سوی کابل هدایت کند.

قبلا نیز هیات های دیگری از جانب حکومت مامور گفتگو با جنرال دوستم شده اند که همه انها دست خالی پیش رییس جمهور بازگشته اند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دوستم
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   چـرا باتور دوستم با فرخنده زهرا نادری نکاح وعروسی نکرد دلیلش چی بود؟؟؟

>>>   مردان شمال عطا محمد نور جنرال دوستم و محقق باید اول پایگاه اشغالگران و حامیان دولت فاشیستی را از مزار شریف بسته کنند. تا این اشغالگران خارجی بار دیگر به مسایل داخلی وطن ما دخالت نکند.

>>>   مرگ بر دزدهای غربی

>>>   ای جنرال تاریخ.
فریب احمدزی هتلری را هرگز فراموش نکن.

>>>   بروید از ابر قدرتهای روسها و ایرانیها در مقابل دزدهای امریکای کمک بگیرید.

>>>   نیرو های خارجی اینقدر کوتاه فکر نخواهد بود تا به مسایل داخلی حکومت افغانستان علناٌمداخله کنند زیرا امریکا این را قبلاٌ در لبنان تجربه و نتیجه مصبت باری از آن گرفته اند چنانچه مخالفت لبنانی ها در دهه ۶۰ در برابر مداخله در امو ر ذات البینی رهبران لبنان و حضور نیرو های امریکا در لبنان سبب تلفات بیشمار آنها و بالاخره باعث خروج شان از لبنان گردید.

این مشکل که در افغانستان خلق گردیده ناشی از عدم کفایت و صلاحیت رهبری و سو اداره حکومت است که باید از راه های مسالمت آمیز و از طریق تفاهم ملی حل و فصل شود نه بر اساس فرمان و فر مایش خارجی ها. نماینده سازمان ملل متحد در حدود یکماه قبل در جلسه شورای امنیت واضحاٌ گزارش داد که بنا بر سو اداره در افغانستان روز بروز تعصبات قومیتی گسترش می یابد و افغانستان دارد بسوی بحران عمیق روان است این خود به امریکا و هم به غنی یک هوشدار است که باید در مورد توجه کنند واین هوشدار را نا دیده نگیرند. اقدامات کودکانه چون ممانعت آمدن جنرال دوستم راه گشای مشکل کشور نیست درین جا عقل سلیم و تدبیر دور اندیشانه کارا است.

>>>   در کشوریکه بیشتر از چهل کشور جهان حضور نظامی و سیاسی داشته باشد و به میدان جنگ های نیابتی کشور های منطقه ،کشورهای همسایه،کشور های اسلامی و کشور های غربی تبدیل شده باشد،لاف پتاق زدن از استقلال ،آزادی و تمامیت ارضی کاملآ احمقانه است.همچنان کشوریکه غرق فساد با تمام ابعادش شده،عدالت و قانون وجود نداشته باشد خف زدن از اصول و قانون نیز بیهوده است.
درست جنرال دوستم به یک عمل غیر اخلاقی متهم شده تاریخ ترک به ک ی ر خود زد ولی با توسل به ناتو استقلال و حاکمیت کشور را به غ ی ن خود زد.دوستم هنوز متهم است تاکنون دادگاهی اورا مجرم ثابت نکرده است و از وظیفه اش هم قانونآ کسی اورا تغلیق کرده نمی تواند و رسمآ معاون اول ریاست جمهوری است. زمانیکه آلمانها به دستور قوماندان حمایت قاطع ناتو از فرود آمدن به میهنش ممانعت می کند حیثیت و شرف افغانهای با غیرت جه می شود. باید هر دستوری را اشرف غنی صادر می کرد به امریکایی ها جه؟ وطن از افغان ها است یا از امریکایی ها؟ اینجا ست واضخ می شود که کشور را امریکایی ها اشغال کرده اند و غنی هم غلام حلقه به گوش امریکا بیش نیست . امروز تمام بازی ها را به شمول ادامه چنگ گروه های تروریستی طالب و داعش نیز بدست امریکایی است این امریکایی ها هستند مسبب این همه بدبختی های مردم کشور ما اند.
اینبار اگر جنرال دوستم با این نوکران اجنبی و فاشیست های ارگ معامله کنند بهتر است قبلآ خود کشی کند چون دیگر دوستمی در انظار مردم وجود نخواهد داشت!
تیمور بیگ از کابل

>>>   آخر خام كله بدخشي در جنجال تنها خواهد ماند.

>>>   ارگ با این خاک باد کردن خاک را بچشم خودش میزند نه بدیگران این خاکبادی جز چشم کوری واز راه اصلی دور شدن به مسبب ان است و سرانجام افتادن خودش به چاه ای که خود طراح ان بوده میباشد.

>>>   عزیزان رفتن سید سعادت منصور نادری به ترکیه ومیانجگری ارگ وجنرال پادشاه ساز دروغ مطلق است .روز یک شنبه جنرال ازراه ازبکستان عازم شهرک بندری حیرتان خواهد شد .سپس به مرقد وبارگاه سپهسالار بزرگ اسلام حضرت علی ع تشریف برده انجا که دوصد هزار تن از هواخواهان جنرال .استاد عطامحمد نور .واستاد محقق حضور بهم خواهد رسانید .وایتلاف برای نجات وطن رسما رسمیت خواهند یافت .وسپس تصفیه حساب با مفکوره های حذف سایر ملیت ها که به نفع تمامیت خواهان لوده فکر طفلانه دارند خواهد بود .
جعفر کفشگر بلخی .

>>>   از أين معلوم ميشود كه طرح كودتا از جانب صلاالدين ربانى ومعلم نور وباند محقق رَآه اندازى شده بود كه كشف گرديد به خدا معلوم كه أين جنايات كاران باز چى پلان شؤم به سر داشتن حكومت هرچه زودتر أين كودتا چيان را گرفتار وبه جزايى اعمال شان برساند

>>>   Abdul Lalzad
عبدالله و غنی پشت و روی یک سکه است!
======================
* با وجود صد ها انتقادی که در مورد عملکرد های استاد عطا، استاد محقق و جنرال دوستم وجود داشته و هر یک اشتباهات سنگینی را مرتکب شده اند، «صدای ایشان» بر ضد انحصار گرایی و قبیله گرایی، پایه های قدرت قبیله را لرزانده و «ایتلاف ایشان» (اگر واقعا صورت گیرد) سقوط حتمی حاکمیت قبیله را فراهم می سازد...

* در این میان، بزرگترین خطر در مقابل اتحاد اقوام محروم کشور و مرموز ترین شخصی که جاده صاف کن برنامه های قبیله بوده و از پشت سر بر تاجیکان و سایر اقوام محروم کشور خنجر زده، عبدالله است که با گرد آوری و آرایش یکتعداد «معاش خور» در سپیدار، در «ظاهر» نقش نماینده تاجیکان و سایر اقوام محروم کشور را بازی نموده و در «باطن»، پشت همان سکه اي را می سازد که در رآس آن قبیله غنی قرار دارد...

* عبدالله کسی نیست به جز از «مار آستین» در بین تاجیکان و وظیفه ای ندارد به جز از نابودی تاجیکان و سایر اقوام محروم کشور و تحکیم حاکمیت قبیله!

* کسانی که هنوز عبدالله را نشناخته و به دنبال او روان اند و یا خیانت های آشکار یا سکوت مرگبار او را به نام «حوصله استراتژیک» توجیه می کنند، در واقعیت، گور قوم خود را می کنند و آب به آسیاب قبیله می ریزند...

>>>   روزنامه ي واشنگتن پُست
و
روزي نامه ي ٨صبح
واشنگتن پُست آگاهانه می‌نویسد "امپراتور شمال و رهبر مردمی" اما 8صبح ناشیانه و بر اثر فشار ارگ و ستون پنجمي ها می‌نویسد "سیاست‌مدار تصادفی"...
براستی! این‌ رسانه و نویسندگانش به چه قیمتی آبرو، عزت، شرف و وجدان نداشته ي خودشان را به حراج گذاشته اند ؟
اينان با چه معامله يي آزادی مطبوعات ‌را بر زمین می ریزید؟

>>>   جنرال دوستم! اگر آمدن مخفیانه اش با هواپیمای ترکی به مزار شریف راست باشد، نهایت بزدلی این جنرال را نشان میدهد، اگر این جنرال خواسته است منحیث معاون نخست رئیس جمهور به کشور برگردد، چرا چنین مخفیانه مانند دزد؟ چرا سفرش را با مقامات دولتی همآهنگ نکرده است؟ چرا از نشست در میدان هوایی کابل سر باز زده است؟ چرا سخنگویانش از آمدن و بازگشتش بعد عدم دریافت اجازۀ فرود آمدن هواپیما اش بر میدان هوائی مزار انکار میکنند؟ چرا استاد عطا میگوید در هوا پیما مهمانان ترکی اش بوده اند؟ چرا وزارت خارجه بدون همآهنگی باسایر مقامات دولت طایره را مخفیانه به افغانستان میخواهد؟ این همه چرا ها نشان میدهند که دسیسه ای در کار بوده که حتی دست دولت ترکیه را در این دسیسه نشان میدهد و من منحیث یک شهروند افغانستان از دولت درخواست مینمایم که این بزرگترین پروندۀ مبتنی بر راه اندازی دسیسه علیه حاکمیت ملی افغانستان بوده و باید تمام عاملین آن به داد گاه کشانده شوند، و این بزرگترین خیانت ملی است.
میهن زرغون

>>>   امریکا ناقضین حقوق بشر را پناهندگی نمیدهد !!!
کمال اچکزی مشهور به حاجی گلالی از اهالی قندهار است که به خاطر بیرحمی و شیوه‌های وحشیانه شکنجه دادن شهرت یافت. بعد از تهاجم نظامی امریکا بر افغانستان در سال ۲۰۰۱، وی از جمله کسانی بود که توسط سی.آی.ای استخدام گردید تا این سازمان و نیروهای ویژه امریکایی را یاری رساند. حاجی گلالی به علت سنگدلی مورد اعتماد امریکایی ها بود و بالاخره در پست‌های مهم امنیت ملی نیز نصب گردید. یک دیپلمات ارشد غربی او را «رییس شکنجه‌گران» لقب داده است.
اما در سال ۲۰۰۹، او یکباره ناپدید شد تا اینکه «واشنگتن پست» گزارش داد که این شکنجه‌گر بیرحم با خانواده‌اش در امریکا پناه داده شده است و در ایالت کالیفرنیا بسر می‌برد
مقامات سازمان ملل متحد دوبار از امرالله صالح، رییس وقت امنیت ملی تقاضا کردند که گلالی را از کار برطرف سازد اما هردو بار این درخواست رد شد چون حمایت حامد کرزی را با خود داشت. حتی گلالی در همین دوران به مرکز امنیت ملی در کابل به پست ریاست ۱۷ گمارده شد که بخش تحقیق آن بشمار می‌رود. این مقام جدید به او زمینه داد که صلاحیت زندان اصلی امنیت ملی را به دوش گرفته زندانیان را مورد بدرفتاری و شکنجه های وحشیانه قرار دهد.
یک مقام امنیت ملی گفته است که گلالی افراد را شکنجه داده از آنان پول دریافت می‌کرد. منتقدان مدعی‌ اند که او با تاکتیک های شکنجه‌اش افغان‌های بیطرف زیادی را به صفوف دشمن راند. این انسان بیمار از شیوه های متنوع شکنجه از قبیل زدن با چوب تا سرحد خونریزی، بیخوابی دادن چندین روزه، بستن زندانیان با کیبل و آویزان کردن شان از سقف اتاق و غیره کار می‌گرفت
کمال اچکزی مشهور به حاجی گلالی از اهالی قندهار است که به خاطر بیرحمی و شیوه‌های وحشیانه شکنجه دادن شهرت یافت. بعد از تهاجم نظامی امریکا بر افغانستان در سال ۲۰۰۱، وی از جمله کسانی بود که توسط سی.آی.ای استخدام گردید تا این سازمان و نیروهای ویژه امریکایی را یاری رساند. حاجی گلالی به علت سنگدلی مورد اعتماد امریکایی ها بود و بالاخره در پست‌های مهم امنیت ملی نیز نصب گردید. یک دیپلمات ارشد غربی او را «رییس شکنجه‌گران» لقب داده است.
شرکت سهامی پنشیر وردک درکشتن ودسیسه برای مردم خوبست اما درمقابل آی اسآی سرافگنده منفعل وشکست خورده است

>>>   دوستان كي ها ما را به خاطر دالر و مقام فروختند؟؟؟

>>>   درود!
دو احمد زی با یک اشتباه همسان....
حالت سیاسی فعلی افغانستان درست مانند آخر حکومت داکتر نجیب است ، داکتر نجیب هم با تشویق مستقیم تعدادی از قومگرا های افراطی اطرف اش دست به تصفیه قومی در نهاد های دولتی به ویژه نهاد های نظامی زد و کدر های دولتی غیر پشتون را منزوی نمود که با خشم نظامیان غیر پشتون روبرو گردید که در نهایت باعث سقوط حکومت اش گردید ...بدون شک غنی احمدزی هم با تشویق گلبدین و تعدادی از فاشست ها در حال تکرار چنین اشتباه است که مطمینن با سرنوشت داکتر نجیب گرفتار خواهد شد دیر یا زود.
— met ‎افغان هویت جعلی‎.

>>>   به نظر دهنده اول!
فرخنده زهرا نادری پیر دختر است و همسال بی بی ات است و پسر جنرال دوستم خورد بچه است.

>>>   Magazine
فروش افغانستان در مقابل ( 70 ) هفتاد میلیون دالر به ISI توسط سه تن از سیاستمداران فعلی (اتمر، استانیکزی و غنی) خاینین .
در این قسمت 40 میلیون دالر را یک نفر 20 میلیون دالر را شخص دیگر و ده میلیون دالر را عالی جناب دیگر از آی اس آی گرفته و افغانستان را فروختند .
پ: ن . ما ناحق فریاد میزنیم که به نیروهای امنیتی مان در کندز کمک ها صورت نگرفت

>>>   Ayendagan
دقت کنید که تفاوت ازکجا تاکجاست....!
« لطفا مقایسه کنید جامعه انسانی را باجامعه بافرهنگ عقبمانده قبیلوی چون افغانستان...».
یک دالیت 71 ساله که از پاینترین واقل ترین قشر ویاطبق هند است رئیس‌جمهوری هند انتخواب شد.
وی به عنوان چهاردهمین رئیس که بیش از 65 درصد آرا را به خود اختصاص داده است. که ا دالیت‌ها از پایین‌ترین طبقه اجتماعی در نظامی کاستی هند به شمار می‌رود انتخاب شد. وی جانشین پرناب موکرجی از سیاستمداران کهنه‌کار هند ‌شد. ولی در کشوری بنام افغانستان وآنهم در این عصر رییس جمهور اش باید مربوط به یک قوم پشتون بوده باشد که واقعا شرم آور است.

>>>   توطئه تازه
شوراى امنيت اتمر و احمدزى
به تمام نظاميان مستقر درشمال بخصوص ولايت فارياب دستور خصوصى صادركرده است تا : پوسته هاى شان را باتمام تجهيزات جنگى به طالبان واگذارشوند .
منظورشوراى امنيت ازاين دستورمحدود ساختن ساحه تسلط دوستم و سركوب قوم ازبيك توسط طالبان ميباشد .
لطفاًبهم رسانى كنيد .
از صفحه ع همدرد

>>>   از این دم بریده ها شک نیست .
انسان پست زمانی که ضعیف میاید از هزاره وسیله استفاده میکند نه اخلاق و نه هم وجدان جلو اش را گرفته میتواند .
در بسا موارد از ...استفاده میکنند .

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک International Strategic Studies
روزنامه واشنگتن پست: "افغانستان مملکت نیست، مرض خانه است"
چند سال پیش روزنامه نامه مشهور انگلیسی گاردین هم نوشته بود: دو صد سال است که اینها از راه گدایی نان میخورند ولی افتتخار میکنند که "قبرستان امپراتوریها" اند.
راستی، وقتی متفکردوم این ملت و مفسر قران آن (حکمتیار) پس از چهل سال تحصیل و اسلامبازی باز سر به آخور قبیله میکنند، مگر این دو روزنامه دروغ میگویند! مگر دنیا ملامت است؟!

>>>   عبدالله ازجانب آمریکا تهدیدشده است که استعفا نداده وازدولت ورئیس دولت انتقاد نکند، اومتوجه شده است که درافغانستان رئیس جمهوربارٱی مردم انتخاب نمیشود بلکه باانتصاب آمریکا است، اومیخواهد با اطاعت ازدستورات آمریکا دل این قدرت جهانی رابدست آورده تا در دوره بعد اورا سرکار آورد. آمریکا با راه اندازی انتخابات درافغانستان این کشور بی تجربه وبیگانه ازدموکراسی را فریب داد، عبدالله علاوه برآن ازتهدید آمریکا ترسیده وبرای حفظ جانش مجبوراست که مطیع مطلق باشد، جان شیرین است، جان باشد تا جهان بکارآید.
جانان

>>>   نظر دهنده اولی فکر کنم که نو از علی آباد آمدی با این حرفهای مضحک و مسخره ات انسان....!
طوفان

>>>   بجواب میهن زرغون .
معلوم میشود که جناب شما از جسارت بزرگ مرد تاریخ عدالت خواهی ابومسلم ثانی .عبدالرشید دوستم سرافراز معلومات دقیق ندارید ویا شما نیز از قماش همان خلقی های گردپای بی مغز تنبان برامده ایشچی نماها هستی که رستم دوران مارا بزدل خطاب کردی .ایا ازیادت رفته که پوز قبیله خیره سرت کی بخاک مالید .اوفرزند پوز پلنگ .درین چند روز ایینده فکر کنم به زادگاه نیاکان به کوه سلیمان خواهی رفت فرزند یهودا عهد شکن .
کفشگر

>>>   (برگی از تاریخ کهن ما )
زمانیکه نیزک بادغیسی با قتیبه عرب آنطرف رود آموماوراء النهر را مطیع ساختند.نیزک بی اعتمادی عرب را نسبت به خود حس میکرد وازبیم جان دوباره برگشت ودر قلعه که در تاريخ بنام «دژکرز» يادشده و جز يک راه دشوار گذارراه ديگری بخارج نداشت سنگر گرفت . قتیبه بعدِ برگشت از سفر دژکرز را محاصره و دوماه بطول انجاميد، قتيبه از زمستان بيم داشت بناء سليم ناصح، يکی از ايرانيان صاحب نفوذ را پيش نيزک فرستادو او را به صلح فراخواند و او را به امان وعده و نزد خود فرا خواند.وقتيکه نيزک فريب اين وعده راخورد وبا اطمينان به امان جان خود و افرادش نزدقتيبه رفت، قتيبه برخلاف وعده هايش، نيزک را خاينانه بادو برادرزاده اش (رسول وعثمان) و۱۲ هزارعسکرش با قساوت وحشيانه همگی را گردن زد و به اين صورت قيام رابخاک وخون کشيد. سالها بعديکی از شعرای عرب(ثابت قطنه)کشتن نيزک رانامردي و پيمان شکنی دانسته بدينگونه آنرا برخ باهليان ميکشد:

مپندار که نامردی خردمندی است ،

باشد که کاراز آن بالا گيرد،

اما پس از آن فرو افتد.
( ر )

>>>   بجواب نفر اول نظر دهنده .اول اینکه فرخنده سید است یک سید خودش که از فامیلش باشد برایش مناسب است .واین خانواده به دیگر کس دختر نمی دهد .اگر داد .دیگر سیادت خودرا بی ارزش میسازند .اما باتور دوستم همرای خواهر جان خودت ممکن نکاح موقت کند .دلت جمع باشد .امادگی باید بگیری .
جمیل یعقوب

>>>   کلمرغ روز به روز منزوی تر و منفور تر شده میرود۰ این کوچی بیی مغز که بعد از کودتای تقلب توسط بادار امریکائی اش بقدرت رسانیده شد خیانت دزدی و اختلاس را به حد اعظم آن رسانده و با حمایت از تروریست ها بخاطر قوم کشور را به خطر تجزیه و جنگ داخلی مواجه ساخته۰

>>>   سناتور جان مک کین در سفرچند روز پیش به پاکستان به سرطان مبتلا ساخته شده

>>>   Lalzad
چقدر ساده است که ما ملامتی خود را و گناهان خود را به گردن پاکستان، ایران و یا کشور های دیگری بیندازیم و خود را تبریه کنیم... مهر زدن و تاپه زدن نیز چقدر مفت و ارزان است!
هر کسی که هر چیز خرابی گفت و یا کار خرابی کرد، آن را غیر افغان و غیر مسلمان و گماشته خارجی ها می دانیم، یعنی هیچ افغان و مسلمان گناهی مرتکب نمی شود و یا مرتکب خیانت و جنایت نمی شود

>>>   تاوقتیکه این فاشیست کلمرغ مریض روانی از پا در نآید و گلیم فاشیستها از ارگ و اطراف آن برای آبد چیده نشود در افغانستان نه صلح خواهد ونه امنیت فاشیستها این دیوانه روانی خود را تحریک میکنند بالاخره این کشور به تباهی میرسد.

>>>   موضوع سفر منصور نادری به ترکیه شخصی است او از دوستم پرسیده است چرا وقتی باتور دوستم فرخنده زهرا نادری را قبلا انتخاب کرده بود حابلا چرا انصراف کرده؟؟

>>>   گفتند ريس جمهور از قوم ديگرى باشد ، امنيت خراب تر ميشود. مصلحت شود تا امنيت تأمين شود. .....به كسانيكه چنين مى پنداشتند، با چنين تفكر مزدور منشانه معامله كردند، قدرت را در دست برادران طالب تحويل دادند تا امروز همه يكجا به قتل عام مردم ما بپردازند.
بدانيد و اگاه باشيد جز خود شما كسى نمى تواند حافظ امنيت جان، مال و ناموس تان باشد. هر كسى كه در ميان شما چنين تفكرى را ميخواهد رشد دهد دشمن است ، مزدور است، خايين است!

>>>   مردم نیم افغانستان را برایتان میگویم
طالبان آمد همه بسویشان رفتن و در کنارش ایستاده شدن و گفتن مجاهدین هستند
بعد که طالبان را جمیت سقود داد و افغانستان را از چنگ پنجابی ها نجاد دادند و کرزی را آوردند باز همه بسوی وی رفتن و گفتن کرزی صیب خدمتگار واقعی است اشرف غنی آمد وقتی اشرف غنی آمد همه را به قوم گرائی دعوت کرد و به چشم دیگر اقوام خاک پاشید و به قدرت رسید همین مردم باز بسویش رفتن و گفتن قهرمان اصلی ما همین است دوسال نگذشته بود که گل بدین قصاب کابلیان را اتمر ستانکزی به کمک امریکا و انگلیس از شمشتو پشاور پاکستان به کابل آوردن باز هم همین مردم رفتن به دست بوسیش و گفتن قهرمان ملی است و پیرصاحب ما است جالبیش در اینجاست که هر خائن بابا و رهبر ملی اتل میشود

>>>   این هیئت برگشت یانی ؟ تا این عنوان ازین مکان دور شود ،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است